Miten ihmiset VOI laittaa lapsen töihin näillä helteillä

  • Viestiketjun aloittaja inhottavaa
  • Ensimmäinen viesti
inhottavaa
Eli miten kukaan VOI laittaa lapsensa päiväkotiin jokaikinen päivä tälläisillä helteilläkin, kun itse on kotona? Päiväkoti ON lapselle TYÖTÄ. Jos joku väittää että kun lapsi sinne niin kovasti kaipaa, niin silloin voi katsoa peiliin, mikä on omassa toiminnassa pielessä. Jos vähänkään on onnistunut vanhempana, niin lapsi viihtyy kotona ainakin kesäkuukaudet.
 
"..."
Niin, olin 11 tuntia yövuorossa ja sen jälkeen tulin kotiin nukkumaan. Lapset olivat päiväkodissa kuusi tuntia. Olitko se sinä, joka katsoit pihalla pahasti kun lähdin hakemaan lapsia?
 
Näin
Tasan ei mene nallekarkit. Mä oon surrut kun mun lapsilla ei ole tänäkesänä yhtään lomaa. Pahaa tekee kun vanhempi lapsista puhuu tulevasta kesälomasta. Niin mistä lomasta? Tää äiti kun on koko kesän töissä :(
 
"a p"
[QUOTE="...";28573361]Niin, olin 11 tuntia yövuorossa ja sen jälkeen tulin kotiin nukkumaan. Lapset olivat päiväkodissa kuusi tuntia. Olitko se sinä, joka katsoit pihalla pahasti kun lähdin hakemaan lapsia?[/QUOTE]

Katson vain säälien niitä lapsia, joiden seura ei kelpaa kotona olevalle vanhemmalle. Kotona oleva ei tarkoita yötyötä tekevää, by the way.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28573373:
Tasan ei mene nallekarkit. Mä oon surrut kun mun lapsilla ei ole tänäkesänä yhtään lomaa. Pahaa tekee kun vanhempi lapsista puhuu tulevasta kesälomasta. Niin mistä lomasta? Tää äiti kun on koko kesän töissä :(
Harmi, ettei löydy ketään olemaan lasten kanssa, mutta puhun nyt niistä aloituksessa, jotka EIVÄT ole töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28573373:
Tasan ei mene nallekarkit. Mä oon surrut kun mun lapsilla ei ole tänäkesänä yhtään lomaa. Pahaa tekee kun vanhempi lapsista puhuu tulevasta kesälomasta. Niin mistä lomasta? Tää äiti kun on koko kesän töissä :(
Etkö saisi järjestettyä lapsille vaikka viikon mummolareissua ilman sinua? Jos mummo ja pappa antaisivat lasten lomailla siellä? Hirveältä tuo kuulostaa. Kai olet kertonut lapselle, että olet koko kesän töissä? Ei kannata salata, pettymys kasvaa sitä suuremmaksi, mitä kauemmin sitä joutuu odottamaan.
 
laiska äiti
Kivempihan se on yksin lähteä rannalle ottamaan aurinkoa ja käväistä vaikka vähän terassilla, kun raahata lapsia mukana ja kuunnella koko päivä niiden marinaa ja narinaa. Päiväkodissa lapset saavat ruuan (jota en itse jaksa laittaa) ja heillä on leikkikavereita - itse en viitsi lapsille tekemistä järjestää. Ihana kesä!
 
töissä
Alkuperäinen kirjoittaja laiska äiti;28573490:
Kivempihan se on yksin lähteä rannalle ottamaan aurinkoa ja käväistä vaikka vähän terassilla, kun raahata lapsia mukana ja kuunnella koko päivä niiden marinaa ja narinaa. Päiväkodissa lapset saavat ruuan (jota en itse jaksa laittaa) ja heillä on leikkikavereita - itse en viitsi lapsille tekemistä järjestää. Ihana kesä!
Eikö sinulla ole huono omatunto tai ikävä lapsia? En tiedä koska sen pitäisi lakata, mutta minun on aina ikävä kolmevuotiastani, kun lapsi vaan tulee mieleen, olin sitten töissä tai viihteellä.
 
Mistähän on muuten tullut se käsitys, että koko kesän pitää nimenomaan olla lomalla lapsen kanssa?
Ei sillä, itsekin olen kesän työttömänä(kiitos kunnan) mutta eihän voi olettaa koko maan vanhempien voivan pitää noin hirvittävän pitkiä lomia ihan tuosta vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28573523:
Mistähän on muuten tullut se käsitys, että koko kesän pitää nimenomaan olla lomalla lapsen kanssa?
Ei sillä, itsekin olen kesän työttömänä(kiitos kunnan) mutta eihän voi olettaa koko maan vanhempien voivan pitää noin hirvittävän pitkiä lomia ihan tuosta vain.
Sekai se käsitys lähinnä on että lapsi lomailee sillon kun vanhemmat ovat lomalla tai toinen. On se mainittu hoitopapereissakin että lapsen vapaa-aikaa on vanhempien vapaa. Jos on kesälll töissä niin on, mutta jos kotona on aikunen ni miksi raahaa se mukula hoitoon?
 
En nyt tiedä kuka lapsi haluaisi olla päiväkodissa sen täyden hoitoajan, jopa ilman lomia. Jos siis kotiolot on ok. Tosin toinen isommista lapsistani oli tuolla kuntouttavassa päivähoidossa viimeisen vuotensa liki joka arkipäivä, lomat poislukien, koska hänellä ylimääräiset vapaat vain sotki pakkaa.

Sen pari lyhyehköä päivää viikossa toteutuvaa hoitoa voi kaivata monikin vähän isompi lapsi. Meillä 2,5v odottelee jo kovasti sitä että saa syksyllä aloittaa tuon virikehoidon. Ensi kesän saa varmaan olla lomilla vaikka sen 2,5kk jos mitään erityistä päivähoidon tarvetta ei muuten ole. Seuraavat kesät menevät sitten vanhempien lomien mukaan, eli todennäköisesti tähdätään siihen että ollaan yhdessä lomilla koko perhe sen 4 viikkoa minkä isompien koulut ovat kiinni, pyritään muuten keventelemään tuota kesää lyhyemmillä hoitoviikoilla.
 

Yhteistyössä