Miten luetaan veriseulan tuloksia? Kellään viitearvoja tms.?

Mulla on tuossa nokan edessä suljetussa kirjekuoressa veriseulan tulokset. Ajattelin että en aukaisekaan kuorta ennen perjantaista np-ultraa, mutta nyt tulin toisiin aatoksiin....Mutta mistä saisin jotain raja-arvoja, kun eihän niistä muuten mitään tajua..?
 
Mitä niissä edes tarkalleen ottaen katsotaan? Mulle ei ole selvinnyt kun aina puhutaan vaan veriseulasta, eikä siitä mitä siitä verestä seulotaan. Mä en ole omia tuloksiani koskaan edes nähnyt, eikä mulle kotiin mitään tullut.
 
Mä sain nuo neuvolasta, pitää viedä sinne np-ultraan sitten mukana. En mäkään ole ennen saanut tuloksia nähtäväksi, sillä en tiiäkkään mitä noiden ukujen pitäis näyttää.... Siis jos ne on liian alhaiset tai liian korkeat, niin jotain saattaa olla pielessä, niin kai se menee...
 
"mamma"
Ei mulla ainakaan lukenyt muuta kuin, että tulos on normaali. Ei ne taia ees kirjettä laittaa jos niissä jotain häikkää on, vaan silloin soitetaan äitipkl:lta. Niin mulla esikoisen aikaan tehtiin ja silloin suhdeluku oli 1:220 ku normaali muistaakseni on 1:250...
 
joo siltähän tuo nyt vaikuttaisi ettei niistä oikeen mitään voi ennustaa. ainakaan googlettamallakaan ei löytynyt mitään järjellistä taulukkoa mistä voisi kurkkia onko arvot "sallituissa" rajoissa.
 
mammalle: se on eri kirje, sulta varmaan oli tuossa vaiheessa jo nt mitattu? mulla ei ole siis riskilukua vielä määritelty koska ultra on vasta perjantaina. riskilukuhan määräytyy verikokeiden tulosten ja np-turvotuksen perusteella.
 

Yhteistyössä