Miten huolehditte itsestänne?

  • Viestiketjun aloittaja Amppu
  • Ensimmäinen viesti
Amppu
Olis kiinnostavaa kuulla miten me +40 äidit pidämme huolta itsestämme! Kun ikää alkaa olla, olen huomannut että enemmän täytyy hoitaa kehoa ja mieltä. Minkälaisia itsenhoitotapoja olette rakennelleet? :wave:

Minä mm. jumppaan. Vaihdoin nyt uuteen kuntoklubiin aerobiccaamaan ja lihaskuntoilemaan. Body Balance ja venyttelyt tekevät gutaa. Talvella hiidetään, lasketellaan ja nyt myös luistellaan 4-v poikasen kanssa.
Meidän perheessä saunotaan yhdessä kaks kertaa viikossa. Se on ihanan rentouttavaa: ollaan lähellä vaan... :heart:
Olisko tää keskustelu mielenhuoltoa , kun läheisiä kavereita ei ehdi tapamaamaan niin paljon kun toivoisi?
:flower: Tervehdys kaikille +40 äideille!
 
Librarian
Pieni tytär, nyt 5 vuotta, on lisämotiivi itsensä hoitoon ainakin mulla! Täytän itse tänä vuonna 45 vuotta. Käyn uimassa kaksi kertaa viikossa, kävelen joka päivä, kävelen metrossa usein raput y m. hyötyliikuntaa. Nostan myös ´käsipainoja allien pelossa! En halua rapistua ja rupistua liian aikaisin kun tuo tyttökin on vielä niin pieni. Sillehän ei tietysti sitten mitään voi, jos jokin sairaus tulee.
 
piha
Kaksi pientä lasta mulla 3 ja 6 vuotiaat. Kävely on minulla sellainen pääasiallinen kuntoilumuoto ja olen ajatellut hankkia myös nuo kävelysauvat miehellä on ja on kehunut tosi hyväksi kuntoilumuodoksi. Pyöräily sitten kun säät sallivat on myös kuntoilu/hyötyliikuntana minun juttujani.Kerrostalossa asutaan ylimmässä kerroksessa siinä sitä hyötyliikuntaa saa monta kertaa päivässä ihan pakostakin.
 
chinagirl
Meilla lapset ovat 14, 12 ja 2X n 7 v. Ovat kaikki koulussa jolloin mulla aikaa harrastaa omia juttuja. Olen kova liiikumaan ja paivittain harrastan sita: tennista, uimista, ratsastusta, kuntosalia jne.... NYt on vaan kasi kipsissa, etta pikkuinen tauko ollut.

Kampaajalla kayn kerran kuussa. Tykkaan olla huoliteltu ja siisti.
 
mä kävelen tai pyöräilen koulu/työmatkat (en aina) ja ainakin yritän pitää painon kurissa. Ja oma positiivinen asenne auttaa jaksamaan. yritän myös olla stressaamatta liikoja, aina se ei onnistu, mutta niin ettei turhista kanna huolta. Ja täytyy elämästä osata nauttiakin.
 
40 ja risat
Ratsastus, kuntosali, rullaluistelu,klassisen musiikin kuntelu ja luonnossa samoilu koiran kanssa on niitä mun juttuja. Silloin tällöin otan myös ne pienet päiväunet...
 
Lasi viiniä iltaisin silloin tällöin ja hyvä kirja lukulampun alla. Talo hiljainen ja mieli rauhallinen.
Reipas lenkki koiran kanssa ja sauna päälle!
Ystävät ja yhteiset illat, välillä koko perhe ja välillä vain "akka-porukalla".
Yhteiset matkat "arjesta irtiotot" mieheni kanssa ja tällöin mummi hoitaa kaikki kuusi lastamme.
Työ on minulle erittäin mieluinen ja antaa paljon voimia arkeen, niin hassulta kuin se voi kuulostaakin.
Talvisin lautailua ja kesäisin rullailua, aina kun mahdollista.
Ja yhteiset lomamatkat koko perheen kanssa ovat yhteistä huolenpitoa; käydään laskettelemasa kerran vuodessa viikon verran ja "lämpimässä" pari viikkoa kerrallaan.
Ja aina päiväunet, kun se vain on mahdollista, jos ei muulloin niin Pikku kakkosen aikana!
 

Yhteistyössä