miten ihmeessä nykyään te onnistutte saamaan reilusti yli 4 kiloisia vauvoja!!!??

  • Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti
essi
mitä ihmettä te teette, kerkeättekö mitään muuta tekemään raskausaikan kun syömään???? just yks tuttu sai vauvan, ja vauva painoi lähes 5kg! ja kyllä sen tietenkin arvasi että iso vauva tulee, kun äiti painaa yli sata kiloa, ja vielä lihoi raskausaikana 30kg. eikä ollu ees raskausajandiabetes, kuhan vaan akka söi ja söi ja söi.

eikä mahdu semmoset vauvat ees pihalle, kun pakkosyöttö alotetaan jo kohdussa. ihmekkös et suomalaiset on niin lihavia!
 
Et ole tosissasi. Mä tiedän pari hyvin pieni kokoista naista jotka eivät ole raskausaikana lihoneet mitenkään älyttömästi ja silti ovat synnyttäneet lähes 5 kiloiset lapset.

Itse painoin raskauden alussa 89kg, painoa tuli lisää 15kg ja likan syntymäpaino oli 3760g. Likka on hoikka, ei mitenkään ylipainoinen.
 
heehee
Kuule, ei se tarkoita että vauva on ns.sokerivauva jos yli 4kg. Taitaa nyt siellä olla asia niin että 'essin' römpsä on pahemman kerran revennyt vaikka syömättömyydellään sai aikaan epäterveen pari kiloisen tenavan ja nyt sitten katellisuus iski.
 
Minä laihduin raskausaikana aika reilusti, eli laitokselta lähtiessä painoin selvästi vähemmän kuin plussatessani, mutta silti oli nelikiloinen vauva. Luulisin, että onnistuin siksi, kun olen valinnut ison miehen lapseni isäksi :heart:
 
Vieras

Ei kyl tarvinnu vaan syödä ja syödä, ja meijänki esikkoneiti painoi 4,4 kiloa. Ei ollu mitään diabetestäkään ees, eikä paino muutenkaan noussu ku n.15kg.

Toinen neitimme sit painoi vain 3,6kg, vaikka ihan samalla tavalla söin ja olin ku ekanki aikaan.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Et ole tosissasi. Mä tiedän pari hyvin pieni kokoista naista jotka eivät ole raskausaikana lihoneet mitenkään älyttömästi ja silti ovat synnyttäneet lähes 5 kiloiset lapset.

Itse painoin raskauden alussa 89kg, painoa tuli lisää 15kg ja likan syntymäpaino oli 3760g. Likka on hoikka, ei mitenkään ylipainoinen.
niin, nämä äidit on pahimpia, kun eivät itse ota mässyjensä kiloja, vaan välittävät ne vauvoilleen!! taatusti ovat silti hesen kanta-asiakkaita ja joka ilta aloitetaan suklaalevyllä, välittämättä vauvan kiloista!!!
 
olemalla 183senttiä pitkä ja suurikokoinen äiti =) ei ole ollut raskausdiabetesta tai muutakaan, painoa ei ole tullut kummastakaan raskaudesta kuin muutama kilo koko aikana lisää, lapset 4420 ja 4190 =) ja pitkiä tyttöjä =)
 
jaa mä oon ainakin syöny kuin sika raskaus aikoina karkkia ja kaikkee. lapset ollu 2550kg 3015, 3080, 3150 ja 3500. Ja painoo tullu 8-20 kg, aina on lähtenyt kaikki.. et ei sitä vauvojen kokoa noin helpolla selitetä.
 
Millipide
Mun esikoinen oli 4,3 kiloa eli mielestäni aika iso esikoislapseksi. Mulle valiteltiin et äitiyspolilla et iso lapsi tulossa ja et älä syö herkkuja... sokerirasitukset mul oli kokoajan ok, laihduin raskausaikana aikalailla ja kokonaan raskaudenaikana tuli kiloja päälle 10 jä kun lapsi oli ulkona painoin vähemmän kuin alkuraskaudessa. Alkuraskaudessa en pystynyt syömään oikeastaan mitään ja loppuraskaudessa närästys vaikeutti syömistä.

Miehen sisko saanut kanssa isoja lapsia eli vielä isompia kuin minä vaikka ei mitkään norsu ole ollut, toisessa raskaudessa hyvin pieni kokoinen ja silti lähes 5 kiloinen vauva. Ei kyllä lapsen kokoa aina pysty äidin ruokailusta päättelemään johtuvaksi, meilläkin kätilö vaan sitten tokaisi että ompas valtava napanuora et vissin tuli sit ravintoa kunnolla :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Et ole tosissasi. Mä tiedän pari hyvin pieni kokoista naista jotka eivät ole raskausaikana lihoneet mitenkään älyttömästi ja silti ovat synnyttäneet lähes 5 kiloiset lapset.

Itse painoin raskauden alussa 89kg, painoa tuli lisää 15kg ja likan syntymäpaino oli 3760g. Likka on hoikka, ei mitenkään ylipainoinen.
niin, nämä äidit on pahimpia, kun eivät itse ota mässyjensä kiloja, vaan välittävät ne vauvoilleen!! taatusti ovat silti hesen kanta-asiakkaita ja joka ilta aloitetaan suklaalevyllä, välittämättä vauvan kiloista!!!
Tuon kun saisikin valita, otanko ite ne "suklaakilot" vai laitanko menemään vauvalle.. :LOL:
 
vieras
Tunnen melko lyhyen äidin joka ei lihonut mitenkään hirveästi raskauden aikana. Ja silti vauva oli päälle 4 kiloa syntyessään. Eikä siis ollut mistään diabeteksestä tai muusta viasta kysymys. Muutkin lapset olleet lähempänä kolmea kuin neljää kiloa.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
mitä ihmettä te teette, kerkeättekö mitään muuta tekemään raskausaikan kun syömään???? just yks tuttu sai vauvan, ja vauva painoi lähes 5kg! ja kyllä sen tietenkin arvasi että iso vauva tulee, kun äiti painaa yli sata kiloa, ja vielä lihoi raskausaikana 30kg. eikä ollu ees raskausajandiabetes, kuhan vaan akka söi ja söi ja söi.

eikä mahdu semmoset vauvat ees pihalle, kun pakkosyöttö alotetaan jo kohdussa. ihmekkös et suomalaiset on niin lihavia!
:LOL: mistään muustahan se ei voi johtua? esim. siitä että vauva käyttää TEHOKKAASTI saamansa ravinnon hyväkseen (tämä edellyttää isoa ja hyväkuntoista istukkaa, hyväKUNTOISTA äitiä, paljon liikuntaa jne)

eihän se vauva välttämättä ole LÄSKI vaikka se painava onkin :)

ei oppi ojaan kaada, ystäväiseni
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Et ole tosissasi. Mä tiedän pari hyvin pieni kokoista naista jotka eivät ole raskausaikana lihoneet mitenkään älyttömästi ja silti ovat synnyttäneet lähes 5 kiloiset lapset.

Itse painoin raskauden alussa 89kg, painoa tuli lisää 15kg ja likan syntymäpaino oli 3760g. Likka on hoikka, ei mitenkään ylipainoinen.
niin, nämä äidit on pahimpia, kun eivät itse ota mässyjensä kiloja, vaan välittävät ne vauvoilleen!! taatusti ovat silti hesen kanta-asiakkaita ja joka ilta aloitetaan suklaalevyllä, välittämättä vauvan kiloista!!!
Hyvinpä säkin tiedät asioista :LOL: :LOL: :LOL: Eli oikeasti et tiedä mitään tai sitten olet harvinaisen tylsä provo :LOL: :LOL:
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
mitä ihmettä te teette, kerkeättekö mitään muuta tekemään raskausaikan kun syömään???? just yks tuttu sai vauvan, ja vauva painoi lähes 5kg! ja kyllä sen tietenkin arvasi että iso vauva tulee, kun äiti painaa yli sata kiloa, ja vielä lihoi raskausaikana 30kg. eikä ollu ees raskausajandiabetes, kuhan vaan akka söi ja söi ja söi.

eikä mahdu semmoset vauvat ees pihalle, kun pakkosyöttö alotetaan jo kohdussa. ihmekkös et suomalaiset on niin lihavia!
:LOL: mistään muustahan se ei voi johtua? esim. siitä että vauva käyttää TEHOKKAASTI saamansa ravinnon hyväkseen (tämä edellyttää isoa ja hyväkuntoista istukkaa, hyväKUNTOISTA äitiä, paljon liikuntaa jne)

eihän se vauva välttämättä ole LÄSKI vaikka se painava onkin :)

ei oppi ojaan kaada, ystäväiseni

no kyllä ne viiskiloset vauvat aika läskeiltä näyttää, jättiposket ja ihraa riittää. usein äitinsä on samannäköinen, reisimakkaroineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
no kyllä ne viiskiloset vauvat aika läskeiltä näyttää, jättiposket ja ihraa riittää. usein äitinsä on samannäköinen, reisimakkaroineen.
No ei kyllä mun tuntemat äidit jotka ovat synnyttäneet lähes 5 kiloisen lapsen, ole mitään läskejä vaan hyvin pieni kokoisia. Että otapa rakas essi asioista selvää ennenkuin alat täällä huutelemaan luulojasi oikeana tietona :LOL: :LOL:
 
essi
no jos tunnet muutaman hoikan (eli varmaan alle 100kg?) äidin, ei tarkoita etten ois oikeessa.

kyllä vaan koko ajan näkyy isompia vauvoja syntyvän, yhtä aikaa väestö lihoo. taatusti on yhteys. vauvat ylensyötetään jo kohdussa, ja tehdään riippuvaiseksi rasvasta ja sokerista, itsekkäiden äitien toimesta!!!!!!
 

Yhteistyössä