Miten on niin vaikea olla äiti nykyisin

vierailija
Sun aikana lapset saatto laittaa keskenään pihalle ja seiskavuotiaat vahti kolmivuotiaita, kun äipät hörppi kahvia ja juorusi.
Nyt jos laittaa lapsen vahtimaan laasta, tulee sossu paikalle.
 
vierailija
Sun aikana lapset saatto laittaa keskenään pihalle ja seiskavuotiaat vahti kolmivuotiaita, kun äipät hörppi kahvia ja juorusi.
Nyt jos laittaa lapsen vahtimaan laasta, tulee sossu paikalle.
Ylipäätään tämän päivän vanhemmat pelkäävät kuollakseen lastensuojelua ja lastensuojeluilmoituksia. Jos vähänkin poikkeaa lastenkasvatussuosituksista, niin heti on lastensuojelu paikalla rankaisemassa vanhempia.
 
vierailija
Sun aikana lapset saatto laittaa keskenään pihalle ja seiskavuotiaat vahti kolmivuotiaita, kun äipät hörppi kahvia ja juorusi.
Nyt jos laittaa lapsen vahtimaan laasta, tulee sossu paikalle.
Ei pidä paikkaansa. Meidän pihalla pyörii iso joukko jopa kolmevuotiaita ilman vanhempia paikalla vahtimassa eikä silti ketään ole otettu huostaan tai ole muutenkaan näkynyt sossutanttoja.
 
vierailija
Koskaan ei ole vaadittu niin paljon naisilta äitinä niin paljon kuin nykyään. Tosiaan kun ei riitä, että pyykkää ja pesee peput, ja siitä saisi täydet kunniat. Ihan tutkittu asia, että äidit ovat väsyneempiä kuin menneinä vuosikymmeninä :/
 
vierailija
Naisilla on kotona perheissä itse asiassa helpompaa kuin ennen koska nykyään miehet osallistuvat täysipainoisesti kotoasioihin. Ennen eivät panneet tikkua ristiin.
 
vierailija
Koskaan ei ole vaadittu niin paljon naisilta äitinä niin paljon kuin nykyään. Tosiaan kun ei riitä, että pyykkää ja pesee peput, ja siitä saisi täydet kunniat. Ihan tutkittu asia, että äidit ovat väsyneempiä kuin menneinä vuosikymmeninä :/
Oliskohan ihan äitien oman keskenäisen kisailun syytä?

Ensin kahlataan 57 kasvatusopusta ja valitaan sieltä joku idiootin kuuluinen metodi jolla kasvattaa lapsi. Maalaisälli heitetään romukoppaan ja valittua "ismiä" seurataan kuin piruraamattua. Ja tietysti ollaan oman "ismin" vannoutuneita jäseniä eri foorumeissa.... sitten itketään illat kun ollaan väsyjä kun valittu "ismi" nyt ei purekaan Nico-Petteriin (kun ei ymmärrä äitin lässyttämiä sanoja vielä lainkaan).

Niin ja tietty tämä kilpavarustelu. Ostaako Reimaa?? Ticetiä?? Kuka Tokmanni haalarissa kehtaakaan lastaan viedä mihinkään ja eihän siinä kai edes tarkene (ls-ilmoituksen paikka?)

Kyllä nykyäitiys on helppoa verrattuna entisaikoihin. Väsy vaan johtuu siitä että maalaisälli ja luonnollisuus on heitetty romukoppaan. Lapsista on tehty perheen napoja joiden ympärillä aikuisten on pörrärtävä... vaikka luontaisestihan lapsi syntyy osaksi laumaa, perhettä, ja laumassa lapsi ei ole keskipiste.
 
vierailija
Minä vuosikymmenenä äidit siis eivät ole koskaan valitelleet väsymystään? Näin se vaan aika kultaa muistot. Mummo nauroi, että 50-luvulla sitä valitettiin ihan samalla tavalla, eri asioista vaan, nykyäitejä haukuttiin ja niin on aina ollut. Aina siinä uudemmassa sukupolvessa on muka niin paljon vikaa. Lisäksi nykyään saadaan lapsia vanhempana, pitää hoitaa koti, ura ja kaikki. Enää isompia lapsia ei voi (onneksi) laittaa vahtimaan pienempää ja paine on kovempi. Tätä mieltä siis 80-vuotias neljän lapsen äiti ja mummo nykyään. ;)
 
vierailija
Luulen etta ei se aitiys nykyaan ole sen vaikeampaa kuin ennenkaan. Kylla silloinkin varmaan oltiin vasyneita ja tympaantyneita sun muuta - rahat ei riittanyt, puoliso ei auttanut, lapset tappelivat jne jne.
Mutta nyt kun on pelit ja vehkeet eli SOME ja muut keskustelutilat joissa voi valittaa niin paljon kun sielu lystaa - niin tulee sellainen harhakuva etta nyky-aideilla olis paljon vaikeampaa kuin ennen.
Kun ei ollut paikkaa minne valittaa koko kansan nahtaville niin molyt pidettiin mahassa, tai valitettiin naapurin Liisalle joka oli aivan samassa jamassa.
 
vierailija
Naisilla on kotona perheissä itse asiassa helpompaa kuin ennen koska nykyään miehet osallistuvat täysipainoisesti kotoasioihin. Ennen eivät panneet tikkua ristiin.
No ei mun mies laita nytkään! Tai jos laittaa niin tekee se puolihuolimattomasti, esim laittaa tytön vaatteita mun kaappiin, alushousuja sukkakoriin jne. Yks päivä tyhjensi korjattavien vaatteiden korin (esim pyyheliinoja ja takkeja mistä ripustin katkennut, farkun polvessa reikä, collegehousujen kuminauha kuoleentunut) ja vei niitä paikoilleen - rikkinäisiä vaatteita--kun ei muka tiennyt mikä koti se oli, luuli puhtaaksi pyykiksi (vaikka on ihan itsekin heittänyt sinne vaatetta odottamaan korjausta).
Mut mitään sellasta helppoa, missä ei voi erehtyä, ei tee, kuten tiskaa, imuroi tai Pese vessaa.
Kyllä me töissä käydään molemmat, mutta mä hoidan lisäksi lapset ja kotityöt valtaosin. Ilmankos miehellä on joka ilta aikaa katsoa uutiset ja elokuva (= klo 20.30-22.30 töllön ääressä)!
 
vierailija
Matikkaa. Pääsen töistä neljältä ja haen lapset vähän ennen viittä. Teen ruuan ja kello on kuusi. Syöty on hyvällä tuurilla 18:30. Sitten pitää siivota jäljet ja kello on 19. Sen jälkeen tunti leikkiaikaa (tappelua) ja alkaa iltapala. 20:30 on syöty ja alkaa suhkut, hampaiden pesut ja yökkärin vaihdot. Klo 21 alkaa iltasatu ja lapset nukahtaa (ehkä) klo 21:30. Sitten oma suihku ja muut iltatoimet. Kello on kymmenen. Sitten jää se oma tunti, jos jaksaa valvoa. Klo 23 viimeistään petiin, kun herätys on kuudelta.

Revi siitä huumoria.
 

Yhteistyössä