Mitäs nyt??

  • Viestiketjun aloittaja Voi ei!
  • Ensimmäinen viesti
Voi ei!
Olen keski-ikäinen naisimmeinen. Lapsista isoimmat ovat jo muuttaneet kotoa pois ja kotona enää nuorimmat (teinejä). Miehen kanssa on oltu yhdessä "elinikä". Mies laittaa ruuat 90%:sti, pesee pyykkiä, siivoaa, tykkää eläimistä ja lapsista = on siis kaikkea sitä, mitä naiset (palstan ja kokemuksen mukaan) kaipaavat ;)

Elämässä on kuitenkin ollut paljon vaikeuksia vuosikymmenten varrella, miehen holtittoman rahankäytön takia. Tämä asia on saatu jollain tavoin hallintaan. Alkoholin käytössä on ongelma - minun mielestäni. Mies, autoilijana, joko ei ota yhtään tai ottaa kaiken mitä kurkusta saa alas, ts. työpäivän jälkeen, vapaapäivän "aattona", menee joka kerta siihen sammumispisteeseen asti. Työpäivää ennen ei koskaan, yhtään - mitään.

Ongelma on se, että minua ei enää kiinnosta - selvinpäin äreä mies, joka on lihottanut itsensä valtavaksi pallomahaksi, humalassa yltiösosiaalinen, lipevä ja sliismainen hurmuri. Ei koskaan väkivaltainen tms. vaan lähinnä ärsyttävä. En ole itsekään mikään absolutisti, mutta toisen "kaikki tai ei mitään" ahdistaa.

Miehen läsnäolo ärsyttää, sekä selvänä että humalassa ja jotenkin virittää ilmapiiriä väärään suuntaan. Mies kuvittelee olevansa jokin "herra ja hidalgo" perheessään, huutaa ja komentaa. käyttää typerää sarkasmia puheessaan. Joo, tiedän, että vastaus on "jätä se sika". Kotoa olen saanut opin, että avioliittoa ei pureta, ellei toinen jätä tai ole täyspäiväinen juoppo tai hakkaa... Ehkä tämä on vain keino purkaa painetta, joka on sisälläni. Asiat ovat päällisin puolin ihan hyvin, mutta MINUN sisälläni ne eivät ole...
 
Jos miehen kanssa pystyy keskustelemaan niin kannattaa varmaan avata se keskustelu, tai varata aikaa jonnekin neutraaliin ympäristöön jossa voitte ohjatusti keskustella. Perheneuvola, parisuhdeneuvonta tms. Olen itse ollut samassa tilanteessa, mutta miehen kanssa ei pystynyt keskustelemaan ollenkaan alkoholistin ylivirittyneiden defenssien takia, eikä se keskustelu perheneuvolassa tai muuallakaan tuottanut mitään tulosta (=ymmärrystä tai keskusteluyhteyttä välillemme) joten erohan siitä tuli. Mies ei tänä päivänä ymmärrä mistä oli kyse, vihaa vain koko maailmaa kokemansa vääryyden takia. Minä elän onnellista elämää uuden, ongelmattoman kumppanin kanssa.
 

Yhteistyössä