miten kävisi/toimisit? kumpi antais periksi, sinä vai puoliso?

  • Viestiketjun aloittaja "mums"
  • Ensimmäinen viesti
"mums"
Olisit löytänyt unelma kodin mutta puoliso ei halua muuttaa. Pelkää menojen kasvavan mitö ei varmaankaan tapahtuis. Yrittäisitkö kääntää pään vai antaisitko olla jos toinen sanoo ettei missään nimessä halua? Nyk. asunto alkaa käydä liian ahtaaksi perheen lisäyksestä johtuen
 
Kyllä minä yksinkertaisesti jyräisin miehen mielipiteen, mikäli nykyinen kämppä olisi todella liian pieni tai muuten ahdistava. Ei sen kohteen tietenkään pitäisi välttämättä olla juuri se yksi oma unelmakämppä johon muutetaan, mutta jos pitää muuttaa kuitenkin, niin saa ukko sitten ehdottaa parempaa jos ei kelpaa.

Meillä mies kyllä enemmän kyttäilee noita asuntoja, itse en hirveästi jaksa kun tiedän ettei ole vielä varaa.
 
Meillä jatkettais sitten asuntojen ettimistä niin kauan että löytyy molemmille mieleinen. Meillä juuri nyt asunnon haku meneillään ja näin meillä toimitaan, jos toista miellyttää ja toista ei niin keskustellaan ensin mikä siinä on hyvää ja mikä huonoo ja jos molemmat pysyy kannassaan niin sitten jatketaan asunnon ettimistä.
 
M32
Osoita laskelmilla, ettei asuminen tulisi kalliimmaksi, ja valmistele muutenkin hyvät vastaukset ilmeisimpiin vastalauseisiin. Se, että nät vaivaa asian selvittämiksi, osoittaa sinun olevan tosissasi ja ilmeisen perhehtynyt asiaan. Haluat tehdä puolisollesi mahdolliseksi ja jopa helpoksi sanoa kyllä.
 
Professional Griefer
No ei toista voi pakottaa ja haluan kuitenkin asua yhdessä, joten varmaan minä olisin se joka "antaisi periksi". Toki jonkin sortin kompromissi tuossa etsittäisiin. Riippuu myös siitä onko ongelmana koko asuinalue tai asumismuoto vai mikä. Jos ainoa este on tuo, että kulut nousisi hieman ehkä, niin kuulostaa tekosyyltä.
 

Yhteistyössä