Miten päästätte itsenne 30 kilon ylipainoon?

Siis ihan ystävällisessä mielessä ajattelin kysyä. Itse olen normaalipainoinen, mutta pyöristynyt jonkin verran ja haluan pudottaa heti kaikki neljä kiloa pois. Mutta miten te, joilla on ylipainoa esimerkiksi 30 kiloa, olette pystyneet vain jatkaa syömistä, vaikka kiloja kertyy koko ajan? Eikö ylipaino ole häirinnyt teitä? Liittyykö monessa tapauksessa asiaan esim. masennusta?

Tai ehkä kaikkia ei häritse ylipaino, eivät ole samanlaisia täydellisyyden tavoittelijoita kuin itse olen :D (en siis pidä tuota piirrettä itsessäni mitenkään hyvänä).
 
Mä ainakin turrun niihin läskeihin tietyn rajan jälkeen. En enää välitä. Tulee vähän sellanen fiilis, että hittoako sen on väliä, ja itse mä läskini kannan. uskoakseni näin monella muullakin. Nyt, mitä pienemmäksi maha taas menee, sitä enemmän mua häiritsee se pienikin pömppö. Ja haluan sen pois, pian. Mutta siis mitä enemmän läskiä, sitä vähemmän mua kiinnostaa. Jotakuinkin näin. Jos kelpaan vastamaan, ylipainoa on ollut noin 20 kg.
 
Mulla oli ylipainoa n.23kg kun aloitin laihduttamaan, nyt enää 15kg :) Vastaan silti tähän. Mulla ainaki paino nousi jo teininä kun mun pituuskasvu loppu aikasin, mut karkit maistu hyvin. Sit raskaudet on tuonu vielä lisää. Kai se mulla ainaki on pitkälti ihan itsekurin puutetta, aina vaan ajattelin et alotan huomenna, ens viikolla, ens kuussa jne... Sit ku sitä painoa tulee vähän kerrallaan niin siihen omaan peilikuvaan turtuu, mun mielestä mä en näyttäny 20 kg ylipainoiselta vaan ehkä max 10kg. Se tulee niin varkain.
 
Merru
Niinpä! Sitäpä täällä jokainen itsestään ihmettelee, minäkin ihmettelen joka päivä, että miten tässä näin pääsi käymään. Syyttelen raskautta, josta tuli 16kg, seuraavaa raskautta, imetysaikoja, jne.
Samoin minä taas ihmettelen sellaista ihmistä joka voi päästää itsensä siihen jamaan, että vetää vaan sossurahoilla viinaa, miten viinasta ei muka pääse eroon? Saati sitten huumeista?? Aivan järjetöntä touhua.
Tai polttaa tupakkaa, vaikka keuhkosyöpä tappaa tänäkin vuonna miljoona ihmistä, miten ihmeessä tupakasta ei muka pääse eroon? Haloo!
 
Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 00:04 Merru kirjoitti:
Samoin minä taas ihmettelen sellaista ihmistä joka voi päästää itsensä siihen jamaan, että vetää vaan sossurahoilla viinaa, miten viinasta ei muka pääse eroon? Saati sitten huumeista?? Aivan järjetöntä touhua.
Tai polttaa tupakkaa, vaikka keuhkosyöpä tappaa tänäkin vuonna miljoona ihmistä, miten ihmeessä tupakasta ei muka pääse eroon? Haloo!
Mainitsemasi aineet aiheuttavat riippuvuutta, fyysisiä vieroitusoireita. Ja ne ovat paljon pahempi kuin pikkunälkä laihduttaessa :/ Että kyllä siinä mun mielestä puhutaan vähän eri luokan "itsekurin puutteesta".
 
Kun tapasin mieheni, olin 172cm ja 60-62kg. Nyt olen 6,5v:n jälkeen(ja yhden lapsen jälkeen :D ) 172cm ja 80kg.
Siispä 20kg lisää tullu. Se tuli vaan niin salakavalaan. Ei sellasta ehi huomaamaan aina. Ja sit kun se alkoi häiritseen, oli laiska, ei ollu vapaa-aikaa ymymym tosiasioita ja verukkeita.
Nyt lapsi on 2v5kk ja kolmenkympin kriisi kolkuttelee. Laihis menossa. Sellainen järkevä :) ja tokalla viikolla tippu melki 2kg pois!!! Nestettä, mutta hyvä alku :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:57 NeitiNasu kirjoitti:
Mä ainakin turrun niihin läskeihin tietyn rajan jälkeen. En enää välitä. Tulee vähän sellanen fiilis, että hittoako sen on väliä, ja itse mä läskini kannan. uskoakseni näin monella muullakin. Nyt, mitä pienemmäksi maha taas menee, sitä enemmän mua häiritsee se pienikin pömppö. Ja haluan sen pois, pian. Mutta siis mitä enemmän läskiä, sitä vähemmän mua kiinnostaa. Jotakuinkin näin. Jos kelpaan vastamaan, ylipainoa on ollut noin 20 kg.
Toi turtuminen on tuttu juttu! Ettei jaksa enää välittää. Mä heräsin nyt kun vaatteet ei mahu ja saa muualta kuulla kropastaan. Ja se 30v kriisi ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 09:16 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:57 NeitiNasu kirjoitti:
Mä ainakin turrun niihin läskeihin tietyn rajan jälkeen. En enää välitä. Tulee vähän sellanen fiilis, että hittoako sen on väliä, ja itse mä läskini kannan. uskoakseni näin monella muullakin. Nyt, mitä pienemmäksi maha taas menee, sitä enemmän mua häiritsee se pienikin pömppö. Ja haluan sen pois, pian. Mutta siis mitä enemmän läskiä, sitä vähemmän mua kiinnostaa. Jotakuinkin näin. Jos kelpaan vastamaan, ylipainoa on ollut noin 20 kg.
Toi turtuminen on tuttu juttu! Ettei jaksa enää välittää. Mä heräsin nyt kun vaatteet ei mahu ja saa muualta kuulla kropastaan. Ja se 30v kriisi ;)
Mulla tulee vaan sellanen inho lopulta että oksat pois, ja siitä lähtee laihdutus. toivottavasti nyt tämä alkanut elämänmuutos on viimeinen, eikä enää koskaan tarvii alkaa tehottomille dieteille, kun niistä ei ikinä hyötyä pitkällä tähtäimellä ole. Mutta niitä en ymmärrä, jotka oikeasti on tosi tosi tosi lihavia malliin amerikka, siis niin etteivät enää liikkumaan pääse itse, että miten siihen kuntoon itsensä päästää? Eikä sitä jossain vaiheessa oikeasti ala itseään inhota niin paljon että haluaa muuttua? Tai järki puutu peliin? En tajua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 12:29 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 09:16 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:57 NeitiNasu kirjoitti:
Mä ainakin turrun niihin läskeihin tietyn rajan jälkeen. En enää välitä. Tulee vähän sellanen fiilis, että hittoako sen on väliä, ja itse mä läskini kannan. uskoakseni näin monella muullakin. Nyt, mitä pienemmäksi maha taas menee, sitä enemmän mua häiritsee se pienikin pömppö. Ja haluan sen pois, pian. Mutta siis mitä enemmän läskiä, sitä vähemmän mua kiinnostaa. Jotakuinkin näin. Jos kelpaan vastamaan, ylipainoa on ollut noin 20 kg.
Toi turtuminen on tuttu juttu! Ettei jaksa enää välittää. Mä heräsin nyt kun vaatteet ei mahu ja saa muualta kuulla kropastaan. Ja se 30v kriisi ;)
Mulla tulee vaan sellanen inho lopulta että oksat pois, ja siitä lähtee laihdutus. toivottavasti nyt tämä alkanut elämänmuutos on viimeinen, eikä enää koskaan tarvii alkaa tehottomille dieteille, kun niistä ei ikinä hyötyä pitkällä tähtäimellä ole. Mutta niitä en ymmärrä, jotka oikeasti on tosi tosi tosi lihavia malliin amerikka, siis niin etteivät enää liikkumaan pääse itse, että miten siihen kuntoon itsensä päästää? Eikä sitä jossain vaiheessa oikeasti ala itseään inhota niin paljon että haluaa muuttua? Tai järki puutu peliin? En tajua.
Juu sama juttu. Sitä en sitten enää ymmärrä kun ei mahu liikkuun eikä kykene liikkuun!!! :eek:
 
Vieras tietää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 09:03 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 00:04 Merru kirjoitti:
Samoin minä taas ihmettelen sellaista ihmistä joka voi päästää itsensä siihen jamaan, että vetää vaan sossurahoilla viinaa, miten viinasta ei muka pääse eroon? Saati sitten huumeista?? Aivan järjetöntä touhua.
Tai polttaa tupakkaa, vaikka keuhkosyöpä tappaa tänäkin vuonna miljoona ihmistä, miten ihmeessä tupakasta ei muka pääse eroon? Haloo!
Mainitsemasi aineet aiheuttavat riippuvuutta, fyysisiä vieroitusoireita. Ja ne ovat paljon pahempi kuin pikkunälkä laihduttaessa :/ Että kyllä siinä mun mielestä puhutaan vähän eri luokan "itsekurin puutteesta".

Todellakin puhutaan ihan eri itsekurin puutteesta, koska kaikki tarvitsevat ruokaa joka päivä, joka päivä monta kerta täytyy löytyä itsekuri, jolla kontrolloit mitä ja kuinka paljon suuhusi laitat, kun et väliinkään voi jättää. Kun taas jokainen voi elää ilman tupakkaa ja viinaa... :wave:
 
Shaina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 15:32 Vieras tietää kirjoitti:
Todellakin puhutaan ihan eri itsekurin puutteesta, koska kaikki tarvitsevat ruokaa joka päivä, joka päivä monta kerta täytyy löytyä itsekuri, jolla kontrolloit mitä ja kuinka paljon suuhusi laitat, kun et väliinkään voi jättää. Kun taas jokainen voi elää ilman tupakkaa ja viinaa... :wave:
Ei se röökikään yhteen jää päivässä tai kossupaukku ;) Jos ei oo polttanut, niin ei voi tietää mistä puhuu kun ihmettelee, ett mikä siinä on niin vaikeeta :/ Nim. entinen tupakoitsija..

Samalla tavalla voi kysyä, että miks otti sen ekan röökin. Onhan se tavallaan samallainen "oma valinta" kuin aina uusi pulla. En näistä silti voi mun mielestä puhua samassa yhteydessä. Riippuvuuden lopettamisesta tai laihduttamisesta. Kyllä ne kaikki "aineet" on helposti käsillä joka päivä. Ruoasta tupakkaan.
 
Vieras tietää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 15:39 Shaina harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 15:32 Vieras tietää kirjoitti:
Todellakin puhutaan ihan eri itsekurin puutteesta, koska kaikki tarvitsevat ruokaa joka päivä, joka päivä monta kerta täytyy löytyä itsekuri, jolla kontrolloit mitä ja kuinka paljon suuhusi laitat, kun et väliinkään voi jättää. Kun taas jokainen voi elää ilman tupakkaa ja viinaa... :wave:
Ei se röökikään yhteen jää päivässä tai kossupaukku ;) Jos ei oo polttanut, niin ei voi tietää mistä puhuu kun ihmettelee, ett mikä siinä on niin vaikeeta :/ Nim. entinen tupakoitsija..

Samalla tavalla voi kysyä, että miks otti sen ekan röökin. Onhan se tavallaan samallainen "oma valinta" kuin aina uusi pulla. En näistä silti voi mun mielestä puhua samassa yhteydessä. Riippuvuuden lopettamisesta tai laihduttamisesta. Kyllä ne kaikki "aineet" on helposti käsillä joka päivä. Ruoasta tupakkaan.

Tupakkaa ei tarvi ostaa kaupasta, ruokaa tarvii. :wave:
 
Pyhäsylvi
Sähän oot kun mun anoppi, joka hymyillen vidduilee mulle painostani, 'tarkotan ihan sun omaa parastas'
ihan kun nyt en itte olis asiasta itselleni kiukkuinen ja tietoinen!!!!! :kieh:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 09:03 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 00:04 Merru kirjoitti:
Samoin minä taas ihmettelen sellaista ihmistä joka voi päästää itsensä siihen jamaan, että vetää vaan sossurahoilla viinaa, miten viinasta ei muka pääse eroon? Saati sitten huumeista?? Aivan järjetöntä touhua.
Tai polttaa tupakkaa, vaikka keuhkosyöpä tappaa tänäkin vuonna miljoona ihmistä, miten ihmeessä tupakasta ei muka pääse eroon? Haloo!
Mainitsemasi aineet aiheuttavat riippuvuutta, fyysisiä vieroitusoireita. Ja ne ovat paljon pahempi kuin pikkunälkä laihduttaessa :/ Että kyllä siinä mun mielestä puhutaan vähän eri luokan "itsekurin puutteesta".
Tää on just tätä et aina perustellaan lihavuutta sillä et ihminen ite on syyllinen, kun taas alkoholi sun muut aiheuttaa riippuvuutta. Kyllä ruokaankin voi tulla riippuvuus!! Mitä enemmän syö, sitä enemmän sitä tarttee. Ja suklaa on oikea riippuvuusmagneetti, mä en selviä ku pari päivää ja sit jo oon horkassa jos en saa suklaata. Ruokaa ilman on vieläpä vaikeeta olla kokonaan, se oliski paljon helpompaa ku vois vaan lopettaa syömisen. Että tietyssä mielessä tällasen itsekurin hankkiminen on vielä vaikeempaa ku pitää opetella kohtuus. Jos oot alkoholisti niin lopetat kokonaan, ruokaa ei voi ku vaan opetella käyttämäään kohtuudella!
 
Shaina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 16:55 Augustina kirjoitti:
Tää on just tätä et aina perustellaan lihavuutta sillä et ihminen ite on syyllinen, kun taas alkoholi sun muut aiheuttaa riippuvuutta. Kyllä ruokaankin voi tulla riippuvuus!! Mitä enemmän syö, sitä enemmän sitä tarttee. Ja suklaa on oikea riippuvuusmagneetti, mä en selviä ku pari päivää ja sit jo oon horkassa jos en saa suklaata. Ruokaa ilman on vieläpä vaikeeta olla kokonaan, se oliski paljon helpompaa ku vois vaan lopettaa syömisen. Että tietyssä mielessä tällasen itsekurin hankkiminen on vielä vaikeempaa ku pitää opetella kohtuus. Jos oot alkoholisti niin lopetat kokonaan, ruokaa ei voi ku vaan opetella käyttämäään kohtuudella!
No kyllä minä ainakin olen ihan itse syyllinen omiin kiloihini. Kenenkäs muun vika se ois?! Jos suklaa aiheuttaa riippuvuutta, niin samalla tavalla sen tekee alkoholi ja tupakka. Parin päivän päästä oot kylmässä hiessä ja horkassa.. mie en nyt oikein ymmärrä tätä juttua.
Ett joku kehtaa tulla sanomaan, että jätä tupakka ostamatta niin sillä siitä pääsee... Samalla voi sen suklaankin jättää ostamatta.

Ostaa ruokaa vähemmän, niin ei oo mitä syödä. Viikon mehupaasto tekee kummasti terää kaikinmoisiin himoihin.. V-tuttaa koko viikon ;)

Eikös nää rööki- ja viinahommat kuuluis muualle kuin laihdutuspalstalle :D
 
Pyhäsylvi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:51 pööpö kirjoitti:
Tai ehkä kaikkia ei häritse ylipaino, eivät ole samanlaisia täydellisyyden tavoittelijoita kuin itse olen :D (en siis pidä tuota piirrettä itsessäni mitenkään hyvänä).
Hei pööpö alias shaina, tässä osuit naulan kantaan; jotkut ihmiset tavoittelee täydellisyyttä ihan muissa sfääreissä, kuin esim. ylipainossa. Suvaitsevaisuutta, kiitos!
 
\No kyllä minä ainakin olen ihan itse syyllinen omiin kiloihini. Kenenkäs muun vika se ois?! Jos suklaa aiheuttaa riippuvuutta, niin samalla tavalla sen tekee alkoholi ja tupakka. Parin päivän päästä oot kylmässä hiessä ja horkassa.. mie en nyt oikein ymmärrä tätä juttua.
Ett joku kehtaa tulla sanomaan, että jätä tupakka ostamatta niin sillä siitä pääsee... Samalla voi sen suklaankin jättää ostamatta.

Ostaa ruokaa vähemmän, niin ei oo mitä syödä. Viikon mehupaasto tekee kummasti terää kaikinmoisiin himoihin.. V-tuttaa koko viikon ;)

Eikös nää rööki- ja viinahommat kuuluis muualle kuin laihdutuspalstalle :D

[/quote]

No joo tietenki useimmat ihmiset on syyllisiä omiin kiloihinsa. Mua vaan yleisesti ottaen ärsyttää se kun monet luulee et laihduttaminen on todella helppoa, sen kun vaan jättää herkut syömättä! Yritin sanoa, et se on ihan yhtä vaikeeta ku tupakanpolton lopettaminen eikä mikään laihdutuspäätös yleensä synny hetkessä. Mä oon viimeiset 10v. yrittäny laihduttaa enemmän tai vähemmän tosissani, mut kun on perso kaikelle hyvälle niin ei aina onnistu. Ja etkös sinä juuri aloittanu tän vertailun alkoholiin ja tupakkaan mikäli oikein muistan. Jos et ollu sinä, niin pyydän anteeksi.
 
Sanotaan näin et elämänmuutokset on vaikuttanu mun lihoamiseen.Yläasteella olin ihan normaalipainonen, mut pidin itseeni muihin verrattuna lihavana.Sit opiskellessa lihoin varmaan 15kg.Loput on tullu lasten aikana, kotona ollessa.Raskausajan kilot jäi laitokselle.Syytän itseäni siitä et syön liikaa, liikun liian vähän.Sit oon perso makealle.Sitä turtuu, ei piittaakaa enää.Häpeen itteeni mut silti ajattelen etten mä nyt niin lihava oo.Mut mittanauha ja puntari kertoo totuuden.
 
Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 21:48 Augustina kirjoitti:
Yritin sanoa, et se on ihan yhtä vaikeeta ku tupakanpolton lopettaminen eikä mikään laihdutuspäätös yleensä synny hetkessä. Mä oon viimeiset 10v. yrittäny laihduttaa enemmän tai vähemmän tosissani, mut kun on perso kaikelle hyvälle niin ei aina onnistu. Ja etkös sinä juuri aloittanu tän vertailun alkoholiin ja tupakkaan mikäli oikein muistan. Jos et ollu sinä, niin pyydän anteeksi.
Joo, minä jossain vimmassa ymmärsin sun näkökulman väärin ja luulin, että oot samaa mieltä sen toisen kans, ett pitäis vaan jättää tupakat ostamatta ja lopettaa. Sori, tätä tää syömättömyys teettää :D Ei tajua enää mitään...

 
Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 20:51 Pyhäsylvi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:51 pööpö kirjoitti:
Tai ehkä kaikkia ei häritse ylipaino, eivät ole samanlaisia täydellisyyden tavoittelijoita kuin itse olen :D (en siis pidä tuota piirrettä itsessäni mitenkään hyvänä).
Hei pööpö alias shaina, tässä osuit naulan kantaan; jotkut ihmiset tavoittelee täydellisyyttä ihan muissa sfääreissä, kuin esim. ylipainossa. Suvaitsevaisuutta, kiitos!
Emmie oo kyllä pööpö :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2005 klo 08:44 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 20:51 Pyhäsylvi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 21:51 pööpö kirjoitti:
Tai ehkä kaikkia ei häritse ylipaino, eivät ole samanlaisia täydellisyyden tavoittelijoita kuin itse olen :D (en siis pidä tuota piirrettä itsessäni mitenkään hyvänä).
Hei pööpö alias shaina, tässä osuit naulan kantaan; jotkut ihmiset tavoittelee täydellisyyttä ihan muissa sfääreissä, kuin esim. ylipainossa. Suvaitsevaisuutta, kiitos!
Emmie oo kyllä pööpö :/


Enkä minä oo Shaina!
:) Niinpä, naulan kantaan osuin. Arvostan ihmisiä, jotka eivät ole niin riippuvaisia muista, että kilot vaikuttaisivat itsetuntoon. Samoin (nyt menee kyllä aiheen vierestä) arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat pitää kotinsa juuri niin siivottomina kuin haluavat välittämättä yhtään toisten ihmisten mielipiteistä. Minä itse aina yritän (huonolla menestyksellä) pitää kotia siistinä ja sitte hävettää kun on sotkuista... :ashamed: Pitäisköhän alkaa laihdutuskuurin sijasta itsetuntokuurille...
 
Karo
On ihan turha marista ja syytellä että oma vika kun painoa tulee... Mulla itellä on aivan järkyttävä makeisriippuvuus ja sekoan jos en saa karkkia! Nyt olen ollut kuukauden täysin ilman makeisia (kiitos hypnoosin) ja viisi kiloa on lähtenyt pois!
Syöminen on paha riippuvuus ja entisenä tupakoitsijana tiedän että tupakointi on helpompaa lopettaa kun ylen palttinen syöminen... Tuskin kukaan `päästää´ itseään lihomaan, ne kilot vaan kertyvät kovin salakavalasti! Itsellä tuli ekan raskauden 20 viikkoon mennessä 20 kiloa painoa ja olen vieläkin vähän ymmälläni siitä. Söin kyllä paljon mutta en olisi uskonut että NIIN paljon! Tämä aihe on mielestäni melko arka väiteltäväksi koska tästä saa helpolla huonon mielen toisten syytellessä omasta viasta yms. Tunnen itseni huonoksi...
Silti vetoan lihavuudessa siihen että elämässä ekan kerran aloin kuntoilla raskauden jälkeen ja näin 20 kiloa ylipainoisena olo on parempi kun ikinä, sillä kovan kuntoilun (jonka ansiosta paino ei ole tippunut) olen saanut niin hyvän kunnon että pystyn jopa juoksemaan juoksumatolla ja kävelemään reippaasti puuskuttamatta. Ei siis ole kovin suurta inspiraatiota laihduttaa kun kunto ja olo on parempi kun - 20 kiloa sitten...
 
Taustalta
[
Joo, minä jossain vimmassa ymmärsin sun näkökulman väärin ja luulin, että oot samaa mieltä sen toisen kans, ett pitäis vaan jättää tupakat ostamatta ja lopettaa. Sori, tätä tää syömättömyys teettää :D Ei tajua enää mitään...
[/quote]

Just näinhän sitä lihaville sanotaan, että 'lopeta syöminen niin laihdut' eli aivan verrattavissa siihen, kun tupakoitsiljoille sanoo, että 'älä osta röökiä ja lopeta'

Riippuvuutta on todellakin myös esim. suklaaseen ja kellä mihinkin. Tästä vaan nyt näkee miten kukin ajattelee sen, kun itsellä ei ole lihomisongelmaa, niin kuinka noi olla voi typeriä että ne lihoo.

:attn:
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 09:03 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 00:04 Merru kirjoitti:
Samoin minä taas ihmettelen sellaista ihmistä joka voi päästää itsensä siihen jamaan, että vetää vaan sossurahoilla viinaa, miten viinasta ei muka pääse eroon? Saati sitten huumeista?? Aivan järjetöntä touhua.
Tai polttaa tupakkaa, vaikka keuhkosyöpä tappaa tänäkin vuonna miljoona ihmistä, miten ihmeessä tupakasta ei muka pääse eroon? Haloo!
Mainitsemasi aineet aiheuttavat riippuvuutta, fyysisiä vieroitusoireita. Ja ne ovat paljon pahempi kuin pikkunälkä laihduttaessa :/ Että kyllä siinä mun mielestä puhutaan vähän eri luokan "itsekurin puutteesta".
mutta kyllä se vaan niin on että sokerista tulee riippuvaiseksi ja se on aika paha riippuvuus, että miun mielestä nämä asiat ovat täysin vertailukelpoisia...ja voin sanoa niin laihduttaneena kuin tupakanpolton lopetteneena että ihan yhtä paljon tarvitsin itsekuria röökaamisen lopettamiseen kuin laihduttamiseen....(laihduttamiseen jopa enemmän......)

semmosen jutun haluan vielä lisätä, että vaikka minulle onkin jäänyt todella paha sokeririippuvuus vuosikausien syömishäiriön myötä niin pidän itseäni täysin syyllisenä omaan ylipainooni ja todella aioin tehdä asialle jotain kun saan tämän vauvan pukattua maailmaan... :)
Niin ja siihen painon kertymiseen vielä.....olen sairastanut ensin anoreksiaa ja sitten bulimiaa ja kun vuosikausia on ahminut järkyttävät määrät ruokaa ja kun rupeaa parantumaan niin se ahmimisen lopettaminen ei todellakaan ole helppoa...oksentaminen on kohdallani loppunut jo monta vuotta sitten mutta vieläkin välillä kamppaillaan ahmimisongelman kanssa...tosin omasta mielestäni olen aika hyvin parantunut, mutta voit varmaan kuivtella mitä vuosikausien taistelu ahmimisen kanssa on tehnyt kropalleni...mutta nyt osaan jo syödä terveellisesti ja siksi uskonkin että paino putoaa minulta vaikken sen kummemmin laihduttele, kunhan muistan vain syödä normaalisti ja jättää herkut 1 kerta/viikkoon...


 
nyt enää hieman ylipainoisena... siis pahimmasta jo eroon päässeenä voin sam´noa et sokeri riippuvuus ja tupakka riippuvuus on molemmat todella hankalia ja mulle ainakin kehoni reaktiot on saman tapaisia... eli tekee mieli ja pinna piukilla...

ylipaino kertyio mulla kun aloin seurustella vakavammin ja en likkunut välimatkoja enää pyörällä/kävellen vaan toi ukko kuskas autolla... samoin ko muutettiin yhteen ni ruokavalio oli nuorille tyypillinen... leivälle kilokaupalla kermajuustoo ja makkaraa sekä grilli ruokaa sekä alkoholia... krapulaan tietty sipsei ja nannaa...eli tulee todella nopeesti ko on kakski kertaa viikos krapulassa...

jokainenhan meistä itsensä ja vastuunsa kantaa... jokainen on juuri sen kokoinen kuin haluaa....
 

Yhteistyössä