Miten kutsutaan/rajoitetaan synttärivieraita?

  • Viestiketjun aloittaja äiti2000
  • Ensimmäinen viesti
äiti2000
tähän asti ollut vain tuttavaperheiden lapset pistäytymässä synttäreillä. mutta nyt muuton ja koulun alun vuoksi tyttö onkin saanut hirveän määrän kavereita!

ja 7v synttärit ensi kuussa edessä.
millä perustein nyt kaverit sitten kutsutaan? luokalla 26 oppilasta joista suurin osa tyttöjä ja tyttö on kaverustunut myös poikien kanssa! ja lisäksi uusia kavereita iltapäiväkerhossa ja naapuritaloissa....
eli jos minä antaisin kaikki kutsua olisi vieraita varmaan 40!

kuinka monta lasta voisi olla sopiva määrä kutsua? ja kaikkihan ei kuitenkaan tule.
mutta miten valitaan ne kutsun saajat ettei toisille tule sitten paha mieli....
 
voihan niitä synttäreitä "viettää" koulussa ja iltapäiväkerhossakin eli opettajan luvalla jotakin namua tms kouluun ja sitten iltapäiväkerhossa voikin vaikka jätskiä tai kakkuakin olla.

LISÄYS: ja sitten läheisille kavereille vielä varsinaiset vaikka toki nuo koulu/iltsupippalot voi riittää riippuen siitä miten ne voi/saa järjestää
 
mä en kestä ihan karseeta hulabaloota kodissani ja tilakin rajoittaa vieraiden määrää. Olen ottanut sen linjan, että niin monta vierasta saa kutsua, kuin kunnolla pöydän ääreen mahtuu, mahtuvat sitten sankarin huoneeseenkin joten kuten. Ja valinnat vaan sitten sen mukaan, keitä kaikkein mieluiten juhliinsa haluaa, ei velvollisuudesta tai painostuksesta (jota myös tuntuu koulumaailmassa esiintyvän). :flower:
 
hmm
Kutsutaan ne kaverit joiden kanssa oikeasti on tekemisissä, muullakin kuin koulussa.
Joskus lapset tuo kutsukortteja jonkun sellaisen synttäreille joista juuri ja juuri nimen tietävät, vähän outoa minusta.
 
Meillä oli 7v synttärit silleen että pe iltana kutsui kaverit (kaikki luokan tytöt) ja sunnuntaina oli sitte synttärit sukulaisille/tuttaville. Ja noi kaverijuhlat menee ilma kakkua,ei ne lapset sitä välitä syödä.Eli jotaki herkutuksia vaan tarjolle.Ja jotaki ongintaa,karaokea,korun tekoa yms. niin menee hyvin ilman riehumisia. On muuten hirmu vaikeeta jos pitää jättää joku kutsumatta,siksi tehtiin niin että kaikki tytöt.Ja kaikki ei toki päässeet,mutta kutsuttiin kuiteskin,ettei tuu pahoja mieliä kellekkää.Ja lattialle laitettiin se "synttäripöytäliina" ja tarjottavat.Niin mahtu kaikki hyvin =)
 
vieras
ihan ensimmäisenä pitää miettiä kuinka rajata. että yksi ei jää ulkopuolelle, jos on vaikka 11 tyttöä ja vain 10 kutsutaan ei ole oikein. Ihan huoletta voi kutsuta esim 16, noin puolet jättää kumminkin tulematta.

lapseni on parhaillaan synttäreille jonne kutsuttiin koko luokka 18 oppilasta, joista vain vajaa puolet oli synttäreille menossa.

 
Itse en luottaisi siihen, että puolet jättäisi tulematta, joten sen verran kutsut kun mahtuukin. Poikani 6v synttäreille kutsuttiin kaikki eskarin pojat eli 9 poikaa ja olin varma ettei kaikki pääse, kun synttäritkin oli juuri ennen joulua. Kaikki sitten tulivat ja siinä oli aika työ, että pysyi homma käsissä, kun olin yksin synttäreiden aikaan lasten kanssa kotona. Naapurin poika tuli mukaan kuokkimaan ja vielä oli kolme muuta naapuria tulossa, mutta käännytin heidät tylysti pois.

Anna tytön valita seitsemän kaveria ja sellaisia, joiden kanssa on tekemisissä myös vapaa-ajalla eli ei vain koulussa ja kerhossa.

Kun itse olin lapsi niin ei todellakaan ollut tapana kutsua koko luokkaa synttäreille. Taitaa olla nykyisin ihan eri systeemit. Meillä seuraavilla synttäreillä ehdoton raja vieraille on 7, kun poika joulukuussa seitsemän täyttää.
 

Yhteistyössä