Miten ois järkevä toimia.. 3.5v kiroilun suhteen..

Niin eli mua jotenkin vaivaa, vaikka lapsi ei siis varmaan ymmärrä itse sanojen merkitystä tuossa asiassa vaikka osaakin sanoa "oikeat sanat oikeaan aikaan" eli väliin kun komennan tai pyydän, tai häntä muuten vain kiukuttaa, ja aina ei kunnolla kiukutakaan.. mut siis sanoo -voi v.ittu:ashamed: ja mua surettaa ja harmittaa se. Kotoota on kuullut, on tullut itellä aiemmin useinkin lipsautettua miehelle tai muuten johonkin tilanteeseen, ja mies monesti kans sanonut. Nyt ollaan puhuttu ja sovittu miehen kanssa et nyt kiroilut pannassa ja siks tosiaan et ei oo kiva jos lapset alkaa ihan päntiönään noita viljeleen...

Mut siis miten mää toimin ton pojan kanssa? Tähän asti olen yrittänyt olla huomioimatta tai sit sopivasti yrittänyt "kuulla muka sanan väärin" mut siis nyt saattaa toistaa sanat joku 4kin kertaa perätysten, eli sanoo et äiti eikun sanoin- voi v.ittu:ashamed: Alanko kieltämään, et ei saa sanoa noin kun se on ruma sana vai miten...

Meillä on vielä lapset lähdössä päiväkotiin syksyllä ja hävettää jos kaikki siellä opettaa kiroileen, muita kirosanoja hän ei kyllä sanokaan, mut tuo on kyl mielestäni siittä pahimmasta päästä...
Neuvokaapas nyt..
 
meillä
Mie sanon, et noin ei saa sanoa ku on ruma sana ja sit korjaan, et miten kuuluu sanoa siinä tilanteessa.. :) meillä kans kotona kiroillaan jonkun verran.. tai mies kiroilee ja tyttö 3v sanoo aika ajoin voi paska... mut nyt ei onneks oo taas tuota sanonu pitkään aikaan :)
 
Ole hyvä vaan, ja kyl mää tosiaan veikkaan et meidänkin ihanat kullan nuput voi oppia muutaman kirosanan lisääkin siellä päiväkodissa, joskushan ne kuitenkin ne oppii, vai pullossako luulit niiden kasvavan, mut siis pointti oli se, et missä vaiheessa kannattaa rueta kieltämään, kun joskushan toimii paremmin tuo et sanoja ei ole kuulevinaan, ja ne sit unohtuvat...
 
Päiväkodissa kierrätetään vessaan juttelemaan näitä ihania sanoja. Ei meidän 5vee sinne halua mennä, joten hyvin on mennyt oppi perille. Ei kiroile. Ihan 2veestä alkaen kyllä on sanojen luonnetta kerrottu lapselle, ei sitä tabuna tarvitse pitää.

Meillä kyllä todetaan, että joku sana on vessapuhe ja kysytään haluaako mennä vessaan jatkamaan juttelua. Yhdestä kerrasta en korvaani lotkauta, mutta jos sana kiehtoo, niin...

Meillä valitettavasti vanhemmat kiroilevat ajoittain, mutta ompahan lapsella mukavaa kun muistuttaa isää sopivasta käytöksestä. Eivät ne kirosanat tästä maailmasta lopu ja moni oppii lisää päiväkodissa...
 
Viimeksi muokattu:
..
jättäisin kyllä mahdollisimman vhälle huomiolle tuommoiset. lapsi alkaa käyttää sanaa kun huomaa että illä saa äidin reagoimaan.. älä siis sano tai tee mitään. sen sijaan voisitte opetella miehenne kanssa käyttämään jotain harmittomampaa termiä, vaikka 'voi kökkö' viljellä sitä vaikka ihan tahallaan niin että se tarttuisi lapseen..
 
Kypsä harmaana
Minä en hyväksy lasteni kiroilua vaikka ite joskus korahdankin. Lapsille sanonut heidän kiroillessaan että ruma sana, tuota ei lapset käytä, vain aikuiset saa kiroilla... edes teini-ikäiseni ei saa kiroilla kotona. Meillä riittänyt ihan sanominen, kerran kuopukselta "pesin suusta kirosanat pois" ihan pesemällä sen hampaat väkevällä aikuisten hammastahnalla.

Naapurissa paha kiroilijapoika 4v. lopetti kiroilun kuin seinään kun äiti sipaisi kerran tipan etikkaa kielelle, sen jälkeen riittänyt varoitus etikasta :D
 
"Mä"
Päiväkodissa kierrätetään vessaan juttelemaan näitä ihania sanoja. Ei meidän 5vee sinne halua mennä, joten hyvin on mennyt oppi perille. Ei kiroile. Ihan 2veestä alkaen kyllä on sanojen luonnetta kerrottu lapselle, ei sitä tabuna tarvitse pitää.

Meillä kyllä todetaan, että joku sana on vessapuhe ja kysytään haluaako mennä vessaan jatkamaan juttelua. Yhdestä kerrasta en korvaani lotkauta, mutta jos sana kiehtoo, niin...

Meillä valitettavasti vanhemmat kiroilevat ajoittain, mutta ompahan lapsella mukavaa kun muistuttaa isää sopivasta käytöksestä. Eivät ne kirosanat tästä maailmasta lopu ja moni oppii lisää päiväkodissa...
kans komensin pojan vessaan kiroilemaan keskenään,tais olla 4-5v.,tehos hyvin,tylsäähän siel oli.
 

Yhteistyössä