Miten pienen keskosen tiedät selvinneen?

  • Viestiketjun aloittaja surullinen...
  • Ensimmäinen viesti
Itse jouduin esikoista odottaessa sairaalaan rv28 ja mulla oli tuolloin kohdunkaula yhtä höttöä, niinkuin lääkäri sanoi ja lyhentynyt ultralla katottuna pariin senttiin, sormelle olin auki. Lisäksi huomattiin että vauva oli todella paljon pienempi kuin mitä pitäisi olla.. Viikon siellä makasin ja sitten pääsin makaamaan kotisohvalle, koko loppuajaksi.. Eli makatin 10 viikkoa, ja voin kertoa että kannatta.. RV 38+4 syntyi käynnistettynä poika joka painoi vain 2065g, synnytys käynnistetteiin koska vauva ei enää kasvanut mahassani ja hänen voinnistaan ei voitu olla ihan varmoja. Mutta niin sieltä tuli todella hyvinvoiva 9 pisteen poika:heart: pienuudelle ei koskaan löytynyt mitään syytä, vaikka poika ultrattiin syntymän jälkeen todella tarkkaan päästä ja mahasta.

Mulle lääkärit koko ajan painoittivat tuolloin että todella paljon tekee jos päästään yli 30 viikon. Mutta sanoivat että voi syntyä huomenna tai sit mennä yliajan, ei voi ennustaa. Luulen ja toivon että vauva malttaa viipyä masussasi vielä piiiiitttkään tovin, voimia lepäämiseen!
 
Tuore äiti
Moikka! Meille syntyi pari päivää sitten pieni tyttö rv 28+3. Vielähän emme tiedä miten tässä käy ja yllättävää onkin ollut tytön voinnin äkillinen muuttuminen suuntaan tai toiseen. Kun ehtii toivoa jo parasta hyvistä "merkeistä" niin tulee jokin notkahdus. Eli rankkaa tämä on mutta kuten mainittu, pienetkin selviävät yllättävän hankalistakin lähtökohdista. Ei tässä voi kuin toivoa ja rukoilla että kaikki menisi hyvin. Tsemppiä ap:lle
 
tiiäntosipienen
Toistaiseksi pienin eloonjäänyt keskonen Rumaisa Rahman oli syntyessään 20 senttimetriä pitkä ja painoi vain 244 grammaa. Hän syntyi 19. syyskuuta vuonna 2004 Yhdysvalloissa.Oli vielä kaksonen. Siskonsa syntyi viikon kuluttua ja painoi 500grammaa. Molemmat selvis
 

Yhteistyössä