miten joku suht kokematon voi ylipäätänsä saada mitään töitä :O

  • Viestiketjun aloittaja ikuisesti työtönkö
  • Ensimmäinen viesti
ikuisesti työtönkö
kun kaikki ilmoitukset on tyyliin että pitää olla kauheasti kokemusta kaikenlaisesta. pitäis hallita sitä ja tätä.

myyntisihteeri:
Laadit työssäsi markkinointimateriaaleja, sähköisiä markkinointikirjeitä sekä hoidat nettisivuja ja viestintää sosiaalisen median kautta.

hoidat nettisivuja?? mitähän sekin käytännössä tarkoittaa?? en minä ole koskaan nettisivuja hoitanut. tai tehnyt mitään markkinointiin liittyvää työtä.

miten voi koskaan saada työtä kun pitäis olla mestari jo valmiiksi? mä oon ollu 6kk työttömänä ja ainoastaan 3 työpaikka ilmoitusta on ollu sellaisia että oon "kehdannut" hakea omalla osaamisella/osaamattomuudellani.

ei mulla ikävä kyllä oo mitään tarjottavaa työnantajalle muutaku ahkeruutta, luottamusta, täsmällisyyttä. teen työni en oo turhaan poissa ja olen aina ajoissa. mutta se ei vissiin riitä.
 
"vieras"
Älä ole itsekään niin vaativa työn suhteen. Mikä koulutus sulla on? Etenkin jos et ole korkeasti koulutettu niin hae vaikka buukkaajan hommia (vähän asiallisempaa kuin puhelinmyynti) tai jotain sellaista. Hyllytystä, ihan mitä vaan. Sitten onkin jo kummasti helpompaa löytää uusi työ kun on jotain pohjalla.
 
"vieras"
Ei riitä, joka kuukausi jää vapaaehtoisesti 30000 ihmistä ilman työhakemista kun se ei johda yhtään mihinkään. Kuka vielä uskoo että suomessa on huutava työvoimapula ja tänne tarvitaan ulkomailta työntekijöitä paikkaamaan työvoimapulaa?
Tampereen kaupungin hallitus päätti isossa tunneli projektissaan vapauttaa työn viroon ja puolaan, Perusuomalaiset äänesti vastaan ja ehdotti että työt teetettäisiin suomalaisilla työntekijöillä, muille se ei käynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"a.p"
Merkonomin tutkinto on. En ole vaativa työnsuhteen. Ei ole oikein varaa olla vaativa työtä suhteen kun työpaikkoja ei tosiaankaan oo paljon mistä valita. Tuo nyt sattui olemaan mollin sivuilla. Ainoa työpaikka mikä edes vähänkään liippaa lähelle omaa alaa.

En pääse edes markettiin kuormaa purkaamaan/tavaraa hyllyyn laittamaan...
 
No tottakai väsäät hakemusta menemään, oli kokemusta tai ei.

Ei kai kukaan työpaikkailmoitukseen laita että etsimme miestä/naista pystymetsästä tekemään näitä vaativia hommia. Etsitään osaavia ja toivotaan aina että osaavia hakeekin ja voidaan valita mutta aina näin ei tosiaan ole. Meillekin on tullut usea ihan pystymetsästä ja niin vain ne on tänä päivänä ihan ammattilaisia :). Työ opettaa usealla alalla.
 
-.-.-
Harjoittelijaksi johonkin firmaan. Itse olin kauppiksessa viimeistä kuukautta kun yksi iso firma pyys opettajaa vinkkamaan opiskelijoille kesätyöpaikasta.
Itse olin onnekas ja sain sen paikan (itse asiassa taisin olla ainut joka nappasi syöttiin...). Kesätyö venähti alkuperäisestä parista kuukaudesta 7kk työsuhteeksi, ja seuraavana kesänä samanlainen pesti jne. Ja nyt 5 vuotta myöhemmin olen vakkarina toimistosihteerinä :)

Palkka tietysti oli ihan älyttömän surkea tuona ekana kesänä, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan OK palkka.

Olisiko mahdollista sumplia työkkärin ja jonkin mielenkiintoisen firman kanssa työharjoittelusta? Siis sellaisesta 9€/päivä? Siitä voisi sitten ehkä syntyä oikea työpaikka?
 
"a.p"
Mä vain olen niin älyttömän huono kehumaan itseäni/löytämään niitä hyvä juttuja millä voisin markkinoida itseäni. :D Aukaisin wordin ja tyhjänä se vieläki möllöttää...
 
"a.p"
Harjoittelijaksi johonkin firmaan. Itse olin kauppiksessa viimeistä kuukautta kun yksi iso firma pyys opettajaa vinkkamaan opiskelijoille kesätyöpaikasta.
Itse olin onnekas ja sain sen paikan (itse asiassa taisin olla ainut joka nappasi syöttiin...). Kesätyö venähti alkuperäisestä parista kuukaudesta 7kk työsuhteeksi, ja seuraavana kesänä samanlainen pesti jne. Ja nyt 5 vuotta myöhemmin olen vakkarina toimistosihteerinä :)

Palkka tietysti oli ihan älyttömän surkea tuona ekana kesänä, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan OK palkka.

Olisiko mahdollista sumplia työkkärin ja jonkin mielenkiintoisen firman kanssa työharjoittelusta? Siis sellaisesta 9€/päivä? Siitä voisi sitten ehkä syntyä oikea työpaikka?
Oon parhailla työkkärin työharjoittelussa, ollut jo pian 4kk. Olen kirjastossa ja saan tuon 9€/päivässä.

Ehkä tuo kirjasto oli hieman huono valinta kun kunta on taloudellisesti "kuseessa" eivätkä saa palkata ketään nyt.

Mutta tunnen tätä seutua/sen yrityksiä niin huonosti oon asunut täällä vajaa vuoden...
 
"vieras"
Tuo harjoittelujuttukin on vaan kusetusta, siitä on tilastot ja tutkimukset että ainoastaan 1 viidestäkymmenestä voi johtaa vakituiseen työpaikkaan. Tässä kuussa jäi sinun lisäksi taas pari tuhatta ihmistä työttömäksi, 300000 vapaaehtoiseski työmarkkinoiden ulkopuolelle.
Eikö ole hyvä kun otetaan tänne ulkomailta elintasopaklolaisia tekemään tukipalkoilla niitä töitä jota sinä mahdollisesti voisit sitten joskus tehdä?
 
työantajat lataa niihin ilmoituksiin kaiken mahdollisen mitä mieleen juolahtaa mutta paikan saa kumminkin se, joka parhaiten vastaa odotuksiin

työnhakija ei siis oikeastaan kilpaile sitä ilmoitusta vaan niitä muita hakijoita vastaan
 
no hohhoi
Onko sinulla käynyt pienessä mielessäsikään että katselet vääränlaisia töitä.

Ja miten se voi olla yllätys että monissa töissä oikeasti tarvitaan OSAAMISTA eikä ainoastaan "ahkeruutta, luottamusta ja täsmällisyyttä". Nuo kolme voi kuka tahansa laittaa CV:eensä eikä niitä voi oikein mitenkään edes järkevästi mitata. Yhtä hyvin voi laittaa vaikka tyylitajunm hyvän lauluäänen tai säännöllisen vatsan toiminnan meriiteiksi.
 
"vieras"
työantajat lataa niihin ilmoituksiin kaiken mahdollisen mitä mieleen juolahtaa mutta paikan saa kumminkin se, joka parhaiten vastaa odotuksiin

työnhakija ei siis oikeastaan kilpaile sitä ilmoitusta vaan niitä muita hakijoita vastaan
Hyvin paljon on niitäkin jotka laittaa ilmoituksen mutta palkkaa silti sisäpiiristä jonkun siihen. Näin kierretään lakia ja suositaan omia.
 
"vieras"
Monessa paikassa on rekrytointikielto. Läheskään kaikista työpaikoista ei ilmoiteta työkkäriin. On aivan sama, vaikka tekisit miten hienon hakemuksen, jos samaa paikkaa hakee 200 hakijaa, joista 100 on työhön pätevämpiä kuin sinä. Vika ei ole osaamattomuudessasi vaan muiden hakijoiden osaamisessa. Yhden paikan voi saada vain yksi hakija, vaikka hakijoita olisi parikin sataa.

Kysele töitä ja harjoittelupaikkoja firmoista suoraan. Laita hakemus joka ainoaan alueen yritykseen ja vielä lähikaupunkeihinkin. Jos satut olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa, voit saada työpaikan.
 
ljdo
Joo rohkeasti hakemaan vaan! :)
Mäkin pääsin 8 vuotta sitten toimistoon töihin, vailla mitään koulutusta ja kokemusta. Niin vaan olen siellä vakkarina ollut siitä lähtien ja olen todellakin hyvä työssäni. :)
Tuossa kyseisessä ilmoituksessa jonka laitoit, ei ollut mitään "vaikeaa hommaa". Kaikki nuo oppii hetkessä jos normi järki löytyy päästä. Kyllä minäkin kouluttamaton typerys ylläpidän meidän nettisivuja. ;)
 
"a.p"
Onko sinulla käynyt pienessä mielessäsikään että katselet vääränlaisia töitä.

Ja miten se voi olla yllätys että monissa töissä oikeasti tarvitaan OSAAMISTA eikä ainoastaan "ahkeruutta, luottamusta ja täsmällisyyttä". Nuo kolme voi kuka tahansa laittaa CV:eensä eikä niitä voi oikein mitenkään edes järkevästi mitata. Yhtä hyvin voi laittaa vaikka tyylitajunm hyvän lauluäänen tai säännöllisen vatsan toiminnan meriiteiksi.
katselen ihan kaikenlaisia töitä mitä koulutuksellani pystyy hakemaan. Ongelmahan on se ettei töitä juurikaan ole. Minkälaista töitä sitten ajattelet merkonomin hakevan?
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";29184222]katselen ihan kaikenlaisia töitä mitä koulutuksellani pystyy hakemaan. Ongelmahan on se ettei töitä juurikaan ole. Minkälaista töitä sitten ajattelet merkonomin hakevan?[/QUOTE]

Ihan mitä vaan, ei sillä ammatilla ole enään merkitystä muualla kuin lääkäreissä ja lakimiehissä.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";29184229]Ihan mitä vaan, ei sillä ammatilla ole enään merkitystä muualla kuin lääkäreissä ja lakimiehissä.[/QUOTE]

et oo tosissasi? Että mä alkaisin hakemaan sairaanhoitajan tai lähihoitajien työpaikkoja ilman ko alojen tutkintoja? Siivoustöitä olen hakenut, en ole saanut. harvoin on työpaikkoja tarjolla mihin ei vaadita alan tutkintoa.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";29184258]et oo tosissasi? Että mä alkaisin hakemaan sairaanhoitajan tai lähihoitajien työpaikkoja ilman ko alojen tutkintoja? Siivoustöitä olen hakenut, en ole saanut. harvoin on työpaikkoja tarjolla mihin ei vaadita alan tutkintoa.[/QUOTE]

No mitä sinä häviät siinä? Onko rima niin korkealla että et vaan suostu hakemaan, kyllä minä sinuna hakisin kaikkea mahdollista jos olisi intoa töihin. Oman alasi hommia tuskin tulet koskaan saamaan ainakaan suomesta.
Jos jo lähtökohtaisesti olet tuota mieltä että et hae sitä ja sitä niin ei sinun varmaan kannata hakea yhtään mitään, vaikutat vaan niin yksinkertaiselta, urpolta.
 
"a.p"
Siis mielelläni mä tekisim paljon muutakin alan töitä mutta en oikeasti usko että mut palkattaisiin lähihoitajaksi ilman tutkintoa. Nykyään ei edes kunta huoli perhepäivähoitajaksi ilman pph tutkintoa.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";29184282]Siis mielelläni mä tekisim paljon muutakin alan töitä mutta en oikeasti usko että mut palkattaisiin lähihoitajaksi ilman tutkintoa. Nykyään ei edes kunta huoli perhepäivähoitajaksi ilman pph tutkintoa.[/QUOTE]

Missä kohtaa joku on kannustanut sinua hakeutumaan lähihoitajaksi? Bensa-aseman tankkaaja, kaupan siivooja, kassa, puutarhuri, mainosten jakaja. Niistä se on sinunkin se työsi haettava.
 
"Neiti"
Kannattaa olla itse aktiivinen ja hankkia tarvittavia taitoja. Esim. nettisivujen päivitys; olen itseopiskellut kantapään kautta nettisivujen tekemistä. Olin kiinnostunut siitä ja arvelin markkinointisuuntautuneeseen tutkintooni olevan tästä hyötyä.

Samoin olen ollut monessa järjestössä vapaaehtoistyössä ja päässyt tekemään ja opettelemaan paljon asioita, joista on työssäni hyötyä: ihan kokousten pöytäkirjojen ja esityslistojen tekoa, esitteiden tekoa, liiketoiminnan suunnittelua (toki pienimuotoista järjestössä), budjetointia jne. Välillä olin jopa järjestöön palkkasuhteessa, kun muut hommat hoidin hyvin. Olen hyötynyt työnhaussa paljon vapaaehtoistöistäni.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";29184275]No mitä sinä häviät siinä? Onko rima niin korkealla että et vaan suostu hakemaan, kyllä minä sinuna hakisin kaikkea mahdollista jos olisi intoa töihin. Oman alasi hommia tuskin tulet koskaan saamaan ainakaan suomesta.
Jos jo lähtökohtaisesti olet tuota mieltä että et hae sitä ja sitä niin ei sinun varmaan kannata hakea yhtään mitään, vaikutat vaan niin yksinkertaiselta, urpolta.[/QUOTE]

jaahas taas mennään pian asiattomuuksiin. sana urpo tuli jo.

rima ei ole mulla korkealla vaan työnantajilla on rima korkealla. Ihan pelkästään joltain hyllyttäjältä vaaditaan vaikka ja mitä.

eikä se ollut nyt se ongelman ydin vaan se että en tiedä mitä hakemukseen laittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"Jenis"
[QUOTE="vieras";29184275]No mitä sinä häviät siinä? Onko rima niin korkealla että et vaan suostu hakemaan, kyllä minä sinuna hakisin kaikkea mahdollista jos olisi intoa töihin. Oman alasi hommia tuskin tulet koskaan saamaan ainakaan suomesta.
Jos jo lähtökohtaisesti olet tuota mieltä että et hae sitä ja sitä niin ei sinun varmaan kannata hakea yhtään mitään, vaikutat vaan niin yksinkertaiselta, urpolta.[/QUOTE]

Ootko nyt ihan tosissas? Mitä ihmeen järkeä käyttää aikaa sairaahoitajan paikan hakemiseen merkonomin koulutuksella? Huoh vaan taas näitä palstaneuvoja :D

Tota ap:n ekan viestin paikkaa sen sijaan ehdottomasti hakisin merkonomina.
 

Yhteistyössä