Miten laihtua normaalipainon sisällä?

  • Viestiketjun aloittaja Hennes
  • Ensimmäinen viesti
Hennes
Olen 162/60. Painoa tullut rutkasti viimeksi kuluneen vuoden aikana ja haluaisin noin kymmenen kiloa pois. Liikun n. 4 kertaa viikossa, syön kasvispitoista ruokaa ja pidän viikossa yhden herkkupäivän, jona syön tyyliin yhden suklaapatukan. En silti ole laihtunut kahden kuukauden aikana yhtään.
 
"Jenis"
Se vaatii sitä, että vetää kalorit aika pirun alas. Ainakin mulla. Ruuan kasvisvoittoisuudella ei sinänsä ole merkitystä, annoskoot ja kalorimäärä ratkaisee. Kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa vaikka viikon verran, niin että kirjaa ylös ihan kaiken ja totuudenmukaisesti (summittainen arviointi ilman mittaamista/punnitsemista on tosi vaikeaa). Sieltä yleensä löytyy se syy.
 
"RIIKKA"
Minä olin vuosi sitten mitoissa 163cm ja 60kg. Siitä 3 kuukautta ja painoin 51kg. Söin yhden aterian päivässä, jos jaksoin. Tämä aika sisälsi myös yhden elämäni suurimman tragedian; avioeron. Joku jo mainitsikin, kalorit minimiin, eli käytännössä ei juuri mitään suuhun.

Nyt syön lounaan, iltaruuan ja jonkun rahkan ennen nukkumaanmenoa, paino edelleen 51kg. Syön kun on nälkä ja yks mikä on vaikuttanut aika paljon; en käytä alkoholia ollenkaan. Annoskoot on myös pienentyny ja tulen kylläiseksi pikkumäärästä. Tyyliin ennen kaksi perunaa ruualla, nyt riittää yksi. Energiaa pitää polttaa enempi kun saa, muuten paino junnaa vaan, vaikka kuinka liikkuis.
 

Yhteistyössä