Mitäs veriryhmää te lapsettomat olette?

  • Viestiketjun aloittaja "jaaha"
  • Ensimmäinen viesti
"jaaha"
Iltalehden sivuilla tutkimus siitä että veriryhmä voi vaikuttaa hedelmällisyyteen:

Tutkimukseen osallistuneilta naisilta otettiin verinäyte, josta tutkittiin munarakkulaa stimuloivan hormonin määrää. Paljastui, että niillä joilla hormonitaso oli korkea, oli enemmän vaikeuksia tulla raskaaksi.

Tutkimuksessa paljastui myös, että O-veriryhmään kuuluvilla naisilla tutkitun hormonin taso oli muita yleisemmin korkea. A-veriryhmän naisilla taas munarakkulaa stimuloivan hormonin määrä oli huomattavasti useammin alhainen.

- Hedelmöityshoitoihin hakeutuneilla naisilla, jotka kuuluivat O-veriryhmään, oli kaksi kertaa useammin korkea hormonitaso kuin muiden veriryhmien naisilla, kertoo tohtori Edward Nejat Albert Einstein Collegesta.

Tulosten lopullinen vahvistaminen vaatii kuitenkin vielä jatkotutkimuksia.

Tutkimus tehtiin Albert Einstein College of Medicinen ja Yalen yliopiston yhteistyönä. Siihen osallistui 560 keskimäärin 35-vuotiasta naista, jotka olivat hakeutuneet hedelmällisyyshoitoihin. Tutkimuksesta kertoi brittilehti Guardian.
 
Saraldo
Mites sen muuten saa selville, luovuttamalla verta vai? Jos mä soitan terveyskeskukseen, tietääkö ne sen?
Jos sulle on joskus tehty joku leikkaus julkisella puolella, sitten se saattaa olla kirjoissa ja kansissa. Jos sulla on lapsia, veriryhmä on määritetty raskausaikana (jos siis on mennyt niihin verikokeisiin) ja lukee neuvolakortissa. Muussa tapauksessa sitä ei välttämättä ole koskaan määritetty.
 
"viivi"
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010102512581222_rb.shtml

Ei puhuta mitään B:stä. MInullakin B ja raskaaksitulo on ollut hankalaa. Ensimmäistä yritettiin 10 kk, toisen yritystä 6 kk takana...
 
"poikia3"
Mun veriryhmä on O-, olen välillä tullut raskaaksi helposti, välillä yrittämiseen on mennyt vuosi ja keskenmenoja on takana neljä, ja nekin aika myöhään, viikoilla 10,12,13 ja 16. Lapsia on 3.
 

Yhteistyössä