miten pärjäättä jos toinen opiskelee

Mulla alkoi juuri opiskelut. Mies on onneksi töissä. Olen laskeskellut, että ihan hyvin pärjäillään näinkin (toisaalta aiemmin ollaan saatu minimiäippäraha/kotihoidontuki+mies töissä, joten tilanne ollut taloudellisesti suht sama, joten tähän on jo totuttu). Ilta-, viikonloppu- tai yötyötä olen miettinyt, jos pari kertaa viikossa hommailis koulun lisäksi, niin sais jotain säästöönkin. Torstaina itse asiassa työhaastattelu ;) Mutta tosiaan työnteko itsellä ei ole välttämätöntä etteikö ilmankin pärjättäis, vaan nämä mahdolliset palkat olisi tarkoitus laittaa kokonaisuudessaan säästöön. Mutta uskon kyllä, että jos ylimääräisiä menoja (lomamatkat, lehtitilaukset yms) karsii poies, niin varmasti pärjää, vaikka toinen onkin opiskelemassa =) Ja ainahan sitä on vaihtoehtoja jos tuntuu tiukaksi menevän- tekee osa-aikatyötä muutamia tunteja viikossa, ottaa opintolainaa hieman tai sitten jos todella tiukaksi menee niin ainahan sitä voi keskeyttää/lopettaa opinnot ja mennä takaisin töihin =) Tietenkin parhainta olisi, jos et vielä aio opiskelemaan lähteä, niin koitatte nyt saada hieman sukan varteen kun molemmat ovat töissä, niin onpi sitten säästössä kun lähdet opiskelemaan, eikä tarvitse niin paljoa stressailla =)
 

Yhteistyössä