Miten "näette" kuukaudet / vuodenajat?

muiks
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Vastapäivään kiertävänä ympyränä.
Samoin. Talvi on ylhäällä ja kesä alhaalla.
Mulla ympyränä toisinpäin eli kesä ylhäällä ja talvi alhaalla:)
Mulla myös näin, mutta olen huomannut, että kuukaudet eivät asetu ihan tasaisesti kellotaulussani. Esim kesä on klo 12 ja elo klo 15, syksy on sitten enemmän "täynnä". Tämä ON aina yhtä mielenkiintoista! ;)
 
Ihanaa että on muitakin, jotka ajattelee vuoden ympyränä ja nimenomaan vastapäivään kiertävänä! :D Mulla on lapsuudesta jääny sellanen, että joulu on klo 12, uusvuosi klo 10-9 (!), kesä alkaa kello 7 ja päättyy klo 4 (joskus elokuun kieppeillä ). Ilmeisesti on penskana noi lomat tuntunu hippasen pidemmiltä kun nykyään! :LOL: Viikonpäivät on taas puolikuu ja sekin menee vastapäivään, siinä se suora sivu on sunnuntain ja maanantain välinen yö :kieh:
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Miu miu:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Suorana viivana, kuin kalenterissakin.
Eivät kai kuukaudet ole tammikuusta joulukuuhun suorana janana kalenterissa? Siis horisontaalinen vai vertikaalinen? :eek:

Minä näen ne myös vastapäivään kiertävänä ympyränä; kellotaulun 11 kohdalla on tammikuu =)
Tarkoitankin vuosikalenteria, jossa kaikki kuukaudet ovat vierekkäin, vasemmalta oikealle. Joten niitä voi laittaa peräkkäin, jolloin muodostuu jana. Näin mä sen näen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Miu miu:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Suorana viivana, kuin kalenterissakin.
Eivät kai kuukaudet ole tammikuusta joulukuuhun suorana janana kalenterissa? Siis horisontaalinen vai vertikaalinen? :eek:

Minä näen ne myös vastapäivään kiertävänä ympyränä; kellotaulun 11 kohdalla on tammikuu =)
Tarkoitankin vuosikalenteria, jossa kaikki kuukaudet ovat vierekkäin, vasemmalta oikealle. Joten niitä voi laittaa peräkkäin, jolloin muodostuu jana. Näin mä sen näen.
Ahaa nyt ymmärrän! :D Ja samalla en ymmärrä, miten sen voi nähdä niin. ;)
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Miu miu:
Eli tulevatko kuukaudet (koko vuosi siis) mieleenne ympyränä, janana, jne. ? Jos ne ovat ympyrän muodossa, kulkevatko ne myötä- vaiko vastapäivään? :D Tämä on aina yhtä mielenkiintoista
Ympyränä on vuosi, tammikuu klo 1 kohdalla jne. Myötäpäivään. Viikko on jana vasemmalta oikealle :).
 
Pusse
Mä en osaa sanoa miten vuodenajat nään, mutta kuukaudet näen niin että ne on vähän niinkun v-kirjaimen muodossa. Eli tammikuu alkaa vasemmalta ylhäältä, helmi-maalis-huhti-toukokuu menee aina alaspäin sitä veen vasenta viivaa, mutta kesä ja heinäkuu on suoralla viivalla siin äalhaalla keskellä. Sitten elokuusta alkaa taas nousta veen oikeeta viivaa ja ylhäällä viimeisenä siis joulukuu. Hiffasko joku... =)
 
hih
Mulla tulee mieleen sekä vuodenajat että kuukaudet ympyränä, myötäpäivään kiertävänä (tai siis ei se mun mielessä kierrä se ympyrä, se on ihan paikoillaan). Mutta siis joulukuu (ja talvi) on ylimmäisenä ja heinäkuu (ja kesä) alimmaisena. Tammikuu on noin klo 1 tai 13 kohdalla kellotaulussa jne. Kevät on oikealla ja syksy vasemmalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Mä en osaa sanoa miten vuodenajat nään, mutta kuukaudet näen niin että ne on vähän niinkun v-kirjaimen muodossa. Eli tammikuu alkaa vasemmalta ylhäältä, helmi-maalis-huhti-toukokuu menee aina alaspäin sitä veen vasenta viivaa, mutta kesä ja heinäkuu on suoralla viivalla siin äalhaalla keskellä. Sitten elokuusta alkaa taas nousta veen oikeeta viivaa ja ylhäällä viimeisenä siis joulukuu. Hiffasko joku... =)
Oletko inka tai egyptiläinen?
 
Pusse
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Mä en osaa sanoa miten vuodenajat nään, mutta kuukaudet näen niin että ne on vähän niinkun v-kirjaimen muodossa. Eli tammikuu alkaa vasemmalta ylhäältä, helmi-maalis-huhti-toukokuu menee aina alaspäin sitä veen vasenta viivaa, mutta kesä ja heinäkuu on suoralla viivalla siin äalhaalla keskellä. Sitten elokuusta alkaa taas nousta veen oikeeta viivaa ja ylhäällä viimeisenä siis joulukuu. Hiffasko joku... =)
Oletko inka tai egyptiläinen?
En oo, ihan tavis suomalainen vaan :D Mistä noin päättelit?
 
hih
Tää on tosi mielenkiintosta, miten eri tavoin ihmiset "näkee" ne. Ja jotku ei näe ollenkaan! Onkohan tolle joku selitys miks ne jotka näkee ympyränä, niin osa näkee myötäpäivään ja osa vastapäivään, mistähän ihmeestä se johtuu...? Hassua :D
 

Yhteistyössä