miten joku lapsiperheellinen jaksaa hoitaa kukkia?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
siis joo, ymmärrän, että ne lapset ja lemmikit on pakko pitää hengissä. siis ruoanlaitto ja lasten hoitaminen on pakollista, kaupassakäynnit ja pyykinpesut jne.
ja kun on katsellut sotkuista ja likaista kämppää pikkulapsiajan ja sitä majaleikkiä ja muita leikkejä, haluaa pitää kämpänkin välissä puhtaana ja siistinä.

mutta miten kukaan joka on tehnyt lapsia ja ne on vielä kotona passattavana, jaksaa oikeasti hoitaa kukkia? mun kuolevat aina, en vaan jaksa kastella, se on vaan velvollisuus monien muiden tuhansien pikkkuvelvollisuuksien joukossa.

miten kukaan jolla yli 3v lapsia (itsekin jaksoin vielä esikoisen pikkulapsiajan tehdä kaikkia mahdollista ja mahdotonta, kun nukkui päikkärit jne ja koko laspiperhearki oli uutta ja sitä jaksoi) jaksaa hoitaa kasveja?
 
anni*
mutt se on rentouttavaa, mulle sellainen akkujen lataus varsinkin ulkokukkien hoito kesällä ja harrastus jonka voi tehdä samalla kun kattoo lapsien perään. sisäkukkia on kans aika tavalla, joku välillä kuolee mutt ei pahemmin eikä ne nyt niin kamalasti hoitoa tarvii, mun esikoinen 11.v on kova kastelemaan niitä
 
vieras
:D Just eilen pesin kylppärin, ja sitä ennen kannoin sinne kaikki kasvit saamaan virkistävän suihkun -toivottavasti auttais edes muutaman hengissäsäilymiseen :LOL: Eli näin meillä, kerran-pari kuussa saavat suihkun, sitten vähän vettä jos joku muistaa :saint:
 
En tiiä... Mulla on pysynyt hengissä vaan yksi vihervehka (en edes tiedä mikä tuo on) ja sekin ihan siksi kun se ei tarvitse sitä vettä joka viikko... tai edes kuukausi... :xmas:

Ehkä taas ens kesänä alotan parvekkeen kukkaloistoon laittamisen... Ja tällä kertaa onnistun!! |O
 
Mulla pärjää lähinnä ne kukat, jotka elävät vähällä vedellä ja muutenkin epäsäännöllisellä hoidolla..

Silti toistakymmentä ihan eläväisen näköistä kasvia tässä äkkiä sain laskettua. Ne jotka eivät kestä elää mun kanssa, kuolevat pois.. :whistle:
 
sh-äiti
Meillä ei löydy yhtään kukkaa syystä että en viitsi niitä kastella ja hoitaa. Pitkin hampain otan vastaan joulukukan jos joku tuo ja mielellään vien sen ulos pakkaseen jäätymään niin ei tarvitse hoidella.
 

Yhteistyössä