Miten olette saaneet vauvan juomaan maitoa altistustestissä?

Tämä nyt on sarjassamme ehkä tyhmä ongelma, mutta kaipaan oikeasti neuvoja :ashamed: Miten olette saaneet "pakkojuotettua" riittävästi maitoa maitotestin aikana? Me joudutaan tekemään maitoaltistus vielä uudelleen (mikäli halutaan lausunto Kelalle).

Viimeksi se maidon juotto ei kertakaikkiaan onnistunut. Perusongelma meillä taitaa olla se, että koska korvikkeita ei olla moneen kuukauteen käytetty, on kaikki juominen tapahtunut suoraan tissistä (myönnän, olen ollut tosi huono lypsämään pulloilua varten). Toinen ongelma on sitten se, että korvikemaito on eri makuista, ja se tuntuu ihmetyttävän/suututtavan meidän pikku tahtotyttöä ;)

Ollaan nyt yritetty opetella - ei niin hyvällä menestyksellä - nokkamukin ja juomanokkapullon käyttöä, että saataisiin joku toimiva tapa juottaa tyttöä. Mutta pelkään, että tosipaikan tullen tyttöseni kieltäytyy taas täysin yhteistyöstä. Edes kova nälkä ei ole auttanut, itse asiassa sillä on ihan päinvastainen vaikutus - hirvittävä kiukkuraivari.

Toisaalta, olen niin väsynyt imetysdiettaamiseen, että sopivan korvikkeen löytyminen auttaisi itseäni jaksamaan paremmin.. muuten kyllä jatkaisin mielelläni imetystä :( Itsekästä, ehkäpä?! (Ai niin, tyttömme on siis nyt 7,5kk)
 
Meillä oli sama ongelma aikanaan. Oli kyllä kamalaa kidutusta koko altistus. Jouduin lusikoimaan soseen mukana sitä maitoa suuhun, eli "maustoimme" kuningatarsoseella vähän maitoa ja lusikoitiin suuhun. Aikaa siinä meni mutta muuten ei saatu millään sitä maitoa menemään alas..
 
Me muussattiin banaania ja sotkettiin sitä maitoon... Pakkojuottamalla ei millään olis saatu tarvittavaa määrää menemään. Onneks ei jääny traumaa banskuun, kun sattu jo sillon olemaan pojalle tosi mieleinen.
 
Pikkuisella (neulattomalla :) ) ruiskulla pikkuisen kerrallaan noin pienelle.

Meillä ei tuttipullot ole koskaan kelvanneet, mutta ns. taikamukit nokkamukin jälkeen kyllä. Saa Prismasta. Ja voihan sitä aluksi käyttää nokkamukina, kun ottaa venttiilin pois.
 
Meillä tehtiin maitoaltistus kun epäiltiin allergiaa. Pääsimme testeihin kun tyttö oli 8kk vanha. Korviketta ei meillä kotona käytetty, joten sen juomisesta ei tullut mitään. Ei mennyt tuttipullolla, ei nokkamukilla, ei ruiskulla, ei millään.

Hoitaja sitten totesi että no oispa helppoa jos lapsi ois vanhempi, vois antaa jäätelöä. No mä vähän häpeillen sitte sanoin että on se tyttö jäätelöä maistellut, että eikö sitte voitas antaa sitä? Hetken hoitaja oli vähän että uskaltaako sitä mutta totesin että tuskinpa se siihen jäätelöön kuolee, kai se on parempi että saadaan altistus tehtyä ja mahdollinen tauti todettua? Ja niin se hoitsu haki hymyillen pikarin jäätelöä ja tyttö pisteli hyvällä halulla menemään :D
 

Yhteistyössä