miten pääsen eroon finneistä kun mikään ei tunnu auttavan??

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa
itkun partaalla jo olen. en jaksa enää. kohta alan kulkemaan pussi päässä joka paikassa. finnejä on selässä, kasvoissa ja rintakehässä. miten pääsen niistä eroon?
 
itkun partaalla jo olen. en jaksa enää. kohta alan kulkemaan pussi päässä joka paikassa. finnejä on selässä, kasvoissa ja rintakehässä. miten pääsen niistä eroon?
Minäkin kaipaisin jotain ohjeita. Viikko sitten lyösin jopa korvakäytävästä finnin.

Olen koittanut nyt viikon naaman pesua pelkällä vedellä, ja yöksi olen levittänyt vauvojen sinkkivoidetta. En oikein osaa sanoa onko auttanut finneihin muuten kuin kypsyttäneet ne vähän nopeammin.
 
"mie"
Mulla finnejä naamassa ja selässä ja mitkään vuosien aikana kokeillut kaupan, apteekin tai kosmetologin aineet eivät ole ongelmaa poistaneet. Mulla syynä pcos ja siitä johtuva hormonien epätasapaino. E-pillerit (diane novat) auttoi tosi paljon, mutta jouduin lopettamaan ne migreenin takia ja ongelma palasi. Nyt olen viime talvesta alkaen puhdistanut ihoni yhdistelmällä oliiviöljy+ruususuola ja iho on parempi kuin ikinä millään puhdistusaineilla. Perusajatuksena tässä on se, että rasva liukenee rasvaan ja suola sekä kuorii että desinfioi ihoa. Iho on tuon jälkeen tosi pehmeä ja oikeasti puhtaan tuntuinen ilman kiristävää tunnetta. Suurimmat öljyt pesen pois soap factoryn palasaippualla ja päälle vielä rasvaus riittävät rasvaisella voiteella. Toimii mulla. :)
 
"vieras"
[QUOTE="mie";24178213]Mulla finnejä naamassa ja selässä ja mitkään vuosien aikana kokeillut kaupan, apteekin tai kosmetologin aineet eivät ole ongelmaa poistaneet. Mulla syynä pcos ja siitä johtuva hormonien epätasapaino. E-pillerit (diane novat) auttoi tosi paljon, mutta jouduin lopettamaan ne migreenin takia ja ongelma palasi. Nyt olen viime talvesta alkaen puhdistanut ihoni yhdistelmällä oliiviöljy+ruususuola ja iho on parempi kuin ikinä millään puhdistusaineilla. Perusajatuksena tässä on se, että rasva liukenee rasvaan ja suola sekä kuorii että desinfioi ihoa. Iho on tuon jälkeen tosi pehmeä ja oikeasti puhtaan tuntuinen ilman kiristävää tunnetta. Suurimmat öljyt pesen pois soap factoryn palasaippualla ja päälle vielä rasvaus riittävät rasvaisella voiteella. Toimii mulla. :)[/QUOTE]

En ole tuosta ruususuolasta kuullutkaan? Saako ihan normikaupasta? Puhdistuuko meikitkin tuolla öljypesulla?
 
sasasa
Itse ehdottaisin käytettäväksi Cliniquen tuotteita, hieman kalliimpaa kosmetiikkaa, mutta toimii todella hyvin. Ensimmäinen tuote, joka itsellä auttaa.. Eli kasvogeeli+kasvovesi ihotyypillesi aamuin illoin - joskus myös päivällä on hyvä puhdistaa kasvot, jos on kovin rasvainen ja tukkoinen. Itse olen myös käyttänyt antibiootit ja roacuttanit läpi. Eli ihotautilääkärille meno on hyvä ratkaisu - ja kannattaa haluta nimen omaan suunkautta otettavia - harvemmin hyviä tuloksia vain ulkoisesti laitetuista aineista. Kaikkea hyvää sinulle..
 
"piupau"
Pahaa aknea ei ilman reseptilääkkeitä saa hoidettua, ainakaan en ole kuullut että kukaan ois saanut. Aknelääkitys lääkäriltä, sekä oikeanlaiset puhdistustuotteet ulkoisesti, eli ihon rasvapitoisuutta/talineritystä laskevaa. Esimerkiksi exuviancen tuotteet ovat kuulemma todella toimivia :)
 
"vieras"
Kaikki tökötit ja merkit kokeilin minäkin, lääkäriltä ties mitä voiteita ja kuureja, kävin ihon puhdistuksissa ym. Ei mistään mitään apua ennenkuin aloitin e-pillerit (diane nova). Aivan täydellinen iho nyt. :) Ihotautilääkärille mars! Myös tuo ruususuolajuttu kuulostaa mielenkiintoiselta ja kokeilemisen arvoiselta.
 
Akneen ei tosiaan auta mitkään normit kasvojenhoitotuotteet- pesit naamaasi kuinka hyvin/ kuinka usein tahansa, vaihdoitpa sitten naamarasvan kalliiseen merkkiin: EI AUTA! Akneen tarvitsee lääkityksen, joita on saatavilla erilaisia. Jos akne on hormoniperäistä, yleensä e-pillerit auttaa. Lievään akneen(esim kasvoissa), saattaa auttaa apteekista reseptivapaana saatavat lääkevoiteet- ei välttämättä sovi kaikille. Ja sitten on vielä nuo lääkkeet, eli antibiotit ja roaccutan(kirjotettiinkohan se näin).

Eli varaat ajan lääkärille, niin pääset inhottavasta aknesta eroon.
 
"Berit"
Itselläni ollut finni-ongelma jo 9v. Yhdelle lääkärille puhuin asiasta ja hänen mielestään ihoni ei ollut kovinkaan huonossa kunnossa. Käski vaan kosteuttaa hyvin.
Olen kokeillut noita öljypesuja. Mulla ne alkoi kuivattaan ihoa tosi paljon. Öljy tosiaan liuottaa öljyä! Silämeikit kyllä lähtee loistavasti. ;) Mun ongelma ei kai olekaan rasvaisuus. Toisaalta ei ole kosteutuskaan auttanut.
Merisuola kyllä rauhoittaa ihoa, mutta ei se finnejä poista.
Kerran sain reseptin Skinoren-voiteeseen, se ei auttanut yhtään.

Nyt olen pari viikkoa käyttänyt apteekista saatavaa Brevoxyl-voidetta. Se auttaa aika paljonkin, mutta finnejä on yhä. Ehkä ne vielä vähenee, ehkä ei. Mutta tällä olen päässyt parempaan tulokseen kuin muilla keinoin. Kuivattaa kyllä kovasti ihoa, mutta sitä voi säädellä voidetta vähentämällä ja rasvaamalla runsaasti. Pahimmat finnit on poissa, mutta kuten sanoin sellaista pientä näppyä on vielä.
Jollei tämä voide-kuuri auta enempää niin menen ihotautilääkärille. Ongelmani ei ehkä ole yhtä paha kuin monella, mutta niin paha, että se vaivaa itseäni. Haluaisin liikkua ilman pakkelia, se on melkeinpä unelma jonka toiovn toteutuvan vielä. Kunpa vaan lääkärit ei vähättelis mun ongelmaa.
 
"Niin"
Minä tappelin pitkään naamani kanssa, edelleen ongelmia välistä mutta todellakin rauhoittunut. Kokeilin eri aineita, tosin en mitään hirveän kallista. Vinkkkini kokeilkaa sokerin vähentamistä, tosin en tiedä mikä teidän ruokavalionne on. Vaikka ihan muutaman viikon ajan aluksi. Itse olen sopusuhtainen ja ajattelin että en voi syödä liikaa sokeria. Enkä usein sokerisia tuotteita syönny mutta kuitenkin tarpeeksi. Jätin esim. mehut, limsat, leivonnaiset, karkit ja maustetut jogurtit, ne vähätkin. Syön näitä välistä ja jos menee liikaa kerralla,näen sen seuraavana päivänä.
 
"UuMama"
Itsellä oli useamman vuoden (entisen omalääkärin mukaan) lievää aknea ja lääkäritäti suositteli vain hormonaalista hoitoa pillereillä. Kokeilin pillerit eivätkä ne auttaneet - päinvastoin olo oli sekä ulkoisesti, että sisäisesti karsea! Lisäksi kävin läpi sekä kosmetologin kalliit, sekä apteekin suosittelemat tuotteet ilman tulosta.

Muutimme ja kävin uudella lääkärillämme. Nuorempi mieslääkäri totesi heti, että saan tehokkaan kasvovoiteen sekä varalle vielä antibioottireseptin, jos ei voide tehoa. Kaksi viikkoa meni ja siihen loppui akne.

Näin jälkeen päin olen tajunnut, että vaikka lievässä aknessa ei ole edes yleensä kovin monia, isoja näppyjä, ne ovat syvällä ja niistä jää yleensä arpia. Jos minun tapausta miettii, niin näppylöitä tuli kuukaudessa ehkä 2-6 kpl. Ne kestivät viikon, kaksikin ja olivat joskus todella isoja ja kipeitä. Siitä kun laskee, että jos vaikka vain puolet näpyistä jättäisi arven, niin se tekisi keskimäärin vuodessa 24 arpea, jotka vähintäänkin jää kuukausiksi punoittamaan kasvoille!

Vaikka olisikin siis vain pari finniä kasvoissa kerrallaan, mutta se on jatkuvaa, kannattaa käydä lääkärin puheilla. Tietysti aina kannattaa miettiä myös kokonaisvaltainen terveydentila, että syö, liikkuu ja nukkuu hyvin, mutta tulehdus on tulehdus ja se on loppujen lopuksi hyvin nopea hoitaa paikallisesti pois siihen tarkoitetuilla lääkkeillä.
 
"vieras"
Minulla ei auttanut mikään muu kuin kaksi kuuria Roaccutania. Suosittelen. Kaikki tuli kokeiltua ehkäisypillereistä antibiootteihin ja sinkistä tea tree öljyyn. Oikein naurattaa kuinka kauan jaksoin ihon kanssa tapella. Piihappogeeli, sitruunamehu, etikka, aloe vera, Kuolleen meren muta, bentsoyyliperoksidi, lisäravinteet, ruokavaliot, ihonpuhdistukset, kaikki mahdolliset puhdistustuotteet, kuorinnat ja voiteet, AHA-happotuotteet, salisyylihappotuotteet ja jokapäiväiset pakolliset näppyjen piiloonpakkeloimiset.. Mistään ei ollut juuri mitään hyötyä. Elämä helpottui todella paljon, vaikka Roacuttanista tulikin kuurien ajaksi paljon sivuoireita.
 
"Nin"
Sellainen vinkki vielä että jos tulee arpia niin niitä sain hoidettua TCA kuorinnalla ja kun sen tekee iholääkäri, niin osaa laittaa oikean prosenttista ainetta. Näitäkin tehdään käsittääkseni ihan kosmetologeilla ja siellä ei aineet yhtä "kovia", ainakin näin olen käsittänyt. Ei puhuta ihan pienestä asiasta niin en kenen vain antaisi sitä tehdä, riskejä on, joten ne pystytään välttää osaavalla lääkärillä. Minä sain todella punoittavaa ihoani kuntoon, tein kuorinnan viime vuonna ja ajattelin tänä vuonna käydä syksyllä, päästäkseni lopuista. Itselläni oli/on paljon laaja-alaista punoitusta arvista, ei kuitenkaan kauhean syviä.
 
hoitotuotteet
Jos ei heti halua roaccutania hakea vaan vielä kokeilla muita keinoja, niin suosittelen katsomaan kasvojenhoitotuotteiden incit, samoin meikkien.
Ennen sain läträtä mitä vaan nassuun niin paljon kuin halusin, ei naama sanonut mitään. Nykyään menee hirveän helposti huokoset tukkoon joten olen joutunut olemaan tarkkana mitä naamaani laitan... Tuotteiden on oltava parabeenittomia, silikonittomia, mineraaliöljyttömiä, väriaineettomia ja hajusteettomia. Myönnetään, sopivien tuotteiden löytämiseen olen käyttänyt tuhottomasti aikaa ja vaivaa. Mutta sopivat on löytyneet ja kasvot on kunnossa, ei pukkaa näppyä.
Tietystikään kaikille ei hoitotuotteet vaikuta himpun vertaa, vaan akne ja näppylät on ennemmin hormonaalisia. Tulee itsellenikin hormoninäppy tai muutama ennen kuukautisia, mutta jatkuvat näppylät on lakanneet tulemasta oikeilla hoitotuotteilla.
 

Yhteistyössä