Mitäs teillä on syöty tällä viikolla?

  • Viestiketjun aloittaja AV-mamma
  • Ensimmäinen viesti
AV-mamma
Mulla on vauvadementia, joten en kovin tarkasti muista, mutta ainakin näitä:

- kukkakaali-porkkana-linssicurrya sekä riisiä
- uunijuureksia, höyrytettyä kukkakaalia ja juustotäytteistä omelettia
- wokkivihanneksia ja tofua punacurrykastikkeessa
- paahtokasviksia ja hummusta
- taas niitä uunijuureksia ja parsakaalia, lisänä piti olla paisteetua tofua, mutta mies unohti paistaa, joten syötiin pähkinää
- pitsaa (semmoista suomalaistyyppistä)
- tänään oli perunaa ja kukkakaalia curry-kookoskastikkeessa, linssidalia ja eines-naanleipää
 
Wau! Nuin monta lajia ruokaa joista en ole ennen kuullutkaan! :D ootteko kasvissyöjiä??

Meillä on syöty lihapullia ja muusia, makaroonilaatikkoa broilerin suikaleilla ja muuta en nyt muistakkaan :D

Minä kärsin samaa dementiaa, mutta tämä alkoi jo odotusaikana tällä kertaa...
 
Viimeksi muokattu:
Spencer Hastings
Lohta ja linssiriisisekotusta
hirvenlihapullia ja samaa linssiriisiä
avokadosalaattia kananmunalla ja linsseillä
taas linssejä wokissa kaalin, paprikan, sipuleiden, halloumin ja korianteri-kermasoosin kanssa
nyt jälleen mutustan tässä avokadosalaattia extrasiemenillä.

Huomenna ois portobello-sieniä tuorejuusto-kasvistäytteellä.
 
Jam
Itse tehtyä pizzaa erilaisia, vihannes-kasvis-salaatti/tonnikala/broileri/jauhelihavalintaista tortillaa, uuniperunapalleroita pommies ja nyhtöpossua ja maissia/herneitä, nuudelia ja kananugetpihviä, palapaistia/ kiinalaista liharuokaa ja perunaa/riisiä. Lisänä näille raakoja kasviksia ja hedelmiä kunkin mieltymysten mukaisesti.

Ehdottomasti parasta oli lohi-katkarapu-valkosipulipizza sekä riisi ja kiinalainen lihakastike.
 
Jam
Itse tehtyä pizzaa erilaisia, vihannes-kasvis-salaatti/tonnikala/broileri/jauhelihavalintaista tortillaa, uuniperunapalleroita pommies ja nyhtöpossua ja maissia/herneitä, nuudelia ja kananugetpihviä, palapaistia/ kiinalaista liharuokaa ja perunaa/riisiä. Lisänä näille raakoja kasviksia ja hedelmiä kunkin mieltymysten mukaisesti.

Ehdottomasti parasta oli lohi-katkarapu-valkosipulipizza sekä riisi ja kiinalainen lihakastike.
Jam: unohtui höyrytetty parsa ja uunibataatti joita myös lisureina. Kaikkea ei voi muistaa kerralla.
 
sommatcat
Itsetehtyä pizzaa, maksalaatikkoa, lohta/seitifilettä perunamuusilla ja valkokastikkeella. Wokattua bataattia lisänä.
Minä taas oon syönyt kanaa ja salaattia. Sekä tänään lohta ja bataattia valkokastikkeella.
 
viera.s
Ei meillä ole syöty kotona tällä viikolla kuin kahta ruokaa, molempia kahtena päivänä. Lounaat kodin ulkopuolella eikä mies ole ollut päivällisaikaankaan kotona kuin yhtenä päivänä. Eli kotona syöty:

Tomaattipohjaista jauhelihapastakastiketta + rakettispagettia + porkkanaraastetta
Uunilohta + keitettyä perunaa + melonisalaattia
 
määäää ja me
ma roiskeläppiä (atria)
ti maksalaatikkoa (saarioinen)
ke broileripasta vuoka (kokkikartano)
to lihapullat ja muusi (kivikylä/rainbow)
pe kalapuikot ja ranskalaiset (findus /oolannin)
la ja su mummolassa
 
Sunnuntai-iltaisen salaattibuffeen jämät plus lämpimiä voileipiä
Chili-con-carnentapaista ranskalaisilla ja vihersalaatilla
Sieni-sipulipiirakkaa ja salaattia, kurpitsapannukakkua iltapalalla.
Uunikirjolohta (limemehulla) ja salaattia sekä paahdettua ruisleipää
 
Annas kun mietin...
- kikhernepastaa peston kanssa (ehkä vähän outoa?)
- dalia (eli linssikastiketta punaisista linsseistä)
- ihan vaan keitettyä kananmunaa ja ohessa ruisleipää pestolla
- fetasalaattia, "kastikkeena" sitruunamehua ja oliiviöljyä
- mustapapusalaattia (mm. papuja, punasipulia, tomaattia, paprikaa), sama kastike
 

Yhteistyössä