Miten pärjäätte kotihoidontuella?

  • Viestiketjun aloittaja mökö
  • Ensimmäinen viesti
opiskelijaäippä
meillä pärjätään kans, vaikka ei oo miehen tilipussiakaan =) minä saan opintotukea ja mies on hoitovapaalla ja saa näin ollen ainoostaan kotihoidontukea. täällä ei kuntalisää tunneta :\| toki saadaan asumistukeeki. ja autoakin maksellaan.. ehkä tämä tästä!väliaikaista kaikki on vaan.. :whistle: =)
 
Mä olen tehnyt semmoisen ratkaisun, että perustan oman yrityksen heti kun kotihoidontuelle tipahdan. Saan tietenkin kotihoidontuen kun lapsi hoidetaan kotona ja työskentelen kotoa käsin. Sen lisäksi EHKÄ saan starttirahan yrityksen ekan muutaman kuukauden ajalta ja tietenkin kaiken mitä onnistun hankkimaan.Niin ei ehkä ihan niin korkealta pudota ja on edes jonkinlainen mahdollisuus tulla toimeen... Mies opiskelija, joten sen rahoilla ei paljon mässätä! TOIVOTTAVASTI valmistuu 3/05 ja saa töitä sen jälkeen, mun vanhempainrahakausi loppuu 2/05.
 
Selga
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 13:32 Sanna80 kirjoitti:
Mä olen tehnyt semmoisen ratkaisun, että perustan oman yrityksen heti kun kotihoidontuelle tipahdan. Saan tietenkin kotihoidontuen kun lapsi hoidetaan kotona ja työskentelen kotoa käsin. Sen lisäksi EHKÄ saan starttirahan yrityksen ekan muutaman kuukauden ajalta ja tietenkin kaiken mitä onnistun hankkimaan.Niin ei ehkä ihan niin korkealta pudota ja on edes jonkinlainen mahdollisuus tulla toimeen... Mies opiskelija, joten sen rahoilla ei paljon mässätä! TOIVOTTAVASTI valmistuu 3/05 ja saa töitä sen jälkeen, mun vanhempainrahakausi loppuu 2/05.
Mitäköhän ajattelit yrittää lapset kainalossa? Voihan sitä töihinkin mennä ja saada kotihoidon tukea, jos joku hoitaa lapset.
 
Sanna80 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 01:02 Selga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 13:32 Sanna80 kirjoitti:
Mä olen tehnyt semmoisen ratkaisun, että perustan oman yrityksen heti kun kotihoidontuelle tipahdan. Saan tietenkin kotihoidontuen kun lapsi hoidetaan kotona ja työskentelen kotoa käsin. Sen lisäksi EHKÄ saan starttirahan yrityksen ekan muutaman kuukauden ajalta ja tietenkin kaiken mitä onnistun hankkimaan.Niin ei ehkä ihan niin korkealta pudota ja on edes jonkinlainen mahdollisuus tulla toimeen... Mies opiskelija, joten sen rahoilla ei paljon mässätä! TOIVOTTAVASTI valmistuu 3/05 ja saa töitä sen jälkeen, mun vanhempainrahakausi loppuu 2/05.
Mitäköhän ajattelit yrittää lapset kainalossa? Voihan sitä töihinkin mennä ja saada kotihoidon tukea, jos joku hoitaa lapset.
Vaan pointti onkin siinä, että en halua, että muut hoitaa lastani ainakaan alle 2-vuotiaana. Ja ennemin sitten vie jo muualle hoitoon kun maksaa kotihoidosta muille!! En oikein tajua tota sun pointtia?!

Alan kestovaippojen jälleenmyyjäksi, jos asia sinua nyt noin kiinnostaa. Eli kotoa käsin myyn ja pyrin käymään synnytysvalmennuksissa ym. pitämässä esittelyitä ilta-aikaan kun isä on pojan kanssa. Ja jos nyt ihan kaaos tulee, niin anoppi asuu 1 km päässä ja tarvittaessa katsoo poikaa muutaman tunnin. Yrittänyttä ei laiteta, ja jos kerran muutkin pystyy samaan hommaan jopa MONEN lapsen ja kotieläinten/lemmikkien kanssa, niin kyllä multa se yhden pojan ja akvaarion kanssa luonnistuu!! Ja ainahan voi lopettaa firman / viedä pojan hoitoon jos homma kaatuu ihan käsiin, mutta ainakin ajattelin rohkeasti yrittää!!
 
Angie-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 09:31 Tanja kirjoitti:
Samaa mäkin ihmettelen, et miten pussipiru saa noin paljon kotihoidontukea..meillä miehellä jää käteen n.1400 euroa enkä siltikään saa kuin n.300e kh-tukea..ei ymmärrä ei =)

Kuten myös minä ihmettelen, kun mulla oli bruttona 470, ja se oli ihan maksimi mitä sai?
Ai mut hei joo, siinäpä onkin varmaan se kuntalisä?!
Sitäpä ei meinän kunnassa saanut :(
 
nonnu
mulla kaiken kaikkiaan tulot 1200 mistä vuokra 100e ja puh 40e niin ja netti 50e loput jää elämiseen ja sit miehen eläke 500e.
kyllä se on paljon siitä kiinni miten elää rahojen kanssa kyllä meilläkin joskus tiukkaa on.
mutta hyvin pärjää kodinhoidon tuella.
 
imettänyt 9 kk
Mieheni saa kuussa n.1200 euroa, minä kotihoidintukea n.350 euroa. Sain äitiys/vanhempainpäivärahaa n. 250 euroa kuussa. Vuokraan 550 euroa ja ym. peruskuluja. Kuun lopussa ollaan todella tiukilla. Ei ole juhlittu, eikä matkustettu, ei tilattu sanomalehtiä eikä paljon muutakaan. Mutta kaikkein tärkeintä on kun saan olla lapseni kanssa ja rakkaus kukoistaa(ainakin joka toinen päivä :heart: ). Tuntuisi hullulta viedä lasta hoitoon kun hän eniten minua tarvitsee.
 
itsekin mietin samaa, et miten pärjää. Mies on jo nyt kauhuissaan, kun sanoin et olis kiva jäädä hoitaa lasta kotiin. Mä olen vielä meidän perheessä ollut se paremmin tienaava, koska mies vasta valmistumassa. Luultavasti mun on töihin kyllä palattava, koska asuntolainaa ym. ei miehen palkalla ja kotihoidontuella hoideta....sit vielä ens vuonna mätkähtää hirveet perintöverot (mulle)!!!! joten ei tässä varmaan rahassa tulla kierimään. vauvan LA helmikuussa, mut nyt jo pelottaa rahatilanne ja se riittääkö sitä.
 

Yhteistyössä