Miten ihmiset suhtautuneet siihen että olet äitipuoli?

Läheiset ihmiset?Tutut?Ystävät?Työkaverit?
Itse olin aika nuori kun tapasin miehen, jonka myötä tulin äitipuoleksi.Jännitti kieltämättä aluksi miten perhe reagoi, mutta yllättävän hyvin kaikki meni.Nyt mieheni lapset pitävät minunkin vanhempia mummuna ja pappana.. :heart:
Ystävät tukivat ja ymmärsivät..Alkuun ehkä hieman säälivätkin ja pettyivät kun en päässyt "bilettään"kun olin lapsenlikkana mieheni lapsille..
Tutut ja työkaverit varmasti selkäni takana puhuivat ja ihmettelivät että miten minä nuori nainen vanhemman miehen mukaan lähdin..Työpaikalla oli joskus hankalaa työvuorojen kanssa kun mieheni ja minä molemmat vuorotyöläisiä ja lapsilla ei käydessään hoitopaikkaa.Siinä sitten koitettiin suunnitella ja sommitella..myös minä,äitipuoli, jolla ei pitäisi olla mitään osaa eikä arpaa koko lapsiin.. =)
Kaikkinensa voisi sanoa että ihmiset suhtautuneet yllättävän hyvin..Tosin hankalaksi koen välillä edelleen tuon työpaikka/vuoro-homman!
 
plaaaah
Kun liikumme, meitä pidetään perheenä ja minua mieheni lasten äitinä. Isä ja lasten välistä lämmintä suhdetta ihastellaan.

Suoraan ei ole sanottu, mutta varmaan ovat ihmetelleet minun (äidin) etäistä suhtautumista lapsiin(sa). Esim. semmosissa paikoissa, missä on paljon meidän puolituttuja, mutta jotka eivät tiedä että olemme uusioperhe.

Monet olettavat että otan jotenkin napakan äitimäisen otteen ja vastuuta enemmän kuin mitä minulle kuuluu tai mitä haluan tai kykenen. Eli ulkopuoliset, puolitutukin, tavallaan olettavat että suhtaudun heihin kuin omiini. Eivät asu meillä ne lapset, käyvät vain.

 

Yhteistyössä