Miten kestää teinejä? Hermot menee!!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Miten siinä l u o k a l l a on mitään merkitystä? Eniten huolettaisi se kemikaalien määrä, allerginen reaktio esimerkisi kestää pari viikkoa ja jokaisella värjäyskerralla saa varautua siihen.
En tiedä allergisista reaktioista, mutta samaa mieltä siitä, että en antaisi värjätä hiuksiaan edes 18-vuotiaana. Nuo värit ovat ihan hirveitä myrkkyjä, ja niiden yhteys syöpiin on jo useissa tutkimuksissa todistettu.
 
Tai sinun? :sneaky:
Äitien on kovin vaikea hyväksyä, että heidän tyttärensä ovat seksuaalisia olentoja kuukautiskierron alettua.
Ehkä tämä on yksi niistä syitä, jonka vuoksi me isät tulemme tyttärien kanssa usein paremmin toimeen.
Useimmiten ne isät ovat tiukempia noissa pukeutumisasioissa omien tyttäriensä kanssa. Jostain syystä sinua ei lainkaan häiritse se, että 13-vuotias tyttäresi pukeutuu kuin venäläinen katuhuora, joten palaamme jälleen tuohon jo pari kertaa toistamaani kommenttiin arvostelukyvystäsi.
 
No kertokaapa m1ehen kommenteista järkyttyneet, että mistä se seksuaalisen korsetin himoitseminen 13-vuotiaana johtuu, jos ei seksuaalisuudesta? Kun eivät 7-vuotiaat himoitse seksuaalisia korsetteja. Kyllä se 13-vuotias on lapsi joo, mutta se on seksuaalinen lapsi kuten murrosiässä kuuluu ollakin ja sellaisen kanssa pitää tosiasiat ymmärtää ottaa huomioon. Ei voi olla niin, että haudataan pää hiekkaan ja toistellaan mantrana vasta lapsi, vasta lapsi ja huudetaan sille lapselle kun se ei suostu olemaan tarpeeksi lapsi niin kuin äiti haluaisi. Kieltää saa ja pitää, mutta perustellusti, loogisesti ja reilulla tavalla.
Median ja somen vaikutus on tuon ikäisille se suurin (ja vahingollisin). Niin somekuvat, musavideot kuin youtube-videot ovat täynnä horo-vaatteisiin pukeutuneita naisia, joiden ainoa tehtävä on esitellä tissejään ja pyörittää persettään. Kun koko ajan altistuu tällaiselle naiskuvalle, on selvää, että itsenäistyvä ja itseään etsivä nuori ottaa sieltä vaikutteita identiteettinsä rakennukseen.
 
Useimmiten ne isät ovat tiukempia noissa pukeutumisasioissa omien tyttäriensä kanssa. Jostain syystä sinua ei lainkaan häiritse se, että 13-vuotias tyttäresi pukeutuu kuin venäläinen katuhuora, joten palaamme jälleen tuohon jo pari kertaa toistamaani kommenttiin arvostelukyvystäsi.
Ja sinä lukitset oman 13-vuotiaasi siveysvyöhön ja puet hänet burkhaan?
Onko teillä ensi viikolla feministipiirin kokous vai tulevatko miehesi uskonveljet matollenne suunnittelemaan uutta moskeijaa?

https://www.supla.fi/audio/3225876
 
vierailija
Hatsune Miku fani?
En antaisi värjätä tukkaa, mutta voisin hankkia joitain turkooseja klipsikiinnitteisiä pidennyksiä, että saisi vähän väriä päähän. Juttelisin, miksi haluaa kaapi ikkunan eteen. Jos kyse on valoisuudesta, niin sitten hankittaisiin pimennysverhot.
 
Nosta välillä katse sieltä ruudun pimuista tosimaailmaan, niin huomaat, että ihan normaalejakin vaatteita on tytöille olemassa.
MIssä olen vaatinut 13-vuotiaita pukeutumaan (pelkästään) korsetteihin? Olin sitä mieltä, että 13-vuotias voi sellaisen ostaa ja siihen pukeutua - sopivassa tilanteessa. Et selvästikään ymmärrä mitään nykyajan nuorisokulttuurista. Ja se, että olet valmis kutsumaan 13-vuotiasta tyttöä venäläiseksi katuhu0raksi yhden vaatekappaleen takia, kertoo kaiken sinun "feminismistäsi". :mad::mad::mad:. (Vanha) nainen on (nuorelle) naiselle susi.

Tässä pari videota anime/cosplaytapahtumista, tätä se on meillä Suomessakin, pienemmässä mittakaavassa. Nuo 13-vuotiaat ja heitä hieman vanhemmat uhraavat parhaimmillaan satoja tunteja luodakseen mahdollisimman hyvin videopeliä/elo- tai sarjakuvaa jäljittelevän asun. Harrastus on hyvä ja osallistujat taitavat yleensä olla niitä luokkiensa priimuksia (ehkä siksi asia on sinulle niin vieras).

valmistautumista

sekalaista tapahtumavideota

pukuja esittelyssä

Ja ennen kuin kysyt - kyllä, tyttäreni ovat ottaneet tuollaisiin tapahtumiin osaa. (y)

Avatarisi on vastakotasi. Et ole viaton Lumikki, vaan se ilkeä äitipuolinoita-akka, joka haluaa myrkyttää itseään nuoremmat ja kauniimmat, ainakin sanoillaan.

Tämä asu pukisi sinua
 
Viimeksi muokattu:
MIssä olen vaatinut 13-vuotiaita pukeutumaan (pelkästään) korsetteihin? Olin sitä mieltä, että 13-vuotias voi sellaisen ostaa ja siihen pukeutua - sopivassa tilanteessa. Et selvästikään ymmärrä mitään nykyajan nuorisokulttuurista. Ja se, että olet valmis kutsumaan 13-vuotiasta tyttöä venäläiseksi katuhu0raksi yhden vaatekappaleen takia, kertoo kaiken sinun "feminismistäsi". :mad::mad::mad:. (Vanha) nainen on (nuorelle) naiselle susi.

Tässä pari videota anime/cosplaytapahtumista, tätä se on meillä Suomessakin, pienemmässä mittakaavassa. Nuo 13-vuotiaat ja heitä hieman vanhemmat uhraavat parhaimmillaan satoja tunteja luodakseen mahdollisimman hyvin videopeliä/elo- tai sarjakuvaa jäljittelevän asun. Harrastus on hyvä ja osallistujat taitavat yleensä olla niitä luokkiensa priimuksia (ehkä siksi asia on sinulle niin vieras).

valmistautumista

sekalaista tapahtumavideota

pukuja esittelyssä

Ja ennen kuin kysyt - kyllä, tyttäreni ovat ottaneet tuollaisiin tapahtumiin osaa. (y)

Avatarisi on vastakotasi. Et ole viaton Lumikki, vaan se ilkeä äitipuolinoita-akka, joka haluaa myrkyttää itseään nuoremmat ja kauniimmat, ainakin sanoillaan.

Tämä asu pukisi sinua
Vääristelet taas tapasi mukaan sanomisiani. En kutsunut ketään 13-vuotiasta huoraksi, vaan ihmettelin sitä, miten sinä annat sen ikäisten tuyttäriesi pukeutua samanlaisiin vaatteisiin.
Ja vanhempien tehtävä on ohjata lasta. Antoi nuorisokulttuuri minkälaista mallia tahansa, ei ole tervettä, että vanhemmat antavat 13-vuotiaan lapsensa vetää päälle niitä katuhuoran vaatteita.
Se ei tee kenestäkään ilkeää äitipuolta tai kateellista vanhaa naista. Päinvastoin, sillä tuetaan nuoren tytön terveempää naiskuvaa kuin mitä kaltaisesi kiimaiset vanhat ukot yrittävät näille tuputtaa.
 
Kuka on huoritellut?
Sinä.

Kehität olkiukon (tai tytön), jota vastaan hyökkäät huorittelemalla.

Minulla ei ole 13-vuotiasta tyttöä. Tyttöjä on. Se, että hyväksysin ap:n tyttärelle korsettiostoksen, ei kerro mitään minun tyttärieni pukeutumisesta. Sinä vääristelet asiota, kuten aina.

Minä rakenna nyt mallin.
Sanotaan, että herra X kysyisi mieheltäsi nettikeskustelussa, miten hänen pitäisi suhtautua siihen, että hänen vaimonsa rouva Y haluaa käyttää jättidildoa. Miehesi toteaisi, että kyllä se hänen miestään voisi olla mahdollista, jos rouva Y niin haluaa.
Tämän jälkeen esimerkkisi mukaisesti minä kysyisin mieheltäsi: Miten voit sallia, että Pistepirkko on venyttänyt värkkinsä venäläisen 30 vuotta poljetun katuhuoran mittoihin, eikö se yhtään häiritse sinua? Tämä ei olisi sinun nimittelyäsi eikä vääristelyä?
 
Sinä.

Kehität olkiukon (tai tytön), jota vastaan hyökkäät huorittelemalla.

Minulla ei ole 13-vuotiasta tyttöä. Tyttöjä on. Se, että hyväksysin ap:n tyttärelle korsettiostoksen, ei kerro mitään minun tyttärieni pukeutumisesta. Sinä vääristelet asiota, kuten aina.

Minä rakenna nyt mallin.
Sanotaan, että herra X kysyisi mieheltäsi nettikeskustelussa, miten hänen pitäisi suhtautua siihen, että hänen vaimonsa rouva Y haluaa käyttää jättidildoa. Miehesi toteaisi, että kyllä se hänen miestään voisi olla mahdollista, jos rouva Y niin haluaa.
Tämän jälkeen esimerkkisi mukaisesti minä kysyisin mieheltäsi: Miten voit sallia, että Pistepirkko on venyttänyt värkkinsä venäläisen 30 vuotta poljetun katuhuoran mittoihin, eikö se yhtään häiritse sinua? Tämä ei olisi sinun nimittelyäsi eikä vääristelyä?
Väännetään nyt rautalangasta, jotta hitaammalakin kulkevat pysyvät kärryillä:
Jos lapseni olisi vetänyt päälleen poliisin takin ja hatun, voisin sanoa, että ”ai, olet pukeutunut poliisin vaatteisiin”. Se ei tarkoita sitä, että kuvittelisin lapseni olevan poliisi.

Tai jos vaikkapa sinä naamiaisiin mennessä pukeutuisit pellen vaatteisiin, voisin sanoa: ”kappas, sinulla on pellen vaatteet”. Se ei tarkoita sitä, että pitäisin sinua (tästä syystä) pellenä.
 

Yhteistyössä