Miten karkottaa taskuvarkaat kintereiltä?

Perjantaina lähtö Tallinnaan, ja taskuvarkaat mietityttää. Maihin en aio ottaa mukaan kuin olkalaukun, mutta passi, lompakko, puhelin ja kamera siellä tulisi ainakin olla. Kertokaa vinkkejä miten vältellä niitä, ja myös omakohtaisia kokemuksia jos olette itse tulleet ryöstetyiksi!
 
vieras
Rahat laitetaan joka taskuun, ei vain yhteen ja osta rahavyö jonka voit laittaa ja siihen isot rahat ja pienet joita käytät niin taskuihin. Ja puhelin ja passi myös siihen vyöhön. Mulla on yhdet hyvät housut joissa on piilotasku saumassa polven korkeudella, siinä on ollut isot rahat ja passi.
 
Ei omakohtaista kokemusta, mutta miten olisi rahavyö? Samaan aikaan sen kanssa vielä olkalaukku "helposti" tarjolle, mutta siihen vain ihan nimellinen määrä rahaa (parin baaridrinkin hinta tms.)?

Olkalaukkua voi sitten lisätäyttää nenäliinoilla, vanhoilla huulipunilla ym. krääsällä, mutta kaikki tärkeä vain rahavyöhön.
 
Jenis
Mulla on ollut laukun/repun sisällä päällimmäisenä tosi rapiseva muovi- tai paperipussi. Siis niin että voro ei ehdi saada kuin kätensä kassiin, ennenkuin alkaa rapina kuulua. Ainaki Unkarissa on toiminut tosi hyvin tämä kikka :D
 
Täytyy sanoa, että kun viimeksikin kävin Tallinnassa, ei muistunut mieleenkään tehdä mitä varotoimenpiteitä varkaitten varalle.

Eiköhän se riitä että on vetoketjullisessa laukussa kamat, ja pitää vielä sitä laukkua olalla niin että se ei heilu takana.
 
Natsku
Siskolta justiin vähän aikaa sitten pöllittiin Tallinnan reissulla ihan olkalaukusta lompakko. Pari venäläistä (?) mummoa oli tyrkyttäny jotain kauppatavaraa sitkeesti siinä, eli todennäkösesti koppasivat samalla kukkaron. Laukun aukioleminen sai hälärit soimaan, mutta kun noilta mummoilta menivät asiaa tiedustelemaan, niin eivätpäs osanneet enää yhtään suomea... Siskolla oli lapsi mukana, jota joutui vahtimaan, eli nuo tädit iskevät semmoisiin helposti. Eli jos joku tulee sulle jotain väkisin tyrkyttämään, niin pidä kassistasi kiinni ja lähe karkuun.
 
TilkkuTyttö
Mua ei ole koskaan ryöstetty missään, vaikka suht paljon olenkin matkustellut. Monet käyttää rahavyötä, senhän saa mahaa vasten vaatteiden alle, ja on tosi huomaamaton. Mä en ole käyttänyt sitäkään.

Yleinen valppaus on hyväksi ja järki päässä.
 
Miuski harmailee
Suurin pointti on varmaan se, että on tolkuissaan ko. kaupungissa. Ei siis änkyräkännissä Tallinnaan - siten varmasti tulee käännetyksi. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia. Semmoinen kassi, jota ei helposti saa auki (omani esim. olkalaukku, jossa vetskari ja laukku kainalossa).
 
kaikista tärkeintä on ettet liiku missään yksin, koska olin viime syksynä tallinnassa niin yksi meidän seurueen jäsen yritettiin väkisin repiä autoon keskellä päivää hotellin edessä!
 
Matkailija Maikki
Laukku kiinni vetskarilla ja pidä olalla, älä selässä. :D

Venäjän matkailijana olen kokenut hyväksi konstiksi sellasen pienen pussukan kaulaan ja se paidan alle. Siellä on suuremmat setelit ja henkilökortti.

Pahimmat varkaat on nuoret pojat jotka on tosi näppäriä! Ja muutaman hengen laumat joista pari kaupustelee ja käy melkein kiinni ja kaverit kopeloi laukkua.

Yhen kerran käsilaukku vietiin lennosta mutta onneks mun Usain Bolt- mieheni juoksi tyypin kiinni ja sai laukun takasin :)
 
onn
Taalla Lontoossa turistit pitaa reppua edessa taskuvarkaiden pelossa :) Voihan olla hyvakin keino vaikkakin hassun nakoista.
Minulta on viety puhelin kaksi kertaa ja rahapussi kerran mutta ihan omaa huolimattomuuttani :/ Osaanpahan nyt pitaa laukussa vetoketjujen takana.
 
Kikka
Olen käynyt kolme kertaa Tallinnassa,hotellissa oltu yötä,ja koskaan ei ole mitään tapahtunut. Ja yksin kävin kampaajalla,taksilla tulin hotelliin,ja kaikki meni hienosti!Ilalla kävin yksin kaupassa,ei mitään vaikeutta.Paljon riippuu ihmisestä itsestään,jos esim humalassa törttöilee,niin melko varmasti ryöstetään...niitäkin törttöjä siellä oli.Normaali käyttäytyminen,ja järki,ei siinä muuta tarvita.
Oikein mukavaa matkaa!
 
vieras
Mulla aina ollut takki, jossa vetoketjullinen povitasku. Rahat sun muut siellä ja takki vielä kiinni niin eipä ole viety :D Just jotain käsikassaa oon pitänyt esim housujen etutaskussa (hyvä kun oma käsi mahtuu jotenkin tunkemalla niin tuskin huomaamatta kukaan sieltäkään mitään vie :D)
 

Yhteistyössä