Miten kertoa kivasti miehelle raskaudesta/raskausoireista?

Olisi kiva kuulla, miten olette kertoneet tai aiotte kertoa miehillenne raskaudesta tai raskausoireista? Olen aiemmista raskauksista kertonut ihan ruonlaiton tms. ohessa vasta testin teon jälkeen, mutta nyt haluaisin kertoa asiasta jotenkin kivemmin. Olisi myös kivaa tehdä testi yhdessä, mutta miten kertoa pelkistä oireista? Raskaus on täällä siis ihan yhteisesti toivottu, mutta jotenkin tuntuu tyhmältä sanoa, että onpa ollut paha olo ja tissitkin on turvoksissa, tehdäänkö testi...Jotain kivaa pitäisi siis keksiä, vinkkejä ottaisin ilomielin vastaan :)
 
No en kyllä ehkä ole mikään romanttisin ihminen, mutta mutta..(näin pohjustuksena) B) Oon ajatellut, että näyttäisin sen digitestin tuloksen ja jos siinä ois mukana joku vähän kuin miehen raskauspaketti ja mun kohdalla oon ajatellut että se vois olla esimerkiksi se vauva-ajan kirja (tai lapsiajan kirja), johon kerätään lapsesta kaikkia juttuja ylös. Tai mitä tahansa muutakin..ja joku kiva kortti, ehkä itsetehty tai sitten mulla ois kyllä valmiiksi yks hauska kortti jostain ties mistä ajoilta lähtien. Eli tavallaan "siististi paketissa" tuo homma, en jotenkin osaa kuvitella että pissailisin yhdessä siihen testiin (mielellään tietysti jätetään ne miehen pissat pois siitä :D ) tai tämmöstä..ja meillähän mies ei varmaan ymmärtäis sitä raskaustestiä, jos siinä ei lue sitä "raskaana"..joten tämmösen meinasin hankkia.(Eli tuo ns. paketti ois semmonen hyödyllinen, mikä tulee käyttöön.)

Käytännössä kyllä tilanne menee niin, että hihkasen vessasta sen digitestin kanssa ja mulla mitään paketteja ole. Sehän nimettäin pitäisi etukäteen käydä ostamassa ja en kyllä koskaan muista. Kiva kortti mulla olis esntään..että ees jotain :LOL:

Raskausoireista en oo silleen mitään sanonu, ne mitä valeoireita on ollut. Kun ne on helpompi purkaa tänne ja sitten ettei mieski koe hirveetä pettymystä jos sitten ei plussaakkaan. Toisaalta kun oli vatsatautia ja muuta, niin kyllä sitä mies ihan toiveikkaana sanoi pariin kertaan että jospa sitä raskaana olis..että jos jotain tommosta konkreettista (mikä voi johtua mistä vaan) on, niin onhan sekin toiveet latistavaa sitten.

Minustaki ois kiva kuulla, että mitä olette ainakin etukäteen ajatelleet? Entä käytännössä? :saint:
 
Jotain kivaa mäkin ajattelin nyt vikan kunniaks.Kun miehelle eka oli tuloillaan menin aamulla sen herättää testin kanssa vaikka kyllä jo tiedettiin että raskaana olen kun menkat oli myöhässä jopa päivän pari :D Siinä se sitte katteli sitä tikkua ja kummasteli mitäs viivoja siinä lojottaa... :heart: Nyt pitää keksiä jotai kivaa kun se on itellekki sit vika kerta kun testiä teen yms. Eli lopun alkua elellään :kieh:
 
Mä oon miettinyt samaa juttua kans jos ostais miehelle jotain ihanaa ja samalla antais raskaustestin. Esim. täällä on ihanaa tavaraa http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=31/
Mut todennäköisesti paketti jää tekemättä kun innoissani hypin ja pompin raskaustesti kädessäni pitkin asuntoa. Täytyy ehkä tilata tavarat valmiiks jotka meinasin antaa
.
Sit pitää piilottaa ne jonnekkin vessan kaappiin josta sieppaa ne samalla kun juoksee sen plussa testin kanssa ympäri asuntoa kun päätön kana =)
 
No mä oon jonkun verran kertonu "oireista" (tähän asti valeoireita) sillain epäromanttisesti että "mullon nälkä kokoajan" tai "kokoajan kusettaa" ja kerran kysyin ovista etsiessä että haluaako se tietää jotain ällöttävää ja selvitin sille limojentarkkailujuttuja netistä näyttäen ja kerroin ettei "nyt ainakaan mikään kuiva kausi ole". Kyllä toi on aina kyselly ovistestien aikaan että joko testasin ja oon sit kans näyttäny sen sille, se on ihan tottunu ja kiinnostunu :D

Noista raskausoireista se on vaan kommentoinu et "älä nyt ajattele niitä ettet toivo liikoja ja pety vielä enemmän" ni nyt oon yrittäny usein olla turpa kiinni vaikka miltä tuntuis..

Pos.testin ajattelin paljastaa sitten ajallaan siten, että menen vain (todennäkösesti hysteerisenä tms yli-innoissani) sen luo ja sanon jotain tyyliin "tieks et testin mukaan sust olis nyt tulossa ISÄ" :LOL: tai että "taisit nyt sit laittaa ne pullat uuniin" :D
 
Meillä ei nyt ihan vielä ole ajankohtaista, mutta sitten joskus kun toivottavasti on, ajattelin ostaa onnensanat arvan ja valkata niistä sellaisen jossa on ISI -sana. Raaputan sen sanan näkyviin, jätän arvan muuten raaputtamatta ja annan arvan miehelle kun tulee töistä kotiin... :)
 
mä tein niin että (siis tiesin että sillä oli huono päivä töissä ollu);
annoin pullon jameson viskiä, ja digin missä teksti; raskaana 1-2 viikkoa!! :D ei se oikein ällistykseltään saanu mitään sanottua paitsi: -jatkan työpaikassani... :LOL:
ja siis oireista en sanonut mitään, koska olin jo puol vuotta melkein kuumeillu ja "ollu varma" raskaudesta, turhaan; joten olin vaan hiljaa.. :) nyt siis rv 16.. :D
 

Yhteistyössä