Miten minä ja lapseni oppisimme kiinaa?

  • Viestiketjun aloittaja Tampereelta
  • Ensimmäinen viesti
Tampereelta
Kiinaa tekisi mieli oppia puhumaan ja olisi mukavaa, jos lapsikin oppisi. Lapsi on vielä niin pieni, ettei millekään kurssille voi mennä aikoihin, mutta pienenähän se oppisi sitä helposti. Itse olen alkeet joskus opiskellut. Miten tuota pääsisi harjoittelemaan?
 
vieras
Pienen lapsen kanssa mukavin ja helpoin tapa oppia uutta kieltä olisi ehkä tutustua perheeseen joka puhuu kiinan kieltä. Mutta käytännössä en sitten tiedä kuinka paljon esim. juuri Tampereeella tällaisia perheitä on... :)
 
Hki
meinasin sanoa että menet työväenopistoon ja laitat lapsesi sitten kouluun Meilahteen, jossa kiinaa voi opiskella ekaluokasta alkaen. Mutta asutkin Tampereella joten ei taida onnistus tuo koulu. Minun lapsellani valinnaisaineena kiina.
 
Tampereelta
Alkuperäinen kirjoittaja Hki:
meinasin sanoa että menet työväenopistoon ja laitat lapsesi sitten kouluun Meilahteen, jossa kiinaa voi opiskella ekaluokasta alkaen. Mutta asutkin Tampereella joten ei taida onnistus tuo koulu. Minun lapsellani valinnaisaineena kiina.
Voisi tulla pitkä koulumatka:D

Mitenhän sitä löytäisi jonkun toisen kiinaa puhuvan perheen? Mä olen itsekin nyt kotiäitinä, joten joku uusi perhekaveri olisi muutenkin mukava. Kyllä täällä varmasti kiinalaisia on jonkin verran, kun vaan tietäisi miten ne löytäisi. Pitää katsoa löytyisikö tuolta linkin kautta jotakin.
 
Arew
Tampereen seudulla asuvat perheet, joissa on Kiinasta adoptoituja lapsia, saattaisivat tietää. Joku on ehkä halunnut lasten oppivan kiinaa tai isomman lapsen säilyttävän kielitaitonsa. Adoptioperheet.fi -sivustolta voisi löytyä yhteystietoja.
 

Yhteistyössä