Miten pidätte itsenne virkeinä?

Olen kuuden lapsen äiti ja olen nyt yrittänyt saada jostain välistä itselleni aikaa...joka päivä.Muutaman kerran viikossa käyn lenkillä...yritys kova saada muutama kilo pois ennen joulua.Iltaisin kun muut nukkuvat,katson usein tv:tä..ihanaa kun saa rauhassa katsoa.Miten te muut pidätte itsenne kunnossa ja virkeinä?
 
lekkeilen koiran kanssa ja ilman koiraa, sauvakävelen ja luonto on se mistä ammennan voimaa ja rauhaa. olen myös opetellut positiivisen ajattelutavan. Käymme myös mieheni kanssa lavatansseissa ja se on todela ihana harrastus ja meille sellinen yhteinen aika. Iloa saan kaikenlaisesta puuhastelusta kotona, oli se sitten nurmikon leikkuuta, lumen luontia, puutarha töitä, sienestystä, marjastusta, käsitöitä, lukemista, lasten kanssa touhuan paljon kaikkea mukavaa. :)
 
Viiden lapsen äitinä voimia haetaan luonnosta säällä kuin säällä. Jumpassa käyn nykyään parikertaa viikossa ja lisäksi kävelylenkeillä sauvoin tai ilman. Näitä lenkkejä tehdään milloin minkäkin kokoisella kokoonpanolla. Mutta omaa-aikaa/rauhaa noiden jumppa käyntien lisäksi haen yksin tehdyiltä lenkeiltä. lisäksi pyöräily kuuluu kuvioihin, jo hyötyliikunta muodossa.
TV:n katselun olen jättänyt lähes tulkoon kokonaan pois kuvoista nyt jo toista vuotta. Joskus saatan uutisia tai jotain asia-ohjelmaa katsella, mutta harvoin niitäkin.
Koko perheen jaksamista olemme yrittäneet lisätä myös suht säännöllisellä päivärytmillä. Jo senkin vuoksi kun porukkaan kuuluu niin koululaisia kuin työelämässä olija sekä kotona olijoita.

 
Lenkkeilemällä yksin ja tapaamalla ystäviä. Jos pääsen yksin kauppaan ja vaikka kirpparille tonkimaan on sekin ihanaa. Iltaisin muksut laitetaan aikaisin nukkumaan joten katson telkkaria ja syön rauhas. Meillä on kuusi lasta; kaksi opiskelijaa,kaksi murkkua ja kaksi pikkulasta,1-ja 3-vuotta.
 

Yhteistyössä