miten opetatte vauvan sisälle nukkumaan?

Mä tässä kokeilen mutat ei tuu mitään. Olisi hyvä osata nukkua sisälläkin....esim kesällä kun on helteet jne. Mutta hakee unta mutta taistelee samalla sitä vastaan täysin....pitääkö vaan luovuttaa ja viedä ulos missä uni tulee heti. ikää on 4kk. Ajattelin jos opettaisin nukkumaan yhdet unet sisällä....? Mutta taitaa olla toivotonta nukkuu vaan yöt sisällä ja sillon nukahtaa kuin enkeli sänkyyn :)
 
huli
sama homma meilä..yö-unille saa helposti omaan sänkyyn,mutta koetapa päivällä,huuto tulee alle minuutin..yhdet neljän tunnin unet nukkuu päivällä ulkona.muuten meillä valvotaan,kun ei sisällä malta nukkua,eikä oikein viitsisi ihan pihanukkujaksikaan totuttaa..
 
Olen siitä asti nukuttanut toiset päikyt ulkona, toiset sisällä kun jonkinlainen rytmi muodostui 2 - 3 kk iässä.. nukahtaa nyt niin vaunuihin kuin sisälle yhtä helposti ja nukkuu yhtä kauan, nyt 7.5 kk.

Alussa tuo sisällä nukkuminen oli sellaista että tuli mentyä liian helposti katsomaan ja jollei heti saanut unta niin otettua pois sängystä, mutta siitä se lähti pikkuhiljaa.. itsekseen nukahtaa parhaiten meillä.
Jokunen päivä siis meni että lähti rullaaman, kärsivällisyyttä siis vain peliin, hyvin ehtii oppia.
Aamuisinkaan ei kannata heti kun herää ottaa pois sängystä vaan antaa heräillä pikkuhiljaa niin omasta sängystä tulee sellainen turvallinen, kiva pesä.. =)
 
Minulla on kans tuo sisälle nukkumisen opettelut edessä...
Poika kohta 11 kk ja nukkuu kahdet päikkärit vaunuissa ulkona, illalla nukahtaa yöunille itekseen. Joskus oon kokeillu laittaa päikkäreillä sisälle nukkumaan mutta ensinnäkin vauva taistelee unta vastaan ja jos sattuu nukahtamaan niin unta voi hyvällä tuurilla riittää 45 min ajaksi, vaunuissa nukkuu 2h. Poika rupeaa kasvamaan kohta vaunuista yli niin pakko jo senkin takia opettaa sisälle päikkäreille...
Tyhmä minä kun en aikasemmin jo opettanut, mutta toivottavasti poika oppii ajan kans sitten nukkumaan ne unensa sisälläkin. =)
 
Samoja täällä pohditaan! Tyttömme on menossa elokuun alusta päiväkotiin ja aina on nukkunut päikkärinsä vaunuissa ulkona. Paitsi kipeenä. Täyttää lauantaina 10kk ja nykyään vaunuihinkin(tai siis rattaisiin) nukahtaa istualleen jonka jälkeen käännän selkänojan alas. Jos laitan heti makuulteen kun lähdetään lenkille tulee huuto ja pitää nostaa ylös! Samaa kanssa mietin jos ja kun helteet alkaa niin meiän parvekkeella on aika kuuma iltapäivisin eli sisällä olis mukavampi nukkua. No, iteppähän oon aina ulos nukuttanu, kaipa se joskus sisällekin nukkuu. Jospa viimeistään sitten kun oppii kävelemään, kuulemma liikkuminen väsyttää niin paljon että väsyy väkisinkin niin että nukkuu missä vaan. Saa nähdä!
 
Meillä oli alussa tuota että heräsi 45 minuutin jälkeen, mutta jollei itkenyt, en mennyt ollenkaan ja nukahti uudelleen, tai jos itki, menin ja laitoin tutin ja hyssyttelin ja nuhahti uudelleen.
Ei kannata nostaa 45 minuutin jälkeen pois sängystä vaan sinnikkäästi yrittää jatkamaan unia, niin siitä sen pikkuhiljaa oppii. :)
 

Yhteistyössä