Miten niin ei kannata tuijottaa vaakaa laihduttaessa?

  • Viestiketjun aloittaja järjetöntä
  • Ensimmäinen viesti
järjetöntä
Mulla on nyt painonpudotus/solakoitumisprojekti menossa. Lähtömitat 168/69. Tavoitteena olisi painaa n. 57kg kesään mennessä.

Mut miks ei saisi tuijottaa vakaan? Mä olen ison osan aikuisiästäni painanut alle 60kg ja harrastanut liikuntaa, nyt kiloja on tullut parin vuoden aikana. Mä en nimittäin todellakaan usko, että voisin hoikistua ja silti painaa melkein 70kg uudessa olemuksessani ja näyttää hoikalta. Ei voi olla lihasta niin paljon. Olen vakaasti sitä mieltä, että vaakalukemankin on laskettava.

Kun monet aina hokevat, että ei saa tuijottaa vaakaan ja voi kiinteytyä ja olla hoikka, mutta paino ei välttämättä putoa. Eihän toi ole mahdollista! Jos olen ollut timmi ja hoikka alle 60 kiloisena, niin en oikein usko, että voisin olla sitä 70 kiloisena.
 
.
no et kai sinä voisikaan, mutta joku toinen voi olla hyvinkin timmi eri painoisena kuin sinä. ja tämä tietysti sitten myös näyttäisi melkoisen nääntyneelsä 57 kiloisena, mikä taas on sinun ihanne painosi sinulle. Ihmisillä on niin erilainen ruumiinrakenne, että paino sinänsä ei kerro juurikaan mitään.
 
.
ja vielä lisäys, tokihan sinä itse voit tuijottaa vaakaan ja saada siitä kannustusta itsellesi, mutta muihin ei itseään kannata verrata ja ajatella, että näyttää samalta kuin joku toinen samanpainoinen.
 
näin
Mä näkisin ton niin ettei kannata jatkuvasti kytätä vaakaa kun paino saattaa vaihdella esim nestetasapainon mukaan jopa pri kiloa päivässä. Käy säännöllisesti vaikka kerran, pari viikossa vaa'alla, suurinpiirtein samassa olotilassa niin saat sunntaa antavan tuloksen kehityksestä. Jos pudotettavaa on vain vähän (5kg) voi käydä niin että kun liikkuu enemmän lihakset kehittyy ja hoikistuu mutta painopysyy samana.
 
ap.
no et kai sinä voisikaan, mutta joku toinen voi olla hyvinkin timmi eri painoisena kuin sinä. ja tämä tietysti sitten myös näyttäisi melkoisen nääntyneelsä 57 kiloisena, mikä taas on sinun ihanne painosi sinulle. Ihmisillä on niin erilainen ruumiinrakenne, että paino sinänsä ei kerro juurikaan mitään.
Mutta nythän puhuttiinkin nimenomaan minusta/henkilöstä, joka on ollut aiemmin paljon hoikempi. Tarkoitan siis, että jos on nykyisessä painossa normaalipainon ylärajalla ja ennen ollut lähempänä alarajaa, niin eihän se ole mahdollista että hoikistuisi ja olisi timmi normaalipainon ylärajalla silti.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja näin;22842251:
Mä näkisin ton niin ettei kannata jatkuvasti kytätä vaakaa kun paino saattaa vaihdella esim nestetasapainon mukaan jopa pri kiloa päivässä. Käy säännöllisesti vaikka kerran, pari viikossa vaa'alla, suurinpiirtein samassa olotilassa niin saat sunntaa antavan tuloksen kehityksestä. Jos pudotettavaa on vain vähän (5kg) voi käydä niin että kun liikkuu enemmän lihakset kehittyy ja hoikistuu mutta painopysyy samana.
NIin, ei tietenkään kannata kytätä jatkuvasti vaakaa. Mut mullakin on n. 10 kg ylimääräistä verrattuna aikaisempaan, niin pitäähän sen painon pudota ja näkyä vaa'assakin, jotta näytän timmiltä. Ei ole mahdollista, että olisin hoikka ja kiinteä ja paino olisi n. 70kg.
 
"vieras"
Vaaka ja mittanauha on kivat kaverit, mut ei niit tarvi päivittäin katella riittää et kerta viikkoon. Jotkuthan kattelee mittoja päivittäin ja sit masentuu kun paino heilahtelee päivien sisällä joko plussalle tai miinukselle satoja grammoja.
 
versatile harm.
Lähinnä se on myös motivointia laihduttajallet että vaikka kilomäärässä ei välttämättä ole tullut muutosta on senteissä kuitenkin saattanut tulla. Lisäksi laihduttaessa lähtee aina myös jonkin verran lihasta, jonka minimoimiseksi kannattaa liikkua paljon laihduttaessa. Eli periaatteessa vaikka laihdutat samaan kilomäärään kuin missä olit ennen lihomistasi, olet tavallaan kuitenkin lihavampi jos sinulla on suhteessa vähemmän lihasta. Mä ainakin tarkkailen laihduttaessa sekä kilomäärää että senttejä.
 
Sun tilanne ei ole ehkä niin vaikea kuin monilla muilla. Sun mitat ei näytä nytkään olevan mitenkään älyttömän haastavat. Mietippä jos tavoite olisi esimerkiksi -50kg? Mä ajattelen, että vaa'an tuijotus on vähän sellanen psykologinenkin juttu. Jos sitä oikeesti kyttää niin laihdutus voi kaatua pettymykseen kun todellisuudessa painoa ei ole pudonnut viikossa/kuukaudessa juuri ollenkaan vaikka olo olisikin kevyempi tai muuten vaan parempi.
 
ap.
[QUOTE="vieras";22842354]Vaaka ja mittanauha on kivat kaverit, mut ei niit tarvi päivittäin katella riittää et kerta viikkoon. Jotkuthan kattelee mittoja päivittäin ja sit masentuu kun paino heilahtelee päivien sisällä joko plussalle tai miinukselle satoja grammoja.[/QUOTE]

Juu, eihän siinä mitään järkeä olekaan. Tarkoitan vain sitä, että jos tavoitteenani on pudottaa painoa n. 10 kg normaalipainossa, niin oletan, että projektini loputtua vaakakin näyttää pienempää lukemaa.
 

Yhteistyössä