Miten kotihoidontuella oleva voi ostaa vaatteita lapsilleen?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Vieras***
Itse ainakin pistin rahaa säästöön ennen lasten saamista, jotta voisimme viettää normaalia elämää myös silloin, kun olen kotihoidontuella (eikä tarvitse elää pelkästään miehen palkalla).
 
"vieras."
Kyllä mulla ainakin oli varaa. Sain tosin melkein täyden hoitolisän ja aina olen elänyt niukasti. Ei meillä tosin kotiäitivuosinani paljoa edes vaatteita ollut, kun oli aikaa pyykätä joka päivä. Ulkoiluvaatteita oli yhdet/lapsi/kausi. Sisävaatetta sen verran, että aina oli puhdasta päällä ja kaapissa ja aina oli jotain pyykissä. Vaatteet myös kierrätettiin tehokkasti, kun kolme lasta samaa sukupuolta.
 
"Ninni"
Uffi kirppis? Omat säästöt? Tori.fi ompele itse alennusmyynnit? Eikä niitä vaatteita nyt tarvii edes hirveesti olla. Yleensä ihmisillä kaapit täynnä turhia kledjuja.
 
äitipä
Meillä ei tarvita läheskään niin paljon vaatteita kuin, jos kuopus olisi päivähoidossa. Esikoinen jo koululainen ja vaatteilta vaaditaan kestävyyttä ja erillaisia pintakäsittelyjä.Siltikään meillä ei ole kaapit tyhjinä tai pesukone pyöri joka päivä. Kysynkö sinulta työssäkäyvä, miten sinulla on varaa ostaa ruokaa;)
 
hahahahahhaah
Itse ainakin pistin rahaa säästöön ennen lasten saamista, jotta voisimme viettää normaalia elämää myös silloin, kun olen kotihoidontuella (eikä tarvitse elää pelkästään miehen palkalla).
Reilu meininki teillä. :D Onneksi meillä rahat on perheen ja myös kotona YHTEISIÄ lapsia hoitava on arvokas. Ei tarvitse säästää että voi..hitto ei näin. :DDD


Itselleni ei tullu mieleenikään pitää miestä köyhillä kun hoiti meidän lapsia kotona kaksi vuotta tai varsinkaan vaatimaan säästämään omaa rahaa jotta voi olla yhteisten lastemme kanssa kun minä porskutan uraputkessa ja rahoissani, hyh ajatustakin.
 
"vieras."
Reilu meininki teillä. :D Onneksi meillä rahat on perheen ja myös kotona YHTEISIÄ lapsia hoitava on arvokas. Ei tarvitse säästää että voi..hitto ei näin. :DDD


Itselleni ei tullu mieleenikään pitää miestä köyhillä kun hoiti meidän lapsia kotona kaksi vuotta tai varsinkaan vaatimaan säästämään omaa rahaa jotta voi olla yhteisten lastemme kanssa kun minä porskutan uraputkessa ja rahoissani, hyh ajatustakin.
peesi, todella outo ajatus että toisen pitää säästää ennakkoon koitohoidontukea varten :D
 
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen menoihin, eikä meillä mene sellaista summaa kenenkään vaatteisiin edes. Vauvalle olen haalinut vaatteet käytettynä. Miehen veljen lapsilta moni vaate jäänyt meille yms., oon ollu hyvin mielissäni.
 
"mamma mia"
Kyllähän nyt pitää olla sen verran säästöjä , että pärjää vuoden pari hyvin , vaikka saisikin vähemmän rahaa käteen ( kotihoidontuki ).

Miksi ihmiset elävät aina kädestä suuhun ?????
 
vjok
Minä maksoin just eilen 200 euron pomp de luxin tilauksen tämän kuun kotihoidontuesta :D Tein ostokset -70% alesta.. Toppahaalarit lapsille 20 euroa/kpl ensi talveksi ja paitoja parilla eurolla ja todella hyvälaatuisia. On minulla säästöjäkin, mutta niitä en vaatteisiin käytä tai humputteluun. Ne on sitten remontteihin, matkustamiseen ja isoihin välttämättömiin menoihin. Säästöt ovat kertyneet 8 vuoden työhistorian aikana ennen lapsia. Toki omakotitalo on syönyt osan säästöistä, mutta silti. Siinä on siis etunsa, jos lapset syntyvät lähempänä 30 ikävuotta.. On ollut mahdollisuus säästää mukavasti ennen lapsia. :)
 
25v.
Kotihoidontuella, lapsilisillä, miehen palkalla. Ostan suurimman osan kirpparilta, lisäksi mummot ostelee innokkaasti lapsille kaapit täyteen vaatteita. Just mummu toi ensi vuoden toppapuvut mukuloille. Lapselta toiselle kierrätetään myös mahdollisuuksien mukaan.
 
"millam"
No hyvin, sillä kotihoidontuella :) Eikä meillä mies saa edes nyt palkkaa vaan opiskelee ansiosidonnaisella. Ulkovaatteet ostetaan aina uusina ja jos kirpparilta löytyy hyvää sisävaatetta saatan ostaa ja joululahjaksi saadut vaatteet riittää lapsille pitkäksi aikaa muiden vaatteiden lisäksi kun kasvavat aika hitaasti. En säästänyt ennen kotihoidontukea ja nyt 3v kotona ollut, tosin välillä työtulojen mukaan lasketulla äitiyspäivärahalla kun näitä lapsia on ihan pian kolme (3vuodessa 3 lasta).

Elämme ihan tavallista elämää, kaupassa ei tarvi joka pennosia laskea eikä lapset kulje ryysyissä :) Taidetaan olla pienimenoisia muutenkin, ei kyllä ole säästöjä kaivattu. Tosin tuo isompi äp-raha on auttanut paljon hankinnoissa mitä kotihoidontuella ei ole tullut ostettua. Ollaan oltu ihan tyytyväisiä vaikka pienituloisia ja varmasti rahatilanne sitten vielä paranee kun työt alkaa, ensin miehellä ja sitten myöhemmin myös mulla kunhan nuorin ois n3v.
 
"vieras."
Mies maksaa nyt paljon muuta kun taas minun säästöt käytettiin asuntoon ja maksettiin osaa miehen autosta. Nyt olen ollut kotihoidontuella ja ei tee tiukkaa. Mies maksaa enemmän kaikesta ja ne kaikki rahat on yhteisiä, mutta minä ostan ne vaatteet. Ostan myös pääasiassa -70% alesta ja 50% alesta vähintään sekä kirpparilta ja huutonetistä. Mietin itse, että parempi lapsille on olla tiettyjä merkkejä; metsola, molo, meandi, maxomorra, ej sikke lej, koska ne saa myytyä poiskin helposti ja kaiken huipuksi hyvään hintaan jos hyvän kuntoinen. Huippuostos oli pojalle erään outletin loppuunmyynnistä lempihatuksi tullut hattu 36senttiä ja ostinpa samalla paljon muutakin suoraan sanottuna lähes ilmaiseksi.
Itselleni olen viime syksynä ostanut itselleni edellisen kauden pari villakangastakkia uutena kaupasta 6eurolla/kpl. Omat vaatteeni on siis järkyttävällä alella ostettuja pääasiassa.
 
Vieras***
[QUOTE="vieras.";29565181]peesi, todella outo ajatus että toisen pitää säästää ennakkoon koitohoidontukea varten :D[/QUOTE]

Öö, meillä rahat ovat aina olleet perheen yhteiset. Mutta koska nyt elämme mieheni palkalla+minun säästöilläni, voimme viettää täsmälleen samanlaista elämää kuin jos kävisin töissä. Eli mm. matkustelemme 3 kuukauden välein eikä meidän tarvitse todellakaan miettiä rahankäyttöä. Ihan vaan tiedoksi, että ihmisillä olisi hyvä muutoinkin olla rahaa säästössä (se näyttää olevan teille vieras ajatus). Tokihan sitä voi elää pelkällä kotihoidontuella ja valittaa jatkuvasti, että rahat ei riitä mihinkään. Me taas nautimme tästä ajasta mm. matkustelemalla, syömällä usein ulkona yms.
 
Vieras***
Reilu meininki teillä. :D Onneksi meillä rahat on perheen ja myös kotona YHTEISIÄ lapsia hoitava on arvokas. Ei tarvitse säästää että voi..hitto ei näin. :DDD


Itselleni ei tullu mieleenikään pitää miestä köyhillä kun hoiti meidän lapsia kotona kaksi vuotta tai varsinkaan vaatimaan säästämään omaa rahaa jotta voi olla yhteisten lastemme kanssa kun minä porskutan uraputkessa ja rahoissani, hyh ajatustakin.
Kommenttini oli siis enemminkin tarkoitettu ko. kirjoittajalle.
 
N.O
Meillä oli säästöjä joiden ansiosta ei tarvinnut joka senttiä laskea. Toki ehkä hieman tarkempaan elettiin mutta oli se sen arvoista :) Vaatteet ostettiin samalla tavalla kuin nyttekin kun ollaan molemmat taas töissä. Alet hyödynnän, kirppareita käyttäisin enemmän jos täällä olisi kunnollisia, ja sit ihan tarpeen mukaan :)
 

Yhteistyössä