"mitäs mie ny..?" eli pinotaanko taas kotiäitien kootut kohellukset, totaaliset aivojumit :D

tuorein juttu tältä päivältä... menin hakemaan työkenkiä työpaikalta (entiseltä siis), jäin siinä sit vielä suustani kiinni.. kotiin tultua huomasin että kengät jäi toimistoon :D

keli niin kurja etten viittiny palata joten soitin että pistävät talteen :)
 
"daWn"
Oltiin lasten kanssa kaupassa kun mies soitti, että hänen tekee mieli "kunnon maksamakkaraa", kuten hän asian ilmaisi. Minulla ei ole mikään paras muisti, joten hoin päässäni "kunnon maksamakkara, kunnon maksamakkara, kunnon maksamakkara" aina maksamakkaratiskille asti... tai siis luulin hokevani päässäni, ennenkuin ahvahduin, että ihan ÄÄNEEN minä tuota hoin. Ihmettelinkin mitä ihmise katsoivat. Kaiken kruunasi kun poika huomasi ilmapalloja ja huusi "äitipillu!!"
 
"namu"
Päivällä kauppareissulle lähdettyäni oli pakko pysähtyä pari kilometriä ajettuani tarkastamaan, että mun kengät on samaa paria. Oli ne sentään. :D

Ihan normikäytöstä multa nykyään on se, että marssin talon toiseen päähän kovaa vauhtia, teen äkkipysähdyksen ja palaan takas keittiöön, kun en muista mihin olin menossa ja mitä tekemään.
 
"huhhuh"
Paljon on vuosien aikana tapahtunut, tässä muutamia:

-Ennen lapsia häissä myös minä olen hääparille sanonut "Terve" (onneksi olin kuumeinen, eli pistän sen piikkiin)
-Nukahtelen minäkin minne sattuu, usein vessanpöntölle. Tässä taannoin olin nukahtanut vessaan ja kun heräsin oli jalat niin puutuneet, että kaaduin saman tien kun yritin nousta. Vissiin pari tuntia vierähti pytyllä ja sain lievän aivotärähdyksen :(
-Tupakille olen myös iltamyöhällä nukahtanut ja moneen takkiin polttanut reiän tupakalla...
-Poltan tumman vihreää pall mallia ja kavereiden kanssa jostain repäistiin "pi**u malli", arvatkaapa kyselinkö kaupasta kyseistä merkkiä... Myyjä vaan hymyili ja kysyi et anteeksi mitä?
-Talvisin kuluu useita auton lumiharjoja kun aina unohdan ne katolle...kele!
-Tällä hetkellä meillä kateissa ystävältä lainattu kakkukupu, ei harmainta aavistusta missä se on, lienenkö työntänyt roskikseen kun en ole moneen viikkoon sitä nähnyt!
-Sitten nämä perinteiset: maidot kuiva-ainekaapissa tai pesuhuoneen kaapissa ja huuhteluaineet jääkaapissa. Uunissa ruoka hautumassa, mutta uuni ei päällä tai potut kiehumassa ja levy ei päällä
- Ristiäisissä kävi näin, että parilla keittimellä oltiin varauduttu keittämään kahvia(itse oli ladannut), vinkkasin siinä siskolleni, että pistä tippumaan. Johdot ei ollu seinässä, eikä tajuttu ennen kuin oltiin jo vieraat pyydetty kahville...
-Tämä oli aika nolo, tosin ei liittynyt pelkästään minuun: viime kesänä laitoin ulkona pyykkejä kuivamaan ja pyysin poikaa hakemaan pyykkipoikia. Hetken aikaa kesti ja poika tuli kohta pihalle, jossa juttelin naapureiden kanssa...Poika kysyy hädissään että "äiti, miten nää saa irti?". Hänellä oli vaaleanpunaisella "karvakankaalla" päällystetyt käsiraudat käsissään... Voitte uskoa että pihalla naurettiin! Sitä en tiedä, mistä hän oli ne käsiinsä saanut, koska ei ne samassa paikassa olleet kun pyykkipojat, kai...
 
"vieras"
[QUOTE="huhhuh";22372739]Paljon on vuosien aikana tapahtunut, tässä muutamia:

-Ennen lapsia häissä myös minä olen hääparille sanonut "Terve" (onneksi olin kuumeinen, eli pistän sen piikkiin)
-Nukahtelen minäkin minne sattuu, usein vessanpöntölle. Tässä taannoin olin nukahtanut vessaan ja kun heräsin oli jalat niin puutuneet, että kaaduin saman tien kun yritin nousta. Vissiin pari tuntia vierähti pytyllä ja sain lievän aivotärähdyksen :(
-Tupakille olen myös iltamyöhällä nukahtanut ja moneen takkiin polttanut reiän tupakalla...
-Poltan tumman vihreää pall mallia ja kavereiden kanssa jostain repäistiin "pi**u malli", arvatkaapa kyselinkö kaupasta kyseistä merkkiä... Myyjä vaan hymyili ja kysyi et anteeksi mitä?
-Talvisin kuluu useita auton lumiharjoja kun aina unohdan ne katolle...kele!
-Tällä hetkellä meillä kateissa ystävältä lainattu kakkukupu, ei harmainta aavistusta missä se on, lienenkö työntänyt roskikseen kun en ole moneen viikkoon sitä nähnyt!
-Sitten nämä perinteiset: maidot kuiva-ainekaapissa tai pesuhuoneen kaapissa ja huuhteluaineet jääkaapissa. Uunissa ruoka hautumassa, mutta uuni ei päällä tai potut kiehumassa ja levy ei päällä
- Ristiäisissä kävi näin, että parilla keittimellä oltiin varauduttu keittämään kahvia(itse oli ladannut), vinkkasin siinä siskolleni, että pistä tippumaan. Johdot ei ollu seinässä, eikä tajuttu ennen kuin oltiin jo vieraat pyydetty kahville...
-Tämä oli aika nolo, tosin ei liittynyt pelkästään minuun: viime kesänä laitoin ulkona pyykkejä kuivamaan ja pyysin poikaa hakemaan pyykkipoikia. Hetken aikaa kesti ja poika tuli kohta pihalle, jossa juttelin naapureiden kanssa...Poika kysyy hädissään että "äiti, miten nää saa irti?". Hänellä oli vaaleanpunaisella "karvakankaalla" päällystetyt käsiraudat käsissään... Voitte uskoa että pihalla naurettiin! Sitä en tiedä, mistä hän oli ne käsiinsä saanut, koska ei ne samassa paikassa olleet kun pyykkipojat, kai...[/QUOTE]

Aika pelottavia nuo nukahtamiset,onko sulla narkolepsia tai vastaava?
 
hyviä
Mies on etsinyt aika monta kertaa aurinkolasejaan milloin mistäkin. Kerran kysyin, että mitäs etsit tällä kertaa, kun tuskaisena vaelteli pitkin huushollia huokaillen. Aurinkolasejani, sanoi mies. Ne on kuule lähempänä kuin arvaatkaan, sanoin minä. Ne oli nimittäin sen päässä ja silmien edessä!

Olen heittänyt lakanapyykit ulos vahingossa kuvitellessani heittäväni roskapussin oven pieleen odottamaan.

Useasti olen joutunut kesken matkan (esim. kylään menossa) tarkistamaan, että onhan mulla varmasti takin alla päällyspaita. En kerta kaikkiaan ole muistanut puinko sen päälle vai ei.

Olen suihkuttanut erehdyksessä huonekalulakkaa hiuksiini. Tutussa paikassa käydessäni huomasin peilipöydällä ison, uudenvärisen pullon ja oletin sen olevan siis hiuslakkaa. Eikun suihkuttamaan sen kummemmin pullon tekstejä lukematta. Hajusta päättelin ja silmien kirvelystä, että nyt tais olla jotain muuta. Eikun äkkiä juoksevan veden alle huuhtomaan. Se haju leijaili mun sieraimissa vielä monta päivää sen jälkeen.

Kuumeessa heräsin viiden aikaan ja äkkiä soittamaan työpaikalle, että en tahallani ole jäänyt iltavuorosta pois, sairaana, oon nukkunut pommiin ja siksi en ole ilmoittanut poisjäämisestäni. Työkaveri siellä, ...no hyvä että ilmoitit näin ajoissa... Puhelun jälkeen tajusin, että klo on viisi aamulla ja iltavuoro vasta edessäpäin. kyllä nolotti. Oli siis talviaika ja pimeää aamuin illoin.
 
"manta83"
Nyt parin kuukauden ajalta tuli mieleen nää:
Mä olen pari kertaa autolta ulko-ovelle kävellessäni ajatellut, että avaampa ton oven valmiiksi tästä avaimesta nappia painamalla. Siis kuvitellut, että saisin ulko-oven avattua samoin kun auton.

Sit kerran piti vaihtaa vauvan kakkavaippa pois. Se onnistui tähän tapaan:
1.Otin hoitopöydältä mukaan puhtaan vaipan ja vein vauvan vessaan pesulle
2.Palasin takaisin viemään vaipan ja otin pyllypyyhkeen mukaan
3.Jätin pyyhkeen vessaan ja palasin riisumaan vauvalta vaatteet
4.Etsin pyyhettä, jonka juuri jätin vessaan
5.Pesin kakat ja puin vauvalle päälle
6.Kun vauva oli valmis, otin mukaan pyyhkeen puklurätin sijaan
7. Ja kerran vielä palasin takaisin viemään pyyhkeen ja otin puklurätin mukaan

Niin ja mäkin oon muutamaan kertaan tänä syksynä miettiny et onko syksy vai kevät. Sitä vaivaa tais täällä olla muillakin
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";22372904]Aika pelottavia nuo nukahtamiset,onko sulla narkolepsia tai vastaava?[/QUOTE]

Ei ole narkolepsiaa tai muutakaan, väsymystä vain kun neljä lasta tehnyt kuuden vuoden sisään... Säikähdän kyllä itsekin välillä, mutta ei tässä liikaa kannata vakavoitua, tulee vielä masennuskin kaupan päälle :)
 
"vieras"
[QUOTE="huhhuh";22372990]Ei ole narkolepsiaa tai muutakaan, väsymystä vain kun neljä lasta tehnyt kuuden vuoden sisään... Säikähdän kyllä itsekin välillä, mutta ei tässä liikaa kannata vakavoitua, tulee vielä masennuskin kaupan päälle :)[/QUOTE]

ok,kuulosti vaan hurjalta.
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";22373001]ok,kuulosti vaan hurjalta.[/QUOTE]

Siis ei pitäny tulla hymynaamaa vaan surunaama tuohon loppuun. Ja miten niin kuulostaa hurjalta, onhan täällä muutkin nukahtaneet minne sattuu? Ja mulla on selässä paha vika, eli kai nuo jalkojen puutumiset johtuu siitä...
 
"vieras"
Tullut valvottua lapsen korvatulehduksen vuoksi. Mies nukutti pojan eilen. Kysyin ennen nukkumaan menoa, että onko huoneessa varatutteja jos lapsi yöllä itkee. Mies vastasi että on tuolilla. Mä kysyin niin missä? No tuolilla. Niin missä? Tuolilla. No sitten mä melkein karjasin, että niin missä?!?! Johon mies, että tuolilla. Kunnes repes nauramaan, että enkö nyt oikein tajua. Jänkkäys jatkui varmaan viiden saman kysymyksen verran ees taas.
Mä kuulin koko ajan, että sanoi: "tuolla noin" ja hermostuin jo melkein kun en saanut tarkempia ohjeita. Pimeessä ärsyttävää ettiä tutteja.
Piiiitkät piuhat. Olin kuulemma kysynyt myös "miten töissä meni?" illan aikana joku kolme neljä kertaa ja vielä ennen nukkumaan menoa.
 
"morjens"
Mä olen tainnut unohtaa ne mun pahimmat unohduksetkin, mutta sen muistan, että kerran tokaa odottaessani olin viimeisiä päiviä töissä ennen äitiysloman alkamista. Hoidin puhelinvaihdetta, ja asiakas soitti tekemään tilauksen. Kuuntelin asiakkasta ja kirjasin tilauksen ylös. Lopuksi kun piti sanoa "selvä, kiitos" niin jostain kumman syystä mun suusta tulikin sanat "no terve".
(Tiedättehän, samalla äänensävyllä kun sanotaan, kun ollaan ihan kypsiä johonkin.. )
 
pistetääs tuoreimmat sekoilut.. jahtasin hetki sitten taaperoa vaippa kädessä ja hihkuin " siun pittää nyt syödä vaippa", mies teki lähtöä yövuoroon ja katsoi kauhuissaan, että uskaltaako meidät jättää kaksin :LOL: ja tarkoitus oli siis sanoa, että " nyt laitataan vaippa ja sitten syöt sämpyläsi loppuun"
sain myös tuossa yksi pv videovuokraamossa äkillisen dementian ja kyselin leffaa nimeltä " tunnottomat kakkiaiset" ( kunniattomat paskiaiset)..
 
Viimeksi muokattu:
"jooo"
Ihanpa eilen lähdin kaupan pihasta autoilemaan ja huomasin ovi auki-merkkivalon palavan. Kaarsin sivuun ja pomppasin auton ovesta ulos tarkistamaan ovia ja laittamaan ne uudestaan kiinni. Kuskin ovelle palatessani huomasin ikkunasta, että merkkivalo vielä palaa. Ei kun uudestaan aukomaan ovia ja laittamaan ne kiinni. Taas palasin kuskin puolelle ja se merkkivalo palaa edelleen! Käännyin jo kannoillani, mutta sitten tajusin, että voi vitja! Kai se merkkivalo palaa, kun kuskin ovi oli koko ajan raollaan näillä "tarkistusreissuilla". Äly hoi, älä jätä! Oikeasti ekalla kerralla yksi ovi oli auki...
 
Sattuipa eilen, eli töistä olin lähdössä kotiin, siinä laittelin päälle toppatakin, pipon, kaulaliinan ja hanskat ja sit ulos. Jossain välissä hoksasin että kengät oli jäänyt sit vaihtamatta, eli sellaiset
avokkaat jalassa hain pojan tarhasta. Matkan kotiin tein autolla, joten eipä tuo menoa haitannut :)
Vähän hävetti mennä tarhaan, mut eiköhän nuo tarhankin tädit ole nähneet jo kaiken :)
 
"shihtzu"
Tänään aamulla lähdettiin käymään kaupassa ja unohdin totaalisesti laittaa tuolla isommalle 2,5-vuotiaalle vaipan, äsken vasta kotona sen tajusin, kun poitsulle kävi vahinko ja vaatteet märät.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22312088:
Oon varmaan ennenkin kirjottanut...
Pesin kakkapyllyä ottamatta kestovaippaa pois.
Imuroin vauvan villasukan, kaivoin sen imurista ja koska se oli ihan pölyinen, päätin vähän imasta, kaivoin sen taas imurista, taas likainen... 5 KERTAA! :D
Mullakin iski nyt totaalinen aivojumi tätä lukiessani.. luin useeseen kertaan ja mietin, että miksi hitossa joku pesee kakkapyllyä ottamatta vaippaa pois. Sitten lopulta muistin ollevani aivojumi-ketjussa ;)
 
En ole äiti, mutta sitäkin kovempi koheltaja.
Mies osti mulle tosi kivan ohuen mekon kesäksi, sellainen leveä ja iso, mikä on mukava päällä helteillä.
Joka tapauksessa ajattelin sitä hieman kaventaa, jotten näytä raskaana olevalta, mutta mutta.
Pitkään mietin ja pohdin ihan tosissani mihin suuntaan sitä nyt pitääkään kaventaa. Loppujen lopuksi olin "kaventamassa" mekkoa niin, jotta tiukimmat kohdat ois ollu lantiolla ja rinnoissa, eli juuri väärin päin koko homma. Enkä vieläkään keksinyt miten se pitäisi kaventaa oikeasti.
Joten ostin vain vyön mekkoon...
 
"väsynyt"
laitoin aamulla veitsellisen voita aamukahviin samalla kun laitoin pojan puuroon voisilmän...
Lauantaina piti viedä vaippapussi ulko-oven viereen ulos, mutta mietin sit illalla miks sisällä haisee ihan p*skalle ja se vaippapussi löytyi mun vaatekomerostani... Ihanalle tuoksui vaatteet, kyllä!
 
Mulle aamut vähän vaikeita, toivottelen useasti hyvät yöt kun tyttö lähtee kouluun. Tai pyydän pukemaan aamupalat.

Paras ehkä on käynyt äitilleni joskus aikoinaan. Oli ystävänsä kanssa verotoimistossa ja virkailija kysyi puolison nimeä, niin äitini jotui kysymään ystävältään, että "Mikäs se Virtasen etunimi nyt oli?":LOL:
 

Yhteistyössä