Miten kissat pois kukkapurkeista?

  • Viestiketjun aloittaja Nirppurotta laiskana
  • Ensimmäinen viesti
Nirppurotta laiskana
Eli kotikonsteja kissujen karkoittamiseen kaipailisin. Kisut ovat kovin kiinnostuneita miun viirivehkasta ja änkeävät sinne rukkuun ja napsivat niitä lehtiä. Appelsiininkuoria ja sitruunapippuria olen koittanut...ei apua. Kissat lätkivät kuoret sohvan alle ja kömpivät sinne ruukkuun :)
 
rouva x
Hanki joku oma syötävä kasvi kissoille, esim. vehnänjyviä itämään. Tai sitten anna kissanmallasta niille. Kissat tarvitsevat jotain, jolla saa karvat pois mahalaukusta...
 
..kissat saa pysymään helposti pois ei toivotuilta tasoilta laittamalla teippiä väärinpäin esim. kukan ympärille.tarrapinta tarttuu tassuun ja kuuluu aina "fläp,fläp,fläp" ääni..ne kerrat harvenee ja lopulta jättää omaan arvoonsa.näin meillä :D
 
Minä kyselin samaa vähä aika sitte, sain vinkkinä kiviä kukkaruukkuun ja etikkaa. Etikkaa olen kokeilluki, eikä ole nyt multaa sohvapöydällä näkyny. Joskus viime viikolla laitoin. Sitä vaan mietin, että ne etikat taitaa hävitä ku kastelee, että pitäs vissiin aina sit suihkutella lisää siihe pintaan.
 
toiminut tähän asti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä kyselin samaa vähä aika sitte, sain vinkkinä kiviä kukkaruukkuun ja etikkaa. Etikkaa olen kokeilluki, eikä ole nyt multaa sohvapöydällä näkyny. Joskus viime viikolla laitoin. Sitä vaan mietin, että ne etikat taitaa hävitä ku kastelee, että pitäs vissiin aina sit suihkutella lisää siihe pintaan.
Mä ruiskuttelin ensin purkkiin,sitten kun kyllästyivät purkin tonkimiseen,niin ruiskutin etikkaa enää vaan reunoille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ruukkuihin on saatavana sellaisia suojuksia.
Ei ne niinkään pemota niitä multia, vaan pureksivat ja repivät lehdet. Ei ole auttanut, vaikka oon nostanut kukan mahdollisimman korkealle. Eli jotain muuta pitäis keksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ruukkuihin on saatavana sellaisia suojuksia.
Ei ne niinkään pemota niitä multia, vaan pureksivat ja repivät lehdet. Ei ole auttanut, vaikka oon nostanut kukan mahdollisimman korkealle. Eli jotain muuta pitäis keksiä.
Ok. Meidän kissa käy myös syömässä lehtiä ja sitten oksentelee ympäriinsä :kieh:
 
toiminut tähän asti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kissat inhoavat jostain syystä kanelia. Toimii myös ulkona ennen kuin sade huuhtoo
Kanelia voisin koittaa. Etikan haju on niin hirveä, että haluais sitä olohuoneeseen suihkutella.

Kiitos vinkeistä :)
En ole kyllä huomannut että meillä haisisi mitenkään erikoisen etikkaiselta:D
Ehkä laimensin etikkaa liikaa,mutta kuitenkin sen verran sopivasti etteivät kissat pidä siitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toiminut tähän asti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kissat inhoavat jostain syystä kanelia. Toimii myös ulkona ennen kuin sade huuhtoo
Kanelia voisin koittaa. Etikan haju on niin hirveä, että haluais sitä olohuoneeseen suihkutella.

Kiitos vinkeistä :)
En ole kyllä huomannut että meillä haisisi mitenkään erikoisen etikkaiselta:D
Ehkä laimensin etikkaa liikaa,mutta kuitenkin sen verran sopivasti etteivät kissat pidä siitä.
Onhan kisuilla tosi hyvä hajuaisti, eli saattavat kyllä etikan haistaa, vaiikei ihmisnenä haistaisikaan. Ja jos lehdille suihkutan, niin aivan varmasti ainakin maistavat ;) Kokeilemisen arvoinen idea siis myös :)

 
vieras
Meillä tepsi kun peitin mullan sellaisilla n 5 cm pikkukivillä, oliko se sinkeliä tai jotain sellaista. Sitä terävää mitä on talojen sokkelin vieressä, eikä tarvi vahtia kun se on paikallaan koko ajan. :)
 

Yhteistyössä