Miten ootte pärjänneet?

Ajattelin tässä kysyä et miten ootte pärjännyt, kun lapset ovat tulleet tiheään tahtiin? Eli alle vuoden välillä tai puolentoista vuoden välein?
Epäilen itse olevani raskaana ja esikoinen vast 10kk, ja mua vähän ahdistaa kun olin "suunnitellut" tulevani raskaaksi vasta kun esikoinen on vähän vanhempi...
 
mä en oo ollu raskaana tiheeseen mut mun miehen keskimmäisen ja mun esikoisen välillä on 11kk ikäeroa ja kyllähän nuo tappelee aika tiheeseen tahtiin.. poikia kun kaikki 4 on.. tosin tuo kuopus nyt ei vielä tappele kenenkään kanssa kun ikää vasta 1,5kk :D
 
HELPOSTI. Tulin raskaaksi kun esikoinen oli 10kk. Tietenkin välillä mielessä pyöri ajatus mitä se tulee olemaan mutta nyt kun nuorin on 1v ja vanhempi sen 2v7kk niin olen toooosi onnellinen että ikäero on "noinkin" pieni. Yritystä oli aiemminkin että hyvällä tuurilla ikäero olisi voinut olla vain 9kk :D Ovat kuin paita ja peppu vaikka ovatkin tyttö ja poika. Isosisko hoitaa kovasti pikkuveljeään ja rakastaa isosti. On ihana katsoa niiden peuhaamista. Ihan se toisen vauva-aika oli vähän "hurjaa" kun toinen olikin paljon vaativampi tapaus, huusi ensimmäiset 5kk aina joistakin syistä, oli maha, oli allergiaoireet, ihottumat yms. Mutta kyllä sitä toisellekin aina aikaa on löytynyt.

Hyvin siis ollaan pärjätty, uutta kuumetta pukkaa :heart:
 
No meillä ikäeroa 1v1kk pojilla, joten kiirettä on pitänyt. Onneksi vanhempi pojista on ollut ns helppo jo heti syntymästään asti. Nukkunut ja syönyt reippaasti. Nuorempi on jo ehtinyt sairastaa kolme korvatulehdusta ja muutenkin nukkuu huonosti. Katsoo kuitenkin syödessä paljon mallia isoveljeltään, joten siinä asiassa on ollut hyvä puoli, että ei nirsoile ruuan kanssa. Kyllä se hermoja äidiltä vaatii, kun kaksi vaippa ikäistä talossa on. Sitten päälle vielä yksi ekaluokkalainen, joka tarvitsee oman ajan ja tilan. Mutta kyllä on selvitty monesta. Ja ekaluokkalainen saa omaa tilaa plajon, kun on isänsä luona. Siellä aina lellitään aivan pihalle. Tosin sinnekin nyt syksyllä tulossa vauva.
Apuna mulla vuoden oli aupair. Ihan sitä varten otettiin, ku häät oli vuosi sitten suunnitteilla ja kuopus syntyi toukokuussa. Sain paremmin suunniteltua ja nautittua itse häähumusta kun oli luotettava lastenhoitaja. Eikä kenenkään sukulaisen tarvinnut stressata lastenhoidosta.
 
Meillä ikäeroa on 1v 4kk... Hieman väsymyksen sekaistahan tämä välillä on mutta kaikesta on selvitty ja lapsista olen nauttimaan pystynyt...Olen todella tyytyväinen että sain kaksi pientä pienellä ikäerolla... :)
 
Meillä on esikoisen ja keskimmäisen ikäero 2v3kk ja keskimmäisen ja kolmosen ikäero 1,5v (kaksi ensimmäistä ovat poikia ja kuopus tyttö ). Keskimmäinen oli 8kk, kun sain plussan raskaustestistä ja täytyy sanoa, että 1,5 vuoden ikäero on huomattavasti parempi/helpompi, kuin tuo 2v3kk. Hyvin ollaan siis pärjätty :) Kolmonen ottaa paljon mallia isoveljistään ja onkin todella, todella omatoiminen neiti! Tyttö on nyt 1v10kk ja neljättä kuumeilen.
 
meillä on kaikkien lasten ikäerot pieniä. 1 ja 2 ikäero on puolitoista vuotta,2 ja 3 ikäero 2vuotta,3 ja 4 ikäero 1v10kk,4 ja 5 ikäero 3vuotta ja 5 ja 6ikäero on vain vajaa vuosi.ja hyvin on mennyt.vanhin nyt 9 vuotta ja nuorin vajaa 2 viikkoa.joskus on väsymystä enemmän joskus vähemmän.nyt meinaa olla hulinaa kun talossa on kaksi vauvaa.
 
Meillä myös tiuhaantahtiin muksut tehty. Esikoisen ja 2 välillä ikä eroa 1v3kk. 2 ja 3 välillä ikäeroa 1v8kk. 3 ja 4 ikäero 2v1kk. Nyt tulee 4 ja 5 ikäeroksi n 1v6kk. Hirveetä huutoa ja hulinaa on välillä mutta kyllä se tässä :LOL:
 
sama mietityttää muaki.ite oon 21v, tyttö nyt 8,5kk ja huhtikuussa tulossa uusi tulokas. ajattelen että kyllähän mäki pärjää ku muutki kerta :) ja onneksi on mies ja mummat ja vaarit sit tukena ja apuna. tyttön kanssa ei minkäänlaista väsymystä oo ollu ku ollu niin helppo vauva tähän asti :).
 

Yhteistyössä