Miten kävi 2kk vauvalle joka itki koko ajan, äiti kyseli täällä eilen apuja... Onko kirjoitellut mahd.tänään

  • Viestiketjun aloittaja 3 äitee
  • Ensimmäinen viesti
3 äitee
Tietääkö joku...

Äiti siis kertoi että vauva itkee koko ajan ja kroppa meni ihan jäykäks ym. Olivat eilen menossa päivystykseen vauvan kanssa. Hengitysvaikeuttakin vauvalla oli, oli syntynyt ennenaikaisesti =/

Jäi vaivaamaan miten heidän kävi, mitä lääkärit sanoivat ja saivatko apuja kamalaan tilanteeseensa.
 
"äiti"
Oli kuulemma saanut erittäin töykeän vastaanoton sekä tk-avustajalta että lääkäriltä. Kertoneet vaan että ottaa yhteyttä neuvolana. Ja kun ei kukaan auta, niin tiedän miltä tuntuu. Meillä oli sama homma ja hirveän tappelun jälken neuvola uskoi mua ja miestäni allergia-epäilyssä, todettiin maitoallergia.

nimimerkillä - kaikki vauvathan itkee -
 
"äiti"
sehän siinä, kun yksityisistä lastenlääkäreistään ei voi mennä takuuseen. Niitä tiedän 2 tapausta, joissa on otettu todesta ja testattu ja 2 tapausta, joissa lastenlääkäri (/allergialääkäri) ei ole muuta kuin sanonut, että sellaista se on, vauvat itkee. Mistä tietää enää mihin luottaa. Mä en sit arvannut lähteä edes sinne yksityiselle kun olin jo niin väsy ja torjuttu että aattelin, että sielläkään kukaan ymmärrä.
 
3 äippä
Soitappa allergiasairaalaan... ja kerro mikä teidän tilanne on ja ettei arvauskeskuksessa oteta todesta hätäänne. Miten vauvan hengittäminen, mitä lääkäri siihen sanoi?
 
3 äippä
Pistää kyllä NIIIIN vihaks noi terveyskeskus lääkärit. Tuntuu et monikaan heistä ei osaa vauvoja/ lapsia edes tutkia. =( Pitää suunilleen itse tietää mitä vaatia kun sinne menee... muuten mitään ei tapahdu. Vaadi lähetettä allergiasairaalaan... sanoitko että kaikki maitotuotteet lentää kaaressa ulos, että vaikuttaisi vahvasti maitoallergialta ja HALUATTE lähetteen allergiatutkimuksiin? Muuten ette saa korvattavuutta maitoihin. KANNATTAA olla vaativa, koska maitoaltistuskin on pitkä prosessi ja tulee kalliiksi, jos soijamaito ei käy vauvalle ja joudutte ostamaan niitä tosi kalliita maitoja. Voimia teille... Itsellä kahdella lapsella ollut vauvana maitoallergia + muita allergioita + astmaa... esikoisella kaikista pahimpana ja arvasin sen jo laitoksella, kun tuputtivat väkisin lisämaitoa, kun heidän mielestään minun maitoni ei riittänyt ja vauva oksensi kaiken maidon TODELLA kaaressa aina ulos... tämä oli siis jo laitoksella 1pv.ikäisenä =(
 
Blaaah!
Mua taas ärsyttää näiden palstojen ainainen terveyskekuksien haukkuminen. Jos ne siellä oikeasti ajattelisi, että lapsella on jotain vakavaa hätänä, niin kyllä ne lähetettä laittaisi eteenpäin samantien. Teillä ei varmaan ole mitään hajua siitä, että kuinka moni vanhempi keksii, että lapsella täytyy olla vaikka mitä, ja näin ei oikeasti ole. Eihän tänne nettiin kirjoittele ne, jotka on epäilleet jotain ja valittamistaan valittaneet ja loppujen lopuksi kävikin niin, että ei sillä lapsella mitään vakavampaa ollutkaan. Tottakai täältä siis saa lukea vaan niitä juttuja, että epäili lapsella jotain, ja epäilyt osoittautuikin todeksi. Ei äidit siis tule tänne virheitään myöntämään, mutta jos ovatkin sattuneet veikkaamaan oikein, niin tottakai tänne rynnätään haukkumaan muita ja kehumaan itseään. Älytöntä tollainen haukkuminen. Moni ei selkeästikään osaa ajatella, että terveydenhoito henkilökunta joutuu kyllä ikävään tilanteeseen, jos laittavat ylenmääriin lähetteitä eteenpäin, jotka osoittautuvat turhiksi. He saavat siitä kuulla, ja turhat testit ja tutkimukset ovat sitten myös aina jostakin muusta pois. Valitettavaa joillekin, mutta näin asiat ovat.

Itse en ole lääkäri, enkä hoitaja, joten ei tarvitse miettiä, että olisin täällä itseäni puolustamassa.
 
Mua taas ärsyttää näiden palstojen ainainen terveyskekuksien haukkuminen. Jos ne siellä oikeasti ajattelisi, että lapsella on jotain vakavaa hätänä, niin kyllä ne lähetettä laittaisi eteenpäin samantien. Teillä ei varmaan ole mitään hajua siitä, että kuinka moni vanhempi keksii, että lapsella täytyy olla vaikka mitä, ja näin ei oikeasti ole. Eihän tänne nettiin kirjoittele ne, jotka on epäilleet jotain ja valittamistaan valittaneet ja loppujen lopuksi kävikin niin, että ei sillä lapsella mitään vakavampaa ollutkaan. Tottakai täältä siis saa lukea vaan niitä juttuja, että epäili lapsella jotain, ja epäilyt osoittautuikin todeksi. Ei äidit siis tule tänne virheitään myöntämään, mutta jos ovatkin sattuneet veikkaamaan oikein, niin tottakai tänne rynnätään haukkumaan muita ja kehumaan itseään. Älytöntä tollainen haukkuminen. Moni ei selkeästikään osaa ajatella, että terveydenhoito henkilökunta joutuu kyllä ikävään tilanteeseen, jos laittavat ylenmääriin lähetteitä eteenpäin, jotka osoittautuvat turhiksi. He saavat siitä kuulla, ja turhat testit ja tutkimukset ovat sitten myös aina jostakin muusta pois. Valitettavaa joillekin, mutta näin asiat ovat.

Itse en ole lääkäri, enkä hoitaja, joten ei tarvitse miettiä, että olisin täällä itseäni puolustamassa.
Hei... Vauvan itkuun ON aina jokin syy, joka pitää selvittää... jos siis ei ole ns.normaalia vauvanitkua vaan jatkuvaa... joka ei ole normaalia. Ei kukaan itke koko ajan jos on terve... ei vauvatkaan. Tutkimukset vauvojen kohdalla TUSKIN on koskaan turhia?
 

Yhteistyössä