Miten käytetään tupperwaren sipulileikkuria?

vieras
Mä silppuan pääsääntöisesti sillä sipulia, mutta myös paprikaa aika usein. Sitten sillä saa esim omenan tosi pieneks pikkuihmisille, niin ne voi syödä sen sitten lusikalla. Munavoin teen sillä. Mitäs vielä...

Niin ja kun mä en tykkää kinkkusuikaleista, vaan käytän mieluummin rouhetta, niin teen niistä suikaleista tuolla koneella rouhetta. Oon muistaakseni tehny joskus silppua ihan leikkeleistäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Vähän menee ot:ksi:
Minäkin hommasin semmoisen, ettei tarvi aina kyynelehtiä sipulia pilkkoessa. Noo, hyvin toimii juu, pientä silppua tulee, mutta kun kannen avaa niin tulee aromitkin :) Ja kahta kauheempi itku :D :D
Mä jo luulin, että pääsin niistä itkuista :LOL: mutta kiitos varoituksesta...avaan sen kannen kaasunaamari päässä :D
Muutenkin on ihan turha kapistus. Nopeampaa saa kun pilkko itse. ja kun pilkkoo itse niin siihen auttaa kun kastelee veitsen ja sipulin kylmällä vedellä
 
vierailija
Suosittelen lämpimästi ostamaan kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia! Ei kyyneleitä, eikä mene aikaa pilkkomiseen. Ei myöskään sitä tiskiä, mikä tulee pilkkomisesta. Minulle valmiit sipulikuutiot on arkea helpottava juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Suosittelen lämpimästi ostamaan kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia! Ei kyyneleitä, eikä mene aikaa pilkkomiseen. Ei myöskään sitä tiskiä, mikä tulee pilkkomisesta. Minulle valmiit sipulikuutiot on arkea helpottava juttu.
mäkin kyllä yhä useammin ostan näitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Suosittelen lämpimästi ostamaan kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia! Ei kyyneleitä, eikä mene aikaa pilkkomiseen. Ei myöskään sitä tiskiä, mikä tulee pilkkomisesta. Minulle valmiit sipulikuutiot on arkea helpottava juttu.
:x no johonkin ruuanlaittoon ok, mutta esim salaattiin on nämä aivan liian vetisiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Suosittelen lämpimästi ostamaan kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia! Ei kyyneleitä, eikä mene aikaa pilkkomiseen. Ei myöskään sitä tiskiä, mikä tulee pilkkomisesta. Minulle valmiit sipulikuutiot on arkea helpottava juttu.
kas kun sitä ei saa soseena, ei tarviais enää edes purra :whistle:
en vähän aikaa sitten edes uskonu että niitä saa pakasteina, mutta kaikkea sitä keksitään :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Suosittelen lämpimästi ostamaan kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia! Ei kyyneleitä, eikä mene aikaa pilkkomiseen. Ei myöskään sitä tiskiä, mikä tulee pilkkomisesta. Minulle valmiit sipulikuutiot on arkea helpottava juttu.
kas kun sitä ei saa soseena, ei tarviais enää edes purra :whistle:
en vähän aikaa sitten edes uskonu että niitä saa pakasteina, mutta kaikkea sitä keksitään :eek:
Mä olen tuleva Gordon Ramsay joten mä en pakasteita käytä, ellei ole lähestulkoon pakko :snotty:

Ja mä koitan pihistellä kauppalaskun suhteen sekä säästää siinä samalla vähän luontoakin, joten ei taida nuo pakasteesta ostetut sipulit sopia kumpaankaan idealogiinikaan.

Joku mainitsi että tolla härpäkkeellä saisi porkkanaakin silpuksi..ihanko totta? Vai tarkoitettiinko sillä lähinnä keitettyä porkkanaa?
 
varmaan tarkoitettiin keitettyä porkkanaa, en usko että laittaa kovan porkkanan silpuks.... ja se minipikakokki on muute tosi hyvä vauvan ruuan soseutuksessa...ei kyl tuu ihan täysin sosetta, mutta aika hyvää.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
varmaan tarkoitettiin keitettyä porkkanaa, en usko että laittaa kovan porkkanan silpuks.... ja se minipikakokki on muute tosi hyvä vauvan ruuan soseutuksessa...ei kyl tuu ihan täysin sosetta, mutta aika hyvää.....
Saako sillä keitetyn lihan soseeksi...siis vauvanruoaksi meinasin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja :
varmaan tarkoitettiin keitettyä porkkanaa, en usko että laittaa kovan porkkanan silpuks.... ja se minipikakokki on muute tosi hyvä vauvan ruuan soseutuksessa...ei kyl tuu ihan täysin sosetta, mutta aika hyvää.....
Saako sillä keitetyn lihan soseeksi...siis vauvanruoaksi meinasin?

kyllä mä oon saannu.... siis semmoseks mitä on 8kk ikäisten ruokapurkeissa.... eli ei siis ihan mössöksi... ja isojen satsien tekemiseen isopikakokki on parempi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joku mainitsi että tolla härpäkkeellä saisi porkkanaakin silpuksi..ihanko totta? Vai tarkoitettiinko sillä lähinnä keitettyä porkkanaa?

Tätä tietoa vailla vielä olen :attn:
siis saa raa'an porkkanan...ei tule tietenkään raastetta mutta sellaista rouhetta
 
Ei kiitos
Meillä ei enää käytetä tota, ei |O Suljettu purkki tippui käsistäni lattialle, aukesi ja taapero tietenkin astui terään! Ensiapureissu siitä tuli. :( Onneksi selvittiin ilman tikkejä, mutta vähältä piti. Liian vaarallinen kapistus meidän talouteen, enkä tosiaan suosittele lasten käsiin! Meille kun myyjä oikein mainosti, että on niin helppokäyttöinen, että lapsetkin pyörittelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kiitos:
Meillä ei enää käytetä tota, ei |O Suljettu purkki tippui käsistäni lattialle, aukesi ja taapero tietenkin astui terään! Ensiapureissu siitä tuli. :( Onneksi selvittiin ilman tikkejä, mutta vähältä piti. Liian vaarallinen kapistus meidän talouteen, enkä tosiaan suosittele lasten käsiin! Meille kun myyjä oikein mainosti, että on niin helppokäyttöinen, että lapsetkin pyörittelee.
hui.
onhan se terä tosi terävä, ei missään tapauksessa edes 12 vuotiaan käteen, meinaan miehen pikkuveli viilsi sillä sormeensa.

mutta kyllä se on ihan paras sipulille
ja ne pakaste sipuli pusseissa on sitä sipulin kuortakin mukana
:x
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
ja ne pakaste sipuli pusseissa on sitä sipulin kuortakin mukana
:x
Ei sitä keltaista kuorta ainakaan ole ikinä näkynyt.

Salaattiin ostan tuoretta sipulia, koska siihen laitan sipulin yleensä suikaleina. Mutta kastikkeisiin, wokkeihin, keittoihin ja perunamuusiin pakastesipuli sopii oikein hyvin.
 

Yhteistyössä