miten helposti isä saa lapsen?

jos lapsi on asunut äidillään, mutta lähiaikoina isälle on tullut monesta suuntaa viestiä, että lapsen äiti juo aika paljon, niin onko tässä perusteet että lapsi pääsisi isän luo. isä aikoo soittaa sossuun ja kertoa tilanteen tarkemmin, mutta pelkää ettei hänellä isänä ole ollenkaan hyvät mahikset saada poikaa. mitenhän tälläisissä tapauksissa toimitaan, tekeekö sossu jotain piilotarkastuksia vai? ja tämän lapsen äidin sukulaiset ovat nimeomaan soittaneet että lapsella ei ole hyvä äidin luona... :'(
 
Liinuska74
Jos on yhteishuoltajuus, niin käsittääkseni isällä on samat oikeudet lapseen, kuin äidilläkin.
Toivottavasti isä on tavannut poikaa säännöllisesti, se helpottaa asiaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 17:55 Liinuska74 kirjoitti:
Jos on yhteishuoltajuus, niin käsittääkseni isällä on samat oikeudet lapseen, kuin äidilläkin.
Toivottavasti isä on tavannut poikaa säännöllisesti, se helpottaa asiaa!
on tavannut! isä tykkää pojastaan todella paljon ja tapaa säännöllisesti häntä. Itku silmässä tästä asiasta isä on ollut, kun luuli että pojalla on hyvät oltavat kotonaan :'(
Isällä on kaikki kunnossa ja poika saisi hyvän ja rakastavan kodin :heart: jos heillä on yhteishuoltajuus niin voiko isä vaatia lastaan muuttamaan luokseen tälläisen asian nojalla? (siis jos äiti ei vaikka suostu niin mites sitten?)
 
Liinuska74
Mä en kyllä enempää osaa neuvoa, mutta olisiko sosiaalitoimisto tai lastenvalvoja oikea osoite yhteyden ottoon isälle? Eikös erotessa ainakin tapaamiset sovita lastenvalvojan kanssa?
Sanokaas nyt joku muukin jotain, jotka tiedätte paremmin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:04 Liinuska74 kirjoitti:
Mä en kyllä enempää osaa neuvoa, mutta olisiko sosiaalitoimisto tai lastenvalvoja oikea osoite yhteyden ottoon isälle? Eikös erotessa ainakin tapaamiset sovita lastenvalvojan kanssa?
Sanokaas nyt joku muukin jotain, jotka tiedätte paremmin!
juu, sossuun meinaa soittaakkin. Olis kiva kuulla jos jollain jotain kokemusta tälläsistä jutuista?
 
asiaa vois edes auttaa että kun tietää että äiti on humalassa kykenemätön hoitamaan lasta niin soittaisitte poliisit katsomaan sieltä menee tieto myös sossuun ja isän mahdollisuudet saada lapsi paranis
 
Luulen, että sillä on paljon merkitystä minkä verran isä on ollut lapsen elämässä mukana eli onko tavannut säännöllisesti. Kuulopuheet alkon käytöstä ei myöskään mene läpi, kyllä pitää olla faktaa näyttää. Tiedän yhden pariskunnan jossa isä yritti tehdä kiusaa ex vaimolleen ja soitteli perättömiä alko juttuja soskuun. Se asia kuitenkin pian selvisi ja enää isä ei ikävä kyllä ole paljoakaan lapsen elämässä mukana. Hänen tarkoitus oli vain vaikeuttaa tämän äidin ja lapsen elämää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:10 vieras kirjoitti:
Luulen, että sillä on paljon merkitystä minkä verran isä on ollut lapsen elämässä mukana eli onko tavannut säännöllisesti. Kuulopuheet alkon käytöstä ei myöskään mene läpi, kyllä pitää olla faktaa näyttää. Tiedän yhden pariskunnan jossa isä yritti tehdä kiusaa ex vaimolleen ja soitteli perättömiä alko juttuja soskuun. Se asia kuitenkin pian selvisi ja enää isä ei ikävä kyllä ole paljoakaan lapsen elämässä mukana. Hänen tarkoitus oli vain vaikeuttaa tämän äidin ja lapsen elämää.
isä on tavannut lastaan säännöllisesti joka toinen viikonloppu yleensä neljä päivää. Monesti myös monta viikonloppua putkeen. Tässä tapauksessa ei ole kyse mistään kiusanteosta vaan äidin sukulaiset ovat soittaneet isälle että voisiko tilanteelle tehdä jotain ja myös äidin nykyinen mies on vihjannut isälle että pojalla ei ole hyvä asua kotonaan. En sitten tiedä riittääkö näytöksi se että kaikki nämä ihmiset varmaan todistaisivat puolesta(?) vai mitä siihen tarvii. Tiedän itse että kovin helposti ei äidiltä lasta oteta pois vaikka monesti olis aihettakin:'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:14 tyttö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:10 vieras kirjoitti:
Luulen, että sillä on paljon merkitystä minkä verran isä on ollut lapsen elämässä mukana eli onko tavannut säännöllisesti. Kuulopuheet alkon käytöstä ei myöskään mene läpi, kyllä pitää olla faktaa näyttää. Tiedän yhden pariskunnan jossa isä yritti tehdä kiusaa ex vaimolleen ja soitteli perättömiä alko juttuja soskuun. Se asia kuitenkin pian selvisi ja enää isä ei ikävä kyllä ole paljoakaan lapsen elämässä mukana. Hänen tarkoitus oli vain vaikeuttaa tämän äidin ja lapsen elämää.
isä on tavannut lastaan säännöllisesti joka toinen viikonloppu yleensä neljä päivää. Monesti myös monta viikonloppua putkeen. Tässä tapauksessa ei ole kyse mistään kiusanteosta vaan äidin sukulaiset ovat soittaneet isälle että voisiko tilanteelle tehdä jotain ja myös äidin nykyinen mies on vihjannut isälle että pojalla ei ole hyvä asua kotonaan. En sitten tiedä riittääkö näytöksi se että kaikki nämä ihmiset varmaan todistaisivat puolesta(?) vai mitä siihen tarvii. Tiedän itse että kovin helposti ei äidiltä lasta oteta pois vaikka monesti olis aihettakin:'(

Eikä äiti itse tajua tilannetta? Siis onko hänelle kukaan puhunut asiasta, jos jo sukulaisetkin soittelevat isälle?
 

Yhteistyössä