Miten mies reagoisi ei toivottuun raskauteen?

  • Viestiketjun aloittaja "minää"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Reagoisi samoin kuin itsekin= Abortti.
Monille naisille jää elinikäisiä psyykkisiä ongelmia abortin tekemisestä. Pahimmassa tapauksessa abortti voi johtaa lapsettomuuteen. EN ole aborttia vastaan, jos lapsi tulee tilanteeseen jossa siitä ei voi huolehtia. Tai jos jostain muusta syystä niin on "pakko" toimia.

MUTTA tällainen tilanne jossa tietoisesti on otettu riski raskaudesta oman huolimattomuuden/viitsimisen/mielihyvän takia eikä ehkäisyä ole käytetty?

Miten mies voisi ikinä vaatia naista käymään läpi luultavasti koko elämän muuttavan abortin tilanteessa jossa raskaus on miehen oman huolimattomuuden syy?!?! Kysyn vaan.
 
"yksi"
Meillä oli tässä hiljan tilanne jossa epäilin olevani raskaana. Ehkäisynä kapseli,joten ehkäisyn unohtaminen ei ollut vaihtoehto. Miehen eka reaktio oli "musta ei ole isäksi kolmelle lapselle,kahdenkin kanssa on ihan tarpeeksi raskasta". Muutaman tunnin asioita mietittyään totesi kuitenkin että "ei aborttia näihin tilanteisiin ole tarkoitettu". Puhuttiin asiasta parina iltana paljon ja tultiin siihen tulokseen että jos ehkäisystä huolimatta lapsi on tullakseen niin sitten tulee ja rakashan se on kuitenkin. Noh,menkat sitten alkoi parin päivän kuluttua.. Mies helpottunut,mutta mulla melkein vauvakuume..
 
Meillä
Kerroin miehelle heti kun sain tietää,ilmoitin aikalailla kättelyssä että aborttiin en suostu mutta miehen ei ole pakko jäädä vaan hän saa päättää omasta puolestaan.Mietittiin asiaa 4 viikkoa tahoillamme ja pikku hiljaa sitten tottui ajatukseen,liitto oli alkuun kovilla asian suhteen ja keskustelut kovinkin riitaisia, mutta nyt menee jo ihan hyvin taas ja odotellaan jo kovin pian syntyvää vauvaa,silti koen liittomme saaneen aika kovan kolauksen tässä rytäkässä.Ja siis kierukka petti ja perheeseen tulossa 4 lapsi.
 
"minää"
[QUOTE="hmmm";30424059]Monille naisille jää elinikäisiä psyykkisiä ongelmia abortin tekemisestä. Pahimmassa tapauksessa abortti voi johtaa lapsettomuuteen. EN ole aborttia vastaan, jos lapsi tulee tilanteeseen jossa siitä ei voi huolehtia. Tai jos jostain muusta syystä niin on "pakko" toimia.

MUTTA tällainen tilanne jossa tietoisesti on otettu riski raskaudesta oman huolimattomuuden/viitsimisen/mielihyvän takia eikä ehkäisyä ole käytetty?

Miten mies voisi ikinä vaatia naista käymään läpi luultavasti koko elämän muuttavan abortin tilanteessa jossa raskaus on miehen oman huolimattomuuden syy?!?! Kysyn vaan.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä abortista! :)
 
Tuo "ei toivottu" on käsitteenä vähän jyrkkä tuollaisessa kohtaa. Jos mies ei ihan oikeasti halua lasta missään nimessä, hän kyllä pitää huolta ehkäisystä. Saahan sitä toki aina toivoa, ettei raskaus ala, jos harrastaa keskeytettyä yhdyntää...mutta kaipa sen meistä jokainen kuitenkin tietää, että homma on melkoista tulella leikkimistä. Mäkin toivon, että jos ajan ylinopeutta tolppakameran ohi, niin kamera ei välähdä...mutta ennemmin tai myöhemmin käy niin, että se välähtää. Joten...

Mutta siis joo. Me ollaan aikoinaan leikitty tulella. Ja näpit paloi. Kerroin miehelle, että meille on tulossa vauva ja näytin positiivisen testituloksen. Mies ei uskonut, vaikka omin silmin näki sen plussan.
Tein vielä toisenkin plussatestin, jonka jälkeen miehen oli jo pakko uskoa. Kyllä se totta oli, testi ei ollut virheellinen. En enää muista miehen seuraavia sanoja järin tarkasti, mutta jotain sen suuntaista se oli, kuin että "ok, meille tulee sitten uusi vauva".

Ei mies tuossa kohtaa uutta vauvaa toivonut. Ja vielä vähemmän minä. Muistan, että olin jopa vähän vihainen miehelle siitä, että hän otti asian niin rauhallisesti. Mun mielestäni tilanne oli ihan hirmu kaoottinen ja toinen vaan tokaisee, että "ok, meille tulee uusi vauva". Teki mieli huutaa, että "Tajuatko sä yhtään sitä, että mitä tämä tarkoittaa! Ihan kaikki menee nyt sekaisin ja tää on ihan kamalaa! Ei sen vauvan nyt vielä pitänyt tulla, vaan vasta 3 vuoden kuluttua!!!".

Mutta pakko myöntää, että mies oli oikeassa. Meille tuli uusi vauva...eikä elämästä tullut yhtään kamalaa :D
 
"M33"
[QUOTE="minää";30423946]Hmm..Nyt te kaksi "M33" ja "huoh" taisitte eksyä vähän aiheesta, olkaa hyvä ja lukekaa otsikko + sekä 1.teksti uudestaan =) . En ymmärrä miksi näille palstoille aina tuppaa tulemaan teidänlaisia riidanhaastajia/epäkohteliaita ihmisiä.. :([/QUOTE]Hetkinen, millä tavalla kommenttini meni ohi? Mitä tähän olisi sinusta pitänyt vastata?
 
"M33"
[QUOTE="minää";30424164]Omia kokemuksia =)[/QUOTE]Virastan vähän sitä, ettei voi puhua asioista asioina, vaan aina pitää vetää mukaan jokin omakohtainen tai averille sattunut anekdootti ikään kuin vain niiden kautta saataisiin asiasta selvä kuva. "Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people", Eleanor Rooseveltkin sanoi.

Mutta jos täytyy: Vaimoni reagoisi ei-toivottuun raskauteen hakeutumalla raskauden keskeytykseen. Minä reagoisin ei-toivottuun raskauteen soittamalla vihaisen puhelun lääkärilleni.
 
  • Tykkää
Reactions: Nuri
pötyä
[QUOTE="hmmm";30424059]Monille naisille jää elinikäisiä psyykkisiä ongelmia abortin tekemisestä.[/QUOTE]

Tästä ei ole minkäänlaista lääketieteellistä näyttöä.
 
5532
[QUOTE="minää";30423802]Pelkään että "vahinko" on käynyt ja saatan olla raskaana. Miehelle olisi kauheaa, mutta ei minulle. Miten miehenne ovat reagoineet asiaan kun olette kertoneet raskaudestanne, joka ei ole heidän puolestaan toivottu?[/QUOTE]

Meillä kävi juurikin näin tänä vuonna.
Olen syönyt pillereitä, lasta ei ollu tarkotus hommata vielä muutamaan vuoteen, koska ei olla oltu yhdessäkään kuin reilu vuosi, ja suht nuoria vielä ollaan, mullaki koulut kesken (amk). Pillereitä käytin oikein, mutta siitä huolimatta tulin paksuksi.
Olin aina puhunu miehelle, että jos tulisin vahingossa raskaaksi, niin abortti, joten kun mies kuuli että oon raskaana, niin kysyi ekana että "no millon hoidat homman?" eli siis teen abortin. Sanoin, että en sano vielä mitään tuohon, haluan miettiä koko asiaa. Koska ei se yllättäen ollukaan niin helppoa vaan päättää että joo teen abortin. Olihan se miehelle aika kova pala alussa, mies yritti painostaa että päätä nyt jo mitä teet, mutta hänen mielestään ei olis fiksua pitää lasta kun ollaan "liian nuoria" (yli 20 kumpikin kuitenkin..) ja pitäis olla koulut käytynä, rahaa säästössä reilusti, jne, jne. Mutta sanoi että teen mitä vaan, niin hän pysyy tukena.

Päätin sitten pitää lapsen. Aluksi mies oli aika vaisu asiasta, mutta tuli sitten niskapoimu-ultraan mukaan. Siellä vielä paljastui että raskaus oli viikon pidemmällä kuin luultiin, ja ei olis saanu enää aborttia. Sanoin miehelle ultran jälkeen (en tosissani, mutta kuitenkin), että "nyt on sitten liian myöhästä enää perua tätä", mutta mies sanoi että ei haittaa.

Nyt on rakenneultrakin jo takana. Mies oottelee jo innoissaan uutta tulokasta, on hommattu uudempi auto ("perheauto") ja tarvikkeita ja mies kovasti tunnustelee potkuja mahan päältä.. Että niin ne asiat muuttuu.. Olis tuo mies halunnu lapsia kuitenkin, mutta ei ihan vielä, mutta ei voi elämää määrätä joka asiassa ja nyt mennään näin.
 
menja
Voisin ajatella että meillä mies olis kuitenkin valmis ottamaan lapsen vastaan, meilläkin siis ollut keskeytetty käytössä kaikkien 3 raskauden välissä. Ja mies tietää etten aborttia tekis koska eihän se kuitenkaan olis vahinkoraskaus. Vahinkoja ei kuitenkaan ole sattunut (vaikka olen vähän sellaista toivonutkin), lapset syntyneet kuitenkin suht pienillä ikäeroilla, ekoista varsinaisista yrityskerroista saaneet alkunsa kaikki.

Kyllä ehkäisyä käyttäisin kuitenkin jos vauva ei ole tervetullut, aborttia en tekis, varsinkaan jos ehkäisyä ei edes ole käytössä, en vaikka mies vaatis tai lähtis. Mutta meillä ei onneksi tällästä ole, mies on valmis lapsen tuloon ollut mutta ei ole halunnut ihan heti kuitenkaan oikeasti yrittää sitä vasiten.
 
[QUOTE="hmmm";30424059]Monille naisille jää elinikäisiä psyykkisiä ongelmia abortin tekemisestä. Pahimmassa tapauksessa abortti voi johtaa lapsettomuuteen. EN ole aborttia vastaan, jos lapsi tulee tilanteeseen jossa siitä ei voi huolehtia. Tai jos jostain muusta syystä niin on "pakko" toimia.

MUTTA tällainen tilanne jossa tietoisesti on otettu riski raskaudesta oman huolimattomuuden/viitsimisen/mielihyvän takia eikä ehkäisyä ole käytetty?

Miten mies voisi ikinä vaatia naista käymään läpi luultavasti koko elämän muuttavan abortin tilanteessa jossa raskaus on miehen oman huolimattomuuden syy?!?! Kysyn vaan.[/QUOTE]

Miehen ei tarvitsisi edes vaatia aborttia. Tekisin sen vaikka mies haluaisi pitää lapsen.
 
vaim
Veti aivan hiljaiseksi ja valkoiseksi, taisi vähän vapistakin. Oli hyvin kauan hiljaa ja sanoi, että teen mitä tahansa, niin hän on läsnä ja tukee, mutta ei hän lasta kyllä missään nimessä haluaisi. Kun sanoin, että tietenkin teetetään abortti, niin rentoutui, hymähti, kertoi että olen maailman täydellisin nainen ja alkoi selvittämään asiaa. Oli koko ajan vierellä pitämässä kädestä kiinni ja tukemassa sen ruljassin läpi.
 
"minää"
Meillä kävi juurikin näin tänä vuonna.
Olen syönyt pillereitä, lasta ei ollu tarkotus hommata vielä muutamaan vuoteen, koska ei olla oltu yhdessäkään kuin reilu vuosi, ja suht nuoria vielä ollaan, mullaki koulut kesken (amk). Pillereitä käytin oikein, mutta siitä huolimatta tulin paksuksi.
Olin aina puhunu miehelle, että jos tulisin vahingossa raskaaksi, niin abortti, joten kun mies kuuli että oon raskaana, niin kysyi ekana että "no millon hoidat homman?" eli siis teen abortin. Sanoin, että en sano vielä mitään tuohon, haluan miettiä koko asiaa. Koska ei se yllättäen ollukaan niin helppoa vaan päättää että joo teen abortin. Olihan se miehelle aika kova pala alussa, mies yritti painostaa että päätä nyt jo mitä teet, mutta hänen mielestään ei olis fiksua pitää lasta kun ollaan "liian nuoria" (yli 20 kumpikin kuitenkin..) ja pitäis olla koulut käytynä, rahaa säästössä reilusti, jne, jne. Mutta sanoi että teen mitä vaan, niin hän pysyy tukena.

Päätin sitten pitää lapsen. Aluksi mies oli aika vaisu asiasta, mutta tuli sitten niskapoimu-ultraan mukaan. Siellä vielä paljastui että raskaus oli viikon pidemmällä kuin luultiin, ja ei olis saanu enää aborttia. Sanoin miehelle ultran jälkeen (en tosissani, mutta kuitenkin), että "nyt on sitten liian myöhästä enää perua tätä", mutta mies sanoi että ei haittaa.

Nyt on rakenneultrakin jo takana. Mies oottelee jo innoissaan uutta tulokasta, on hommattu uudempi auto ("perheauto") ja tarvikkeita ja mies kovasti tunnustelee potkuja mahan päältä.. Että niin ne asiat muuttuu.. Olis tuo mies halunnu lapsia kuitenkin, mutta ei ihan vielä, mutta ei voi elämää määrätä joka asiassa ja nyt mennään näin.
Just samanlaista toivon, että kaikki menee kuitenkin hyvin ja mieskin tottuisi ajatukseen ja olisi hyvä isä =)
 
mun
Miehelleni on tehty vasektomia kakkosen syntymän jälkeen reilu vuosi sitten. Nyt syksyllä mun kellontarkat menkat oli 8 päivää myöhässä. Kysyin jo miehen ajatuksia mahdollisesta raskaudesta. Aikoi haastaa lääkärinsä oikeuteen;), mutta lapsi saisi luonnollisesti syntyä. En voisi abortoida lastani ollessani parisuhteessa oleva, aikuinen, terve ihminen. Mies ajatteli onneksi samoin. No, kyllä ne menkatkin sieltä tuli. Jos ette halua lapsia, niin ehkäisy kuntoon!
 
En ole tilanteeseen joutunut, mutta olisin kyllä ehkäisystä erittäin tarkka miehen kanssa, joka on selvästi sanonut ettei halua lapsia. En uskaltaisi luottaa siihen, että kyllä sen mieli muuttuu. Saatikka, että ajattelisin miehen olevan jotenkin valmis raskauteen, koska on valmis olemaan ilman kondomia. Haloo.
 
En ole tilanteeseen joutunut, mutta olisin kyllä ehkäisystä erittäin tarkka miehen kanssa, joka on selvästi sanonut ettei halua lapsia. En uskaltaisi luottaa siihen, että kyllä sen mieli muuttuu. Saatikka, että ajattelisin miehen olevan jotenkin valmis raskauteen, koska on valmis olemaan ilman kondomia. Haloo.
Minä en olisi sen tarkempi kuin muutenkaan. Ei kai nainen voi kaikkia asioita varmistella miehen puolesta? Normaali ehkäisy riittää. Mihinkään tuplaehkäisyyn tms en lähtisi. Jos mies olisi ihan hirveän neuroottinen tai huolissaan raskaaksi tulon suhteen, niin eikö hänen kannattaisi varmistaa itse asia hakeutumalla vasektomiaan?
 
yök mikä akka
Mä en voi ymmärtää tällaisisa ap:n kaltaisia naisia, enkä missään nimessä hyväksy muiltakaan tuollaista touhua. Laitetaampas faktat tiskiin. Ap ja miehensä ovat nuoria (kuinka nuoria, sitä hän ei kertonut), mies on tehnyt hyvin selväksi ettei halua vielä vuosiin lapsia, tai naimisiin. He ovat olleet vasta 2 vuotta yhdessä, joka on nuorille ihmisille aika vähän. Ehkäisynä käyttävät "kondomia", eli yleensä eivät vaan luottavat keskeytettyyn yhdyntään. Lisäksi veikkaan että ap kyllä hyvin tietää että myös tuolla tavalla voi tulla raskaaksi, mutta tuskimpa on miestään asiasta valistanut, koska muutenhan olisi vaara että mies haluaa käyttää kumia joka kerta. Ap on myös useamman kerran aikaisemminkin toivonut olevansa raskaana, mutta pettymyksekseen menkat on sitten kuitenkin alkaneet. Ap siis suoraansanottuna vauvakuumeilee miehensä toiveista huolimatta, ja aika pitkälti myös toivoo että olisi keskeytetystä huolimatta raskaana, ja että mies pyörtäisi päätöksensä ja suhtautuisi mahdolliseen raskauteen myötämielisesti. Todella julmaa, sanoisin. Enkä usko että kukaan voisi puhtaalla omatunnolla olla vauvan synnyttyä jos olisi tuolla tavalla saattanut miehensä vasten tahtoaan isäksi. Kannattanee ainakin alusta alkaen varautua siihen että jää yksinhuoltajaksi, ja se on kyllä ihan oikein tuollaiselle keplottelijalle. Normaali-ihmiset keskustelis puolisonsa kanssa tällaisista asioista asiallisesti ja rauhassa, eikä todellakaan pakottaisi ketään vanhemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Nuri
Alkuperäinen kirjoittaja yök mikä akka;30424639:
Mä en voi ymmärtää tällaisisa ap:n kaltaisia naisia, enkä missään nimessä hyväksy muiltakaan tuollaista touhua. Laitetaampas faktat tiskiin. Ap ja miehensä ovat nuoria (kuinka nuoria, sitä hän ei kertonut), mies on tehnyt hyvin selväksi ettei halua vielä vuosiin lapsia, tai naimisiin. He ovat olleet vasta 2 vuotta yhdessä, joka on nuorille ihmisille aika vähän. Ehkäisynä käyttävät "kondomia", eli yleensä eivät vaan luottavat keskeytettyyn yhdyntään. Lisäksi veikkaan että ap kyllä hyvin tietää että myös tuolla tavalla voi tulla raskaaksi, mutta tuskimpa on miestään asiasta valistanut, koska muutenhan olisi vaara että mies haluaa käyttää kumia joka kerta. Ap on myös useamman kerran aikaisemminkin toivonut olevansa raskaana, mutta pettymyksekseen menkat on sitten kuitenkin alkaneet. Ap siis suoraansanottuna vauvakuumeilee miehensä toiveista huolimatta, ja aika pitkälti myös toivoo että olisi keskeytetystä huolimatta raskaana, ja että mies pyörtäisi päätöksensä ja suhtautuisi mahdolliseen raskauteen myötämielisesti. Todella julmaa, sanoisin. Enkä usko että kukaan voisi puhtaalla omatunnolla olla vauvan synnyttyä jos olisi tuolla tavalla saattanut miehensä vasten tahtoaan isäksi. Kannattanee ainakin alusta alkaen varautua siihen että jää yksinhuoltajaksi, ja se on kyllä ihan oikein tuollaiselle keplottelijalle. Normaali-ihmiset keskustelis puolisonsa kanssa tällaisista asioista asiallisesti ja rauhassa, eikä todellakaan pakottaisi ketään vanhemmaksi.
Ei lapsen toivominen tai vauvakuumeilu mikään rikos ole. Eikä ap:n velvollisuus ole ajatella miehensa puolesta - kai nyt jokainen aikuinen ihminen tietää, että ilman ehkäisyä on mahdollista tulla raskaaksi. Outo ajattelutapa, että mies olisi joku aivoton idiootti, jota naisen täytyy valistaa perusasioista. Mies ottaa itse tietoisen riskin kun ei käytä ehkäisyä.

Siinä olet oikeassa, että puolison kanssa kannattaa asioista keskustella. Mutta ei vauvan toivominen ole ap:lta julmaa sen enempää kuin mieheltä se toive, että vauvaa ei tulisi.
 
  • Tykkää
Reactions: miiinää
yök mikä akka
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30424691:
Ei lapsen toivominen tai vauvakuumeilu mikään rikos ole. Eikä ap:n velvollisuus ole ajatella miehensa puolesta - kai nyt jokainen aikuinen ihminen tietää, että ilman ehkäisyä on mahdollista tulla raskaaksi. Outo ajattelutapa, että mies olisi joku aivoton idiootti, jota naisen täytyy valistaa perusasioista. Mies ottaa itse tietoisen riskin kun ei käytä ehkäisyä.

Siinä olet oikeassa, että puolison kanssa kannattaa asioista keskustella. Mutta ei vauvan toivominen ole ap:lta julmaa sen enempää kuin mieheltä se toive, että vauvaa ei tulisi.
Tosi iso osa miehistä ei ihan oikeasti tiedä että keskeytetystkin voi tulla raskaaksi. Jatkuvastihan täälläkin levitetään tietoa että touhutipoista ei voi tulla raskaaksi ja että mies kyllä tuntee sen sitten kun alkaa mälli virrata ja tajuaa kiskaista ulos juur oikealla hetkellä. Olenpa nähnyt sellaisiakin ketjuja joissa kehotetaan laittamaan spermaa itse pimppiinsä sen jälkeen kun mies on lauennut esim. suuhun tai rinnoille. Ja todella moni nainen myöskin huijaa miehensä isäksi lapselleen kun ei saa miehen mieltä muuten asiasta muutettua. Ap:n kohdalla kyse ei myöskään ole ihan viattomasta toiveesta, vaan juuri tuollaisesta ajattelutavasta se miehen huijaaminen sitten lopulta alkaa. Ensin ajatellaan että oispa kiva jos tulisin vahingossa raskaaksi, ja uskotellaan itselle että kyllä se mies on niin vastuullinen että jäisi tähän suhteeseen vaikka kieltäytyisinkin abortista. Moni jääkin, mutta moni mies myös häipyy kun tajuaa tulleensa kusetetuksi näin isossa asiassa. Sitten nämä katkerat totaali-yh:t itkee palstalla kun mies on mulkku kun ei edes oma lapsi kiinnosta. Tässäkin paitaa kilometrien päähän että ap nuorena ja naiivina ajattelee pitävänsä miehen ikuisesti ja saavansa tämän menemään itsensä kanssa naimisiin jos tekee tälle lapsen. Naisille pitäs myöskin valistaa että vauvavuosi aiheuttaa melkeen suurimman osan eroista lapsiperheissä, koska se on oikeasti rankkaa, myös miehelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök mikä akka;30424736:
Tosi iso osa miehistä ei ihan oikeasti tiedä että keskeytetystkin voi tulla raskaaksi. Jatkuvastihan täälläkin levitetään tietoa että touhutipoista ei voi tulla raskaaksi ja että mies kyllä tuntee sen sitten kun alkaa mälli virrata ja tajuaa kiskaista ulos juur oikealla hetkellä. Olenpa nähnyt sellaisiakin ketjuja joissa kehotetaan laittamaan spermaa itse pimppiinsä sen jälkeen kun mies on lauennut esim. suuhun tai rinnoille. Ja todella moni nainen myöskin huijaa miehensä isäksi lapselleen kun ei saa miehen mieltä muuten asiasta muutettua. Ap:n kohdalla kyse ei myöskään ole ihan viattomasta toiveesta, vaan juuri tuollaisesta ajattelutavasta se miehen huijaaminen sitten lopulta alkaa. Ensin ajatellaan että oispa kiva jos tulisin vahingossa raskaaksi, ja uskotellaan itselle että kyllä se mies on niin vastuullinen että jäisi tähän suhteeseen vaikka kieltäytyisinkin abortista. Moni jääkin, mutta moni mies myös häipyy kun tajuaa tulleensa kusetetuksi näin isossa asiassa. Sitten nämä katkerat totaali-yh:t itkee palstalla kun mies on mulkku kun ei edes oma lapsi kiinnosta. Tässäkin paitaa kilometrien päähän että ap nuorena ja naiivina ajattelee pitävänsä miehen ikuisesti ja saavansa tämän menemään itsensä kanssa naimisiin jos tekee tälle lapsen. Naisille pitäs myöskin valistaa että vauvavuosi aiheuttaa melkeen suurimman osan eroista lapsiperheissä, koska se on oikeasti rankkaa, myös miehelle.
En ikinä voisi huijata miestäni, saatika yrittää jollakin kierolla keinolla tehdä itseni raskaaksi. Touhutipoissa ei ole siittiöitä. Se on tutkimuksilla todettu. Jos keskeytetyllä yhdynnällä tulee raskaaksi, se johtuu joko siitä ettei mies ole vetänyt penistään tarpeeksi ajoissa pois TAI siitä että mies on tullut jo kerran ennen uutta panoa, jolloin siittiöitä on voinut jäädä virtsaputkeen. Tällöin raskaus on mahdollinen. Kunnioitan mieheni mielipiteitä. Hän on todellakin tietoinen riskeistä! Kumpikaan meistä ei pidä kortsun käytöstä, ilman sitä, yhdyntä tuntuu taivaalliselta. Niinkuin aiemmin totesin, minulle ei sovellu muunlaiset ehkäisytavat :(

-ap
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä väittäisin että miehen on paras pitää housut jalassa jos ei tiedä ehkäisynsä tehoa ja vauvat ei oo suunnitelmissa..

Täällä myös yhtä varmalla ehkäsyllä oleva lapsi ja lopputuloksesta keskusteltiin pitkään ja harkiten (itse olin 16v ja isäntä 20v). Tästä on aikaa jo paljon ja poika täyttää 16v seuraavaks, edelleen ollaan yhdessä isännän kanssa mutta ei tää matka mikään ruusunpunainen ole ollut ;)

Harkintaa ja keskustelua suosittelisin ja jos on vika hälytys niin oikeasti ehkäisy kuntoon :)
 
Taas vetää sanattomaksi ihmisten typeryys. Keskeytetty yhdyntä EI OLE EHKÄISYKEINO! Jumalauta, oikeasti! Käyttäkää sitä kortonkia (vaikka paljaalla nussiminen olisi kuinka taivaallista), niin maailma on paljon parempi paikka!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök mikä akka;30424736:
Tosi iso osa miehistä ei ihan oikeasti tiedä että keskeytetystkin voi tulla raskaaksi. Jatkuvastihan täälläkin levitetään tietoa että touhutipoista ei voi tulla raskaaksi ja että mies kyllä tuntee sen sitten kun alkaa mälli virrata ja tajuaa kiskaista ulos juur oikealla hetkellä. Olenpa nähnyt sellaisiakin ketjuja joissa kehotetaan laittamaan spermaa itse pimppiinsä sen jälkeen kun mies on lauennut esim. suuhun tai rinnoille. Ja todella moni nainen myöskin huijaa miehensä isäksi lapselleen kun ei saa miehen mieltä muuten asiasta muutettua. Ap:n kohdalla kyse ei myöskään ole ihan viattomasta toiveesta, vaan juuri tuollaisesta ajattelutavasta se miehen huijaaminen sitten lopulta alkaa. Ensin ajatellaan että oispa kiva jos tulisin vahingossa raskaaksi, ja uskotellaan itselle että kyllä se mies on niin vastuullinen että jäisi tähän suhteeseen vaikka kieltäytyisinkin abortista. Moni jääkin, mutta moni mies myös häipyy kun tajuaa tulleensa kusetetuksi näin isossa asiassa. Sitten nämä katkerat totaali-yh:t itkee palstalla kun mies on mulkku kun ei edes oma lapsi kiinnosta. Tässäkin paitaa kilometrien päähän että ap nuorena ja naiivina ajattelee pitävänsä miehen ikuisesti ja saavansa tämän menemään itsensä kanssa naimisiin jos tekee tälle lapsen. Naisille pitäs myöskin valistaa että vauvavuosi aiheuttaa melkeen suurimman osan eroista lapsiperheissä, koska se on oikeasti rankkaa, myös miehelle.
Tuo sperman laittaminen sisään on ihan eri juttu kuin mistä tässä ketjussa on kyse. Ei silti voi syyttää ketjun aloittajaa tai ketään muutakaan naista siitä, jos mies ei tiedä, miten raskaus voi alkaa. Siis aikuinen mies. Jos mies luulisi vaikka, että raskaaksi voi tulla vain tietyssä asennossa tms. niin onko kyse naisen kusipäisyydestä vai miehen omasta sivistymättömyydestä, jos tieto ei enää tuossa vaiheessa kulje? Aikuisen, normaalijärkisen ihmisen kohdalla voi kyllä olettaa, että tällaiset perusasiat on tiedossa, joten joka ikistä asiaa ei tarvitse naisen alkaa opettaa miehelle alkeista lähtien ennen kuin seksiä voi harrastaa. Oma vika sitten, jos lintsasi koulussa silloin, kun näistä puhuttiin.
 

Yhteistyössä