mitäs puuhaatte jussina ja jussin ruokalista?

Me mennään perinteisesti reilun parin sadan kilometrin päähän tuttavapariskunnalle, molemmilla lapsia, joten lapsillakin on seuraa. Ollaan tehty näin useana vuonna, joka toinen juhannus tulevat tänne ja jokatoinen mennään me sinne. Yleensä grillataan kaikkea mahdollista, tehdään suvisalaatit, ja herkkuja tietysti myös. Juhlitaan myös ennakkoon pojan synttäreitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vko39:
Meinasin synnyttää ja syödä sitä sapuskaa, mitä sairaala tarjoaa.
Minäkin 4 vuotta sitten :D Uskomatonta miten aika lentää. Se oli kyllä unohtumattomin Juhannus mulle ikinä :D Kuuntelin radioNovan 200 parasta biisiä listaa, harmi vaan etten enää muista mikä oli ekana, olin niin vastasyntyneen tuhisijan lumoissa =)

Tsemppiä sulle ja tulevalle juhannusvauvalle :flower:


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä on tulossa deluxe hampurilaisia, salaattia, uusia perunoita ja erilaisia itse tehtyjä jäätelöitä.
Saisiko tarkempia ohjeita hampurilaisiin? Ja jäätelöön? Kuulostaa hyvältä.
Meillä ajatus on että porukka saa koota hampparit ihan itse. Täytteitä on siis paljon erilaisia, mutta ihan perustavaraakin. Salaattia, sipulia (raakaa, kuullotettua), tomaattia, suolakurkkua, pepperonia, erilaisia juustoja (jotain kermajuustoa, cheddaria, vuohenjuustoa), pekonia, jauhelihasta ja kanan fileestä pihviä. Majoneesia, erilaisia sinappeja ja ketsuppeja. Nyt ainakin.

Jäätelöön laitetaan yksinkertaisimmillaan kermavaahtoa, munavaahtoa, sokeria ja vanilijasokeria. Tälläinen jäätelö ei säily pakastimessa kauaa (vertaa jos tehdään keitetty vanilijakastike pohjaksi). Sitten makuaineita: hedelmiä/marjoja/suklaata/pähkinää yms. Mulla on jäätelökone, jossa jäätelö tulee nopeasti, mutta voi tehdä pakastimessa kun varaa aikaa.

Meillä tulee vissiin toinen jäätelö valkosuklaalla ja toinen tuoremansikkajugurttijäätelönä. Lisänä kuumaa raparperihilloketta (raparperia, sokeria, mikrossa mössöksi).
 

Yhteistyössä