miten muut äitit näyttää niin täydellisiltä

  • Viestiketjun aloittaja kunpa lapset pärjäisivät
  • Ensimmäinen viesti
kunpa lapset pärjäisivät
ku tuolla liikkuu ja kuuntelee ja käy kylässä, niin nuo muut tuntuu niin rauhallisilta, tyytyväisiltä, on hienot vaatteet lapsilla ja äitillä ei mene hermot ja kodit on siistejä........

mä tunnen itteni ihan möllöksi, olen poikamainen, en vieläkään hieno nainen tässäkään iässä. kaaosta riittää eikä kotikaan ole hieno, haluun tonne meidän perhe lehteen kiiltokuvaäidiksi :/
 
Mäkin olen poikamainen :D
Inhoan shoppaamista
Ei hajuakaan muodista
Ei väliä onko meikkiä, tukankin voi heittää ponnarille hätätilanteessa
Meillä voi olla kaaos, mutta ei likaista, leluja ym voi siis olla lattialla mutta ei likaa joka puolella.
Koti on remppaa vailla, se hoidetaan kun on rahaa, kyllä näinkin pärjää :)
 
Juh
Ehkä ne äidit on tasapainossa itsensä kanssa..? Eikä se ulkokuori kerro kaikkea ihmisestä. Miksi sinun pitäisi olla samanlainen kuin muut? Tärkeämpää olisi, että hyväksyisit itsesi sellaisena kuin olet.
 
no minua et ainakaan ole nähnyt. Juuri tänään luultiin poikaa tytöksi vain vaatteiden perusteella. Oli serkkulikkojen vanha puna-sini-keltainen haalari päällä ulkoillessa.
Eli kiertokamaa käytetään, villakoiria asuu sohvien alla, itellä ulkoillessa verkkarit ja muuten ei niin väliä- vaatteet. Kauppaan ja asioille sitten laitetaan vähän siistimmät vaatteet.
 
ap
ja miksi valitan täällä, no siksi ku ei tämmöstä kehtaa ääneen sanoa, olen kade monelle, mutta kuitenki vilpittömästi iloinenkin toisten puolesta, olen jotenki saamaton, aina aloitan kaikenlaista hienoa projektia, mutta kaikki jää kesken...
 
Heh, yks ottaa paineita siitä et kodin, lasten, miehen ja koiran on oltava tip top (ainakin ihmisten silmissä ) ja toinen siitä ettei välitä koko asiasta :LOL: . Mä kuulun tohon ensin mainittuun ryhmään ja ... meille ei nyt saa tulla ...
 
Luonnekysymys
Työssäni sen olen havainnut: joillakin ihmisillä on aivan luontaisena sellainen sisäinen organisaatiokyky, heillä pysyy tuontyyppiset asiat hanskassa ilman että se edellyttää kohtuutonta panostamista ja yrittämistä. Minä en kuulu heihin :). Jos alkaisin kuvailemasi kaltaiseksi, mulla menisi sen tilan ylläpitämiseen kaikki energia ja aika. Teen parhaani, välillä se on enemmän ja välillä vähemmän.

Mutta on mulla sitten muita vahvuuksia ja hyviä puolia, joihin olen hyvin tyytyväinen taas puolestaan. Ihmiset ovat erilaisia - ja on mukava ihailla sellaisia piirteitä, joita itselle ei ole jaettu niin avokätisesti. Sillä lailla kun saattaa jopa itse ihmisenä kasvaa ja kehittyä. Mutta älä ap unohda niitä omia hyviä puoliasi, ne jää usein huomiotta kun keskittyy "puutteisiin".
 
samu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja miksi valitan täällä, no siksi ku ei tämmöstä kehtaa ääneen sanoa, olen kade monelle, mutta kuitenki vilpittömästi iloinenkin toisten puolesta, olen jotenki saamaton, aina aloitan kaikenlaista hienoa projektia, mutta kaikki jää kesken...
todellisuudessa kaikki painivat riittämättömyyden tunteiden kanssa silloin tällöin (paitsi ehkä narsistit -ethän haluaisikaan olla sellainen?). toiset osaavat ottaa vähän rennommin ja toiset kamppailevat vastatakseen odotuksia, oma valintasi riippuu pitkälti omasta luonteestasi ja tavastasi/halustasi elää elämääsi. älä stressaa, tee minkä haluat/jaksat, nauti enemmän siitä mistä todella pidät:)
 
sangen muodikkaissa kuteissa..neitikin vielä näteissä ja niin tyttömäisissä vaatteissa.Meillä molemmilla tosin pääosin kirpparihankintoja vaatteet :D
Mut kyllä meillä neidinkin vaatteet rönttärytkyiks muuttuu,kun maahan menee tulevaisuudessa mönkimään..Ja mitä himaan tulee..joo no sellanen perus kaaos on/off meininki..leluja juu,villakoiria ei taida kamalasti ehtiä tulla..mut hei ... muistahan tämmönen,et "moni kakku päältä kaunis" :D niin et kyllä sä olet ihan hyvä äiti ja ihminen justiisa tollasena..
 
Kippuravarvas
Mäkin näen joka päivä peilistä niin täydellisen mamman, kaikki ihan vimpan päälle ja ihanaa. Lapset on niin kilttejä ettei tosikaan ja koti on täydellinen. Kaikki on mulla niin hyvin. NOT :D
 
Niin joo ja kodin siisteys tai vaatteet eivät kerro mitään siitä, onko vanhempana hyvä. Vaikka olisi miten siistiä kotona, se ei takaa että osaa vanhempana olla. Että moisista ulkoisista seikoista ei kannata välittää, kun pohtii, että onko hyvä äiti ;)
 

Yhteistyössä