Miten helposti yksityinen lääkäri

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaaaaa
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaaaaa
Kirjoittaa reseptin mielialalääkkeeseen? saatika rauhoittavaan tai beetasalpaajiin jos pyytää?

Olen alkanut kärsiä todella pahasta jännityksestä tiettyihin tilanteisiin liittyen, joka on lähtenyt pahenemaan.
 
vierailijaaaaa
Olisiko ihan mahdottomia pyytää mielialalääkettä yhdistettynä tarpeentullessa otettavaan rauhoittavaan tai niihin beetasalpaajiin? Onkohan minkälaisia haittavaikutuksia?

Varmasti lääkärihän sen parhaiten tietää ja osaa sanoa, mutta jos täällä olisi jollain kokemusta.
 
Olisiko ihan mahdottomia pyytää mielialalääkettä yhdistettynä tarpeentullessa otettavaan rauhoittavaan tai niihin beetasalpaajiin? Onkohan minkälaisia haittavaikutuksia?

Varmasti lääkärihän sen parhaiten tietää ja osaa sanoa, mutta jos täällä olisi jollain kokemusta.
Jotenkin epäilyttää, että et niinkään ole etsimässä apua vaivaan kuin hankkimassa lääkkeitä viihteellisempään käyttöön. Samanlainen mielikuva voi tulla lääkärille, jos nimenomaan pyydät tiettyjä lääkkeitä sen sijaan että kuvailisit ongelmasi ja haluaisit siihen jotakin apua.
 
vierailijahhh
Jotenkin epäilyttää, että et niinkään ole etsimässä apua vaivaan kuin hankkimassa lääkkeitä viihteellisempään käyttöön. Samanlainen mielikuva voi tulla lääkärille, jos nimenomaan pyydät tiettyjä lääkkeitä sen sijaan että kuvailisit ongelmasi ja haluaisit siihen jotakin apua.
Joo beetasalpaajia on tooosi helppoa käyttää "viihteellisesti", kun ne vain laskee sykettä :D Siitähän sitä kiksit saa juu...
 
yksityisellä puolella lääkärit tekee melkein mitä vaan. jos sulla on esim. runsaat vuodot lapset on tehty ja haluat, että kohtu poistetaan. yleisellä puolella sitä ei noin vain tehdä, yksityinen kyllä tekee. tai jos sun jalkaan pitää vaihtaa esim. keinonivel polveen. yleisellä sitä ei tehdä, jos on runsaasti ylipainoo, yksityiset kyllä tekee.
 
vierailijaaaaaaa
Jotenkin epäilyttää, että et niinkään ole etsimässä apua vaivaan kuin hankkimassa lääkkeitä viihteellisempään käyttöön. Samanlainen mielikuva voi tulla lääkärille, jos nimenomaan pyydät tiettyjä lääkkeitä sen sijaan että kuvailisit ongelmasi ja haluaisit siihen jotakin apua.
Tietenkin minä kerron lääkärille vaivani, ja juuri niinkuin edellä mainitsin, että eiköhän lääkäri osaa parhaiten sanoa, mikä lääke tai kenties yhdistelmä sopii omalle kohdalleni.Olisin vain ollut halukas kuulemaan muiden kokemuksia.

Se, miksi kysyin kirjoittaisiko yksityinen helpommin on se, että tk:n lääkäri varmaan naureskelisi päin naamaa että "ujoutta" se vain on, kun kyse alkaa olla jo elämääni rajoittavasta ahdistuksesta ja jännityksestä.

Mitä tiettyjä lääkkeitä minä olen pyytämässä? Mielialalääkkeestä ei ole tietääkseni viihdekäyttöön, eikä beetasalpaajista? Anteeksi että tekstissä vilahteli rauhoittavat, tottakai olen siis viihdekäyttäjä silloin :D
 
vierailija
Tietenkin minä kerron lääkärille vaivani, ja juuri niinkuin edellä mainitsin, että eiköhän lääkäri osaa parhaiten sanoa, mikä lääke tai kenties yhdistelmä sopii omalle kohdalleni.Olisin vain ollut halukas kuulemaan muiden kokemuksia.

Se, miksi kysyin kirjoittaisiko yksityinen helpommin on se, että tk:n lääkäri varmaan naureskelisi päin naamaa että "ujoutta" se vain on, kun kyse alkaa olla jo elämääni rajoittavasta ahdistuksesta ja jännityksestä.

Mitä tiettyjä lääkkeitä minä olen pyytämässä? Mielialalääkkeestä ei ole tietääkseni viihdekäyttöön, eikä beetasalpaajista? Anteeksi että tekstissä vilahteli rauhoittavat, tottakai olen siis viihdekäyttäjä silloin :D
Omituinen käsitys sulla tk-lääkäreistä..
Kyllä ne lääkkeet kirjoittaa jos aiheelliseksi näkevät. Mä olen saanut mielialalääkkeet tk:sta (en niitä kyllä edes hakenut kun omasta mielestäni en niitä tarvinnut). Samoin sain beetasalpaajat jotka kyllä tarpeeseen tulivat.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
vierailyija
Tk:ssa on ainakin hesassa tiukka linja, bentsoja et saa, vaikka olisi tarvetta. Beetasalpaajia toki saa.

Sen sijaan saat heti ssri lääkkeitä, mitkä lihottaa, vie seksihalut, tekee zombien. Niitä saat. Ja niistä ei ole mitään hyötyä. Mihinkään.

Itse saan benzoni (yksityinen lekuri) paniikkihäröön ongelmitta.

En ymmärrä, mitä "viihdearvoa" benzoilla on? Minulla poistaa paniikkioireet, mutta muuta en huomaa. Jos ottaa enemmän (kokeilin) niin jalat vain meni makarooniksi ja alkoi väsyttämään. Ei ollut viihdettä, vaan olo oli aika epämielyttävä :sick:

Riippuvaiseksi voi tulla, jos joka päivä niitä rouhii isoja annoksia. Silloin tällöin tarpeeseen käytettäessä ei tule riippuvaiseksi.
 
vierailijaaaa
Omituinen käsitys sulla tk-lääkäreistä..
Kyllä ne lääkkeet kirjoittaa jos aiheelliseksi näkevät. Mä olen saanut mielialalääkkeet tk:sta (en niitä kyllä edes hakenut kun omasta mielestäni en niitä tarvinnut). Samoin sain beetasalpaajat jotka kyllä tarpeeseen tulivat.
Valitettavasti olen tällaista kuullut. Kaikenlisäksi aikaa on hankala saada, voi mennä useankin kuukauden päähän.
 
Nap
Aika helposti kirjoittaa tuollaiseen tarkoitukseen. Eikä tarvitse mennä yksityiselle, julkiseltakin saa ja maksaa paljon vähemmän.
Ei kyllä saa julkiselta. Minä oon tässä viimesen kuuden vuoden aikana asiasta vääntänyt monen eri lääkärin (ja eri paikkakunnilla vielä, sekä psykanpoleilla että tk-lääkärien) kanssa rauhoittavista, ei tipu kun korkeintaan propralia.
Tästä on keskusteltu monessa paikassa todella monen ihmisen kanssa ja kaikilla sama. Julkisella puolella lääkärit on jotenkin todella bentso-vastaisia ja jotenkin pelkäävät niitä määrätä.

Ei ole päihdetaustaa tai muutakaan, mutta ei.
Yhden lääkärin kanssa menen vielä ensi kuussa vääntämään että josko saisi jotain muuta kun diapamia, opamoxia tai temestaa kokeiluun (nuo ei mulla toimi mitenkään) ja sitten alan kerään pennosia käyntiin yksityiselle...
 

Yhteistyössä