Miten käytetään tupperwaren sipulileikkuria?

Siis kuinka paljon sitä sipulia pitää lohkoa ennen sinne härveliin laittoa?

Ja pitääkö sitä veivata kauankin että sipuli hienonee riittävästi?

Mitä muuta tuolla voi hienontaa, kuin sipulia?

Ja kestää varmaan konepesun?
 
v
Laitan paloiksi niin että purkki on puolillaan. (minipikakokki) Veivataan kantta edes takaisin kunnes silppu on hienoa. Pesen kaikki osat koneessa silloin tällöin. Yleensä vain huuhdon osat ja laitan kaappiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ai minipikakokki? Mä laitan neljään osaan sen sipulin ennen silppuamista ja kantta en pese koneessa. Siis härvelin kantta.
Tuo on tuommoinen sininen 3 dl vetoinen kuppi, jossa on sisällä 2 terää ja sitten päällä kansi, jota veivataan. En mä tiedä mikä sen oikea nimi on, mutta sipulijuttuna mä sen tiedän :)
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ai minipikakokki? Mä laitan neljään osaan sen sipulin ennen silppuamista ja kantta en pese koneessa. Siis härvelin kantta.
Tuo on tuommoinen sininen 3 dl vetoinen kuppi, jossa on sisällä 2 terää ja sitten päällä kansi, jota veivataan. En mä tiedä mikä sen oikea nimi on, mutta sipulijuttuna mä sen tiedän :)
On se minipikakokki. Osaat varmaan katsoa koska on valmista? Siis itsellesi sopivaa silppua.
 
palma
Teräosaa ei saisi pestä koneessa, se lukee ohjeessa. Muut osat voi laittaa ja sen kannen voi myös avata osiin silloin tällöin mut aina ei tarvitse. Jäätä ja turkinpippureita sillä ei saa murskailla, sanoi myyjä. Juustoon se ei toimi, sanon minä, mutta tomaattiin, pähkinöihin ja suklaaseen se toimii. Aika pitkään sitä saa veivata jotta saa tasaista jälkeä, pari pyöräytystä ei tee paljon mitään.
 
--
Vähän menee ot:ksi:
Minäkin hommasin semmoisen, ettei tarvi aina kyynelehtiä sipulia pilkkoessa. Noo, hyvin toimii juu, pientä silppua tulee, mutta kun kannen avaa niin tulee aromitkin :) Ja kahta kauheempi itku :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Teräosaa ei saisi pestä koneessa, se lukee ohjeessa. Muut osat voi laittaa ja sen kannen voi myös avata osiin silloin tällöin mut aina ei tarvitse. Jäätä ja turkinpippureita sillä ei saa murskailla, sanoi myyjä. Juustoon se ei toimi, sanon minä, mutta tomaattiin, pähkinöihin ja suklaaseen se toimii. Aika pitkään sitä saa veivata jotta saa tasaista jälkeä, pari pyöräytystä ei tee paljon mitään.
Kiitos...sain siis tuon anopilta, eikä mulla ole siihen ohjetta, siksi niin kyselen.

Mä tuon hankkimista pohdin, kun täällä oli muutamia päiviä sitten ketju siitä, että mikä on tupperin paras tuote ja tuon mainitsivat lähes kaikki. Joten otaksuin että siihen tosiaan riittää sitten muutama pyöräytys tjtn. Mutta jos ei olekaan kiva niin ei haittaa, kun ei tarvnnutkaan moista ostaa, kun anopilla oli tuo vailla käyttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Vähän menee ot:ksi:
Minäkin hommasin semmoisen, ettei tarvi aina kyynelehtiä sipulia pilkkoessa. Noo, hyvin toimii juu, pientä silppua tulee, mutta kun kannen avaa niin tulee aromitkin :) Ja kahta kauheempi itku :D :D
Mä jo luulin, että pääsin niistä itkuista :LOL: mutta kiitos varoituksesta...avaan sen kannen kaasunaamari päässä :D
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Teräosaa ei saisi pestä koneessa, se lukee ohjeessa. Muut osat voi laittaa ja sen kannen voi myös avata osiin silloin tällöin mut aina ei tarvitse. Jäätä ja turkinpippureita sillä ei saa murskailla, sanoi myyjä. Juustoon se ei toimi, sanon minä, mutta tomaattiin, pähkinöihin ja suklaaseen se toimii. Aika pitkään sitä saa veivata jotta saa tasaista jälkeä, pari pyöräytystä ei tee paljon mitään.
Kiitos...sain siis tuon anopilta, eikä mulla ole siihen ohjetta, siksi niin kyselen.

Mä tuon hankkimista pohdin, kun täällä oli muutamia päiviä sitten ketju siitä, että mikä on tupperin paras tuote ja tuon mainitsivat lähes kaikki. Joten otaksuin että siihen tosiaan riittää sitten muutama pyöräytys tjtn. Mutta jos ei olekaan kiva niin ei haittaa, kun ei tarvnnutkaan moista ostaa, kun anopilla oli tuo vailla käyttöä.
On se ihan hauska laite ja säästää sipulin hajulta sormissa. Helpommin tuolla saa hienoa sipulisilppua kuin veitsellä ja joku sipulikammoinen lapsikin kuulemma syö ruokia, joihin sipuli on tuolla muussattu. Tulee niin hienoa ettei erota sitä ruoasta:).
 
vieras
mä laitan sipulin 4 osaan veitsellä ja kaikki palat laitan sinne kerrallaan. Olen ollut kerrankin tyytyväinen tupperin hankintaan. Siellä on muutama mainio tuote muut ollut vähän niinkun turhia hankintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
veitsi ja leikkuulauta on nopeempi ja helpommat tiskata :p
päääätön nyt hiljaa :D

minipikakokki on huippu ja uusi punainen yrttileikkuri on vielä huipumpi eli juuri se "perämoottori" versio missä kolme terää....

noissa riittää kun sipulin halkaisee kahteen osaan, jos kovin iso sipuli niin sit neljään osaan.

Saa kätevästi tehtyä myös sienisalaatin, munavoin, salsan, pestoja...kinkku, porkkana, suklaa, pähkinärouhetta....
 
pöh
Mua "harmittaa" kun mulla ei oo käyttöö tolle. Olis nimittäin ollu monesti mahdollisuus saada emännänlahjana. Meillä ei käytetä sipulia ruuassa muutoin kuin jauheena, sieniä ei syödä ja sen pari kertaa vuodessa kun munavoita teen, ei sitäkään varten kehtaa ottaa kaappiin seisomaan... :-/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Mua "harmittaa" kun mulla ei oo käyttöö tolle. Olis nimittäin ollu monesti mahdollisuus saada emännänlahjana. Meillä ei käytetä sipulia ruuassa muutoin kuin jauheena, sieniä ei syödä ja sen pari kertaa vuodessa kun munavoita teen, ei sitäkään varten kehtaa ottaa kaappiin seisomaan... :-/
Miksi ihmeessä sipuli jauheena? :O

 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Mua "harmittaa" kun mulla ei oo käyttöö tolle. Olis nimittäin ollu monesti mahdollisuus saada emännänlahjana. Meillä ei käytetä sipulia ruuassa muutoin kuin jauheena, sieniä ei syödä ja sen pari kertaa vuodessa kun munavoita teen, ei sitäkään varten kehtaa ottaa kaappiin seisomaan... :-/
Miksi ihmeessä sipuli jauheena? :O
No ei vaan ole koskaan tullu tkäytettyä sipuli sipulina. Ja jauhettakin tulee laitettua tyyliin kerran kuussa. Mies saa "oikeesta" sipulista hirveet ilmavaivat, joten pyynnöstä en ole opetellutkaan käyttämään.
 

Yhteistyössä