Miten muut selvinneet/kestäneet??

Torstaina kävin neuvolassa rutiinitarkastuksessa. Minulla on ollu jo aika kauan kipua (supistusten tapaista) kun olen kävellyt tai liikkunut muutenki. Luulin kivun johtuvan vain kohdun ym venymisestä enkä siksi ensin edes meinannut mainita asiasta neuvolassa.

No mainitsin sitten kuitenkin. Onneksi! Minulla on jokin tulehdus ja nämä supistukset ovat todella vaarallisia ja johtuvat kaiketi tulehduksesta ja lääkäri totesi että kohdunsuuni on jo hieman pehmentynyt supistusten vaikutuksesta... Nyt jos viikon lääkekuurilla ja liikuntakiellolla ei kivut lopu, joudun todennäköisesti kokopäiväiseksi vuodepotilaaksi. Pahimmassa tapauksessa loppuajaksi.

Nyt haluaisinkin tietää miten muut ovat kestäneet petipotilaana jos ovat siihen joutuneet? Itse olen aktiivinen enkä koskaan ole jaksanut olla edes yhtä kokonaista päivää kotona tekemättä juuri mitään! Masentaa nyt ihan hirveästi kun en voi ulkoilla ja siihen olen tottunut... :'( Ja miten ne jotka ovat joutuneet sairaalaan asti makaamaan??

En tiedä miten jaksan vaikka tulevan lapsen takia teen ihan mitä vain!! Siksi tämä on niin masentavaa koska viikkoja minulla vasta 20 eikä vauvani pärjää vielä ja teen kyllä kaikkeni ettei synny! Haluaisin vain kovasti neuvoja saman kohtalon saaneilta! Kiitos kaikille!! :heart: :heart:
 
mulla oli ekassa raskaudessa liikuntakielto viimeisellä kolmanneksella.

koska otin tosissaan tämän kiellon, selvisin kotilevolla, mutta se tarkoitti todellakin sitä, ettei saa huidella ympäriinsä.

tuli ainakin luettua TODELLA paljon ja kateltua telkkaa (tietokonetta ei silloin vielä valitettavasti ollut kotona) ... kivempi se kuitenkin kotona kuin, että olis sairaalaan joutunut. kuitenkin, kun tiesi, että näin on tehtävä ja tiesi ettei se loputtomiin kestä niin kyllä se aika meni yllättävänkin nopeasti.

kiloja tuli kyllä aika reippaanlaisesti tästä "laiskottelusta", kyllä sitä tuli siihen tylsyyteen syötyäkin :/
 
Joo nuo kilot minuakin vähän "huolestuttaa"... Tai no lähinnä ärsyttää ku ite jaksaisin liikkua ym että paino ei ainakaan liiaksi nousisi! Mutta niitähän sit tulee ku ei liikkua voi vaikka ei mitenkään hirveän epäterveellisesti söisikään! Pääsitkös itse sitte raskauskiloista eroon vai? Miten muuten on, saako edes pienellä kävelyllä käydä? Ihan talon lähistöllä ja hitaata vauhtia? Siis saako liikkua jos ei pahalta tunnu?
 
Minä jouduin lepoon viikolla 27, kun kohdunsuu oli niin kypsynyt ja alkanut avautua. Otin kotona rennosti viikon ja menin kontrolliin. Oli entisestään edennyt ja jouduin osastolle... Se oli kauhee järkytys ja itkua väänsin. Mielessäni vaan laskin, että viikkoja on vielä monta. Luulin todella, että loppuun asti oltava. Hoitaja vei huoneeseen, toi sairaalavaatteet ja sanoi, että vain vessassa saa käydä. Ja lähti pois. Jäin tuijottamaan seinää ja itkin vaan. Esikoinen kotona ja tietysti jäi kaikki sotkut ja muut. Ja raskaus tekee jotenkin niin herkäksi.

Sain heti sen piikin, joka valmistaa vauvan keuhkoja sekä lääkkeen, joka vähentää supistuksia. Ei mulla kyllä ollut edes mitään supisteluja. Siitä tuli käsien tärinää ja sydämen tykytystä.
Siellä sitten makasin, söin karkkia ja mikä ihanin juttu, sain telkkarin huoneeseeni. Se helpotti paljon.
Neljä päivää olin ja lupasin ja vannoin kautta kiven ja kannon, että voin maata kotonakin.. Totta kai kotiinpääsyn suurin edellytys oli se, ettei supistellut tmv. Ja oli tietysti viikkojakin enemmän kuin sulla.. Pari päivää isäntää passuutin, mutta kyllä se meni pikkuhiljaa taas siihen, että aloin vähän touhuilemaan.

Neljä päivää siis vain, ystäväni on maannut täyslevossa kolme kuukautta ja toinen 7 viikkoa, joten turha minun napista. Kyllähän se kaikki sitten palkitaan, kun vauva syntyy. Sitten saa touhottaa pää kolmantena jalkana sydämensä kyllyydestä.
Joo ja yli kymmenen viikkoa siis elin ajatuksessa, että voi syntyä milloin vain. Pysyis vielä viikon ja viikko 34 jälkeen saa syntyä ym ym ym. Lopulta kävi niin, että piti käynnistää.
Kaikki on vauvasi parhaaksi, ei mielestäni tarvitse ainakaan sitä surra, jos muutama lisäkilo tulee. Itselläni tuli yhteensä 20kg ja vauva nyt 4kuukautta ja enää kaksi kiloa lähtöpainoon!!

Voimia sinulle ja onnellista raskauden jatkoa!!
 
Kiitos teille!! Kyllä tämän jaksaa kunhan lapsi vain suostuisi pysymään masussa edes niin pitkään että selviää! Pelottaa tietysti paljon. Mutta kyllä se beebe palkitsee! :heart: Hauskaa joulunodotusta teille ja muillekin! Olitte avuksi! :hug:
 

Yhteistyössä