Miten pieni pyörän taakse?

  • Viestiketjun aloittaja mustikkainen
  • Ensimmäinen viesti
mustikkainen
Niin eli minkä ikäisenä olette laittaneet/olette laittamassa lapsenne pyörän kyytiin? Lämmin kevätaurinko houkuttelee pyöräilemään ja olen miettinyt jokos meidän 8½kk neidin pian uskaltaisi laittaa istuimeen. Itse olen ajatellut, että itse hyvin istuva ja "peruspeloton" lapsi voisi kyydissä viihtyä... :)
 
Sarke
Pieniä kypäriä saa esim.Lastentarvike liikkeestä. Niitä on aikas hyvin Suomen maassa. Me ostettiin pojalle sieltä pyöräilykypärä. Siinä on säätö mahdollisuus.
 
mustikkainen
Nyt on pyörä haettu kaupasta, kypärät hommattu ja vähän jo kuivaharjoiteltu kyydissä oloakin :) Tänään tai huomenna lähdetään oikein kunnolla kokeilemaan. Harjoittelun perusteella luulen, että tytsi kyllä viihtyy kyydissä =)
 
Minäkin selvittelin tuota asiaa kun epäillytti miten hyväksi se höytkytys on pienen lapsen selälle yms. ja lopullnen vastaus istunvalmistajilta sekä lastenlääkäriltä on että pitää odottaa kunne lapsi pystyy itse tukevasti ja tuetta istumaan.

Itse pyöräilin (hissuksee) poika kantoliinassa pari viikkoa synnytyksestä ja myöhemmin siinä välissä poika oli selkärepussa... en saanut aikaseksi hommattua istuinta vasta kun poika vuoden ikänen... Nyt posotellaan ympäriinsä.

Kypärät päässä tietysti, kypäriä kyllä löytyy todella pieniäkin, ja ainahan voi laittaa alle pipoa tms. (kesäkuumalla ei kyllä varmaan kamalan kiva..)

Mutta ilman kypäräähän ei sitten pyöräillä!
 
Kypäräasiasta sellainen kommentti, että Cassasta saa s-kokoisia kypäröitä, joissa päänympärystä voi saataa pannan avulla 48-54cm, hintaan 12,90?. Eli ei hinta päätä huimaa ja hyvin on ainakin meillä toiminut 11 kk iästä lähtien.
 
tuutikki79
Meillä ei vielä ole pyöräily ajankohtaista kun poju on vasta 2kk vanha...mutta tuli tuossa mieleeni kun näin eräässä lehdessä lasten turvaistuimia pyöriin ja siinä oli semmoinenkin minkä saa ns. vauva-asentoon, eli melkein vaakatasoon...eli voi silloin pientä vauvaakin, joka ei osaa vielä itse istua, ni kuljettaa sillä...
 
TUOSTA PYÖRÄILYKYPÄRÄSTÄ;
Sinne kypärän alle EI SAA MAHTUA pipoa tai muuta hattua, jos sinne mahtuu niin säädöt on liian löysällä.
Ja e soljet jotka menee leuan alle, ei pidä sitä kypärää päässä, vaan esim kiristyspanta tms on se jolla kypärä istuu napakasti päähän!
 

Yhteistyössä