Miten ja miten usein tarkistatte lapsenne kenkien sopivuuden?

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että kuinka usein tarkistatte, ovatko lapsenne kengät sopivat ja miten sen teette? Vai ostatteko vaan joka kauden alussa kengät periaatteella "tämä on kokoa 22 ja se sopii kyllä" sen kummemmin asiaa ajattelematta tai testaamatta kesken kauden, onko lapsen jalka kasvanut?

Itselläni on tapana irrottaa kengistä sisäpohja noin kuukauden välein ja katsoa, vieläkö kengät on sopivat. Ikinä esim. en osta kenkiä koon perusteella tai mittaile kenkien ulkopohjia (mitä näkee joidenkin yhä vieläkin tekevän kaikesta valistuksesta huolimatta).

 
---
Aika satunnaisesti tarkistan koon ja ilman muuta ostaessa mallataan pohjallista. Keväällä ostettiin kenkiä ja nyt loppukesästä tarkistin miten mahtuvat ja vielä menee syksyn ajan.
 
Irrotan sisäpohjan ja laitan seisomaan sen päälle, mutta en nyt sentään ihan kuukauden välein. Ehkä 3 kuukauden välein on tähän mennessä riittänyt, ei niin nopeasti oo meidän neidin jalka kasvanut ( ainakaan vielä ). 1,5 cm vara ostaessa ja kun enää 0,5 cm jäljellä niin vaihto uusiin, näin neuvottiin kenkäkaupassa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Irrotan sisäpohjan ja laitan seisomaan sen päälle, mutta en nyt sentään ihan kuukauden välein. Ehkä 3 kuukauden välein on tähän mennessä riittänyt, ei niin nopeasti oo meidän neidin jalka kasvanut ( ainakaan vielä ). 1,5 cm vara ostaessa ja kun enää 0,5 cm jäljellä niin vaihto uusiin, näin neuvottiin kenkäkaupassa. =)
Minä olen alkanut tarkistaa noin kuukauden välein siksi, että olin ihan satavarma viime keväänä, että pojan välikausikengät sopivat vielä kevään. No, eivät sopineetkaan ja tuli kauhea kiire ostaa sitten vielä uudet. Jostain syystä se jalka vaan venähti ihan yhtäkkiä. No, eihän sitä usein satu, mutta näköjään niinkin voi käydä.
 

Yhteistyössä