Miten paljon ulkoilette 1 vuotiaitten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti
erika
mä käyn ton 1v2kk kanssa ulkona 1-2 kertaa viikossa pikaisesti. tosi ärsyttäävää kun se työntää vaan kaiken suuhun ja imee likasia käsineitä. ja vähän väliä naamallaan kun ei kunnolla osaa kävellä
 
triinu
Alkuperäinen kirjoittaja erika:
mä käyn ton 1v2kk kanssa ulkona 1-2 kertaa viikossa pikaisesti. tosi ärsyttäävää kun se työntää vaan kaiken suuhun ja imee likasia käsineitä. ja vähän väliä naamallaan kun ei kunnolla osaa kävellä
Taas outo homma täällä, reegee ogee...
 
Kyllä mä ulkoilen ihan tuon meidän 9 kk vanhankin kanssa päivittäin kahdestaan jos isommat kerhossa ja kouluissa. Keinumassa käydään,kävelyllä ja muuten vaan tutkimassa ympäristöä.
Ei se niin vaarallista vaikka likaista lapastakin imasee. Kaatuilukin kuuluu asiaan jos ei vielä kunnolla kävele, mutta erinlaisessa maastossa kävely kehittää kyllä tasapainoa nopeasti.
 
memma
mä oon ihan maalaisjärjellä aatellu että jokapäivä ois lapsen hyvä saada raitista ulko-ilmaa olipa minkä ikäinen tahansa...Oma lapsi 8kk ja päivittäin käydään ainakin kerran ulkona...tietty istuu vielä rattaissa, mutta keinussa käydään...
ja ihanaa sit kun oppii kävelemään niin päästään puistoon ja hiekkikselle=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
mä oon ihan maalaisjärjellä aatellu että jokapäivä ois lapsen hyvä saada raitista ulko-ilmaa olipa minkä ikäinen tahansa...Oma lapsi 8kk ja päivittäin käydään ainakin kerran ulkona...tietty istuu vielä rattaissa, mutta keinussa käydään...
ja ihanaa sit kun oppii kävelemään niin päästään puistoon ja hiekkikselle=)
Meinaatkos että sisällä ei saa happea, vaan ulkona autojen seassa liikenteessä saa parempaa ilmaa? En ole ikinä tajunnut tuota raitis ilma -ajatusta. Saastunutta se ilma ainakin kaupungissa on, ei auta vaikka puistossa olis.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
mä oon ihan maalaisjärjellä aatellu että jokapäivä ois lapsen hyvä saada raitista ulko-ilmaa olipa minkä ikäinen tahansa...Oma lapsi 8kk ja päivittäin käydään ainakin kerran ulkona...tietty istuu vielä rattaissa, mutta keinussa käydään...
ja ihanaa sit kun oppii kävelemään niin päästään puistoon ja hiekkikselle=)
Meinaatkos että sisällä ei saa happea, vaan ulkona autojen seassa liikenteessä saa parempaa ilmaa? En ole ikinä tajunnut tuota raitis ilma -ajatusta. Saastunutta se ilma ainakin kaupungissa on, ei auta vaikka puistossa olis.
Siksi onkin onni asua ei niin kaupungissa!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
mä oon ihan maalaisjärjellä aatellu että jokapäivä ois lapsen hyvä saada raitista ulko-ilmaa olipa minkä ikäinen tahansa...Oma lapsi 8kk ja päivittäin käydään ainakin kerran ulkona...tietty istuu vielä rattaissa, mutta keinussa käydään...
ja ihanaa sit kun oppii kävelemään niin päästään puistoon ja hiekkikselle=)
Meinaatkos että sisällä ei saa happea, vaan ulkona autojen seassa liikenteessä saa parempaa ilmaa? En ole ikinä tajunnut tuota raitis ilma -ajatusta. Saastunutta se ilma ainakin kaupungissa on, ei auta vaikka puistossa olis.
Juu joskus vuosi sitten oli uutinen, että on terveellisempää kulkea työmatkat bussilla tai autolla (missä hengittää suodatettua ilmaa) kun pyörällä tai kävellen pakokaasuja hengittäen.
 
mama
Me ulkoillaan joka päivä 1-2 kertaa. Lapsi tykkää keinua ja hiekkalaatikolla kontata. Teen kaverina hiekkakakkuja, jotka se sitten rikkoo ja maistelee hieman hiekkaa, etsii kiviä ja käpyjä suuhun pantavaksi. Liukumäkeäkin ollaan kokeiltu ja siitäkin tykkäsi. Ei voi vain vielä yksikseen laskea, kun ikää vasta 10kk. Ulkona saa hyvin kulumaan tunnin pari päivästä.
Itse en jaksais olla koko ajan vain sisällä. Lapsellakin vain samat lelut ympärillä, jotka on tutkittu jo moneen kertaan. Väsynyt lapsi jaksaa myös ulkoillessa odottaa seuraavaa uniaikaa ihan nätisti, jotta saa päivärytmit pysymään.
 
memma
oleppa itse viikko sisällä...ja käyt vaan pikasesti pari kertaa ulkona.....mulla ainakin pää hajois...
Terävä havainto, että sisälläkin saa happea!!!en puhunutkaan hapesta vaan raikkaasta ilmasta!!!

 
vieras
me käytiin lenkillä koko perhe, niin että reilu vuoden vanha istui rattaissa. Pihalla käytiin yleensä aamupäivällä ennen päikkäreitä. Eli vähintään kerran päivässä ellei ollut hirveä vesisade. Meillä ei koskaan laittanut hiekkaa tai muutakaan suuhun. Ainoan kerran on hiekkaa maistanut etelässä, kun oli niin hienoa hiekkaa, että naamasta oikein näki, että mietti, voiko tätä syödä. Maistoi ja tuli siihen tulokseen, että ei :D Sitten kun ei enää halunnut istua rattaissa, oltiin enimmäkseen pihalla. Nyt mennään samalla tavalla vaikka ikää jo yli kaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
oleppa itse viikko sisällä...ja käyt vaan pikasesti pari kertaa ulkona.....mulla ainakin pää hajois...
Terävä havainto, että sisälläkin saa happea!!!en puhunutkaan hapesta vaan raikkaasta ilmasta!!!
No mun ton ikänen lapsi oli mussa kiinni, joten jos lapsi oli viikon sisällä niin kyllä oli äitikin :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
oleppa itse viikko sisällä...ja käyt vaan pikasesti pari kertaa ulkona.....mulla ainakin pää hajois...
Terävä havainto, että sisälläkin saa happea!!!en puhunutkaan hapesta vaan raikkaasta ilmasta!!!
Kerro ihmeessä miksi se ilma on raikkampaa tuolla pakokaasujen seassa, tietenkin jos äiti tykkää niitä imuttaa:) Äläkä hajoa niiden huutomerkkien kanssa, ei tämä niin vakavaa ole.
 
erika
Alkuperäinen kirjoittaja Ryynimaan Iita:
Alkuperäinen kirjoittaja erika:
mä käyn ton 1v2kk kanssa ulkona 1-2 kertaa viikossa pikaisesti. tosi ärsyttäävää kun se työntää vaan kaiken suuhun ja imee likasia käsineitä. ja vähän väliä naamallaan kun ei kunnolla osaa kävellä
:eek: :eek: :eek: ootko tosissas |O
no olen. mikäs sun ongelmas on?
 
Memma
niitä pakokaasuja on on joka puolella myös sun kodissa jos kaupungissa/tienvierellä asut...
Me asutaan "maalla" eikä siis ole sitä harmia.Eikö kaupunkilaiset sit ulkoile lapsiensa kanssa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memma:
lapsen pitää olla sisällä(siis eriasia jos pikee...)...kyllähän lapsi on kiinni, mutta ei silti tarvi neljän seinän sisällä möllöttää...
Perheessä perheen tavalla. En ymmärrä millaiset ihmiset ottaa stressiä toisten asioista. Jos lapselle keksii paljon tekemistä sisällä ja saa hyvää hoivaa ja rakkautta, niin mun mielestä ei kellään pitäis olla sanomista.
 
niin
suomessa on vähän hassut nämä ulkoilupakot kyllä, myönnetään. Ei monissa muissa maissa ole opetettu samanlaiseen ja ihan taitaa suht tervejärkisiä ja terveitä sielläkin kasvaa :)
 

Yhteistyössä