Miten reagoit?

kaksosten äiti
Mieheni taisi olla järkyttyneempi kuin minä, alussa ainakin. Itse olin lähinnä iloisen epäuskoinen, että voiko tämä olla totta... Ultrassa se selvisi, mutta oltiin epäilty asiaa jo aiemmin sillä neuvolassa terveydenhoitaja tunnusteli kohtuani vatsan päältä ja totesi että on ison tuntuinen kohtu - joko iso vauva tai kaksoset. Muutenkin olin ihmeen tyyni koko raskauden ajan, en hirveästi stressannut että miten se sitten menee. Ja olihan se alussa varsinkin rankkaa mutta mitäpä sitä etukäteen hermoilemaan. B)
 
raskaus ylipäätään oli shokki. Itkin plussattuani ja itki tuplasti kun kuulin sanat "täällä näyttäisi olevankin kaksi"... Mutta asian kanssa oli vain alettava elämään. Yllättäen tämähän onkin parasta mitä elämässäni on tapahtunut... ja lapset ovat maailman ihanimmat :heart: .
 
Meitä alkoi naurrattamaan kauheasti. tais siinä joku onnenkyynelkin vierähtää...
Muuten on ollut kiva juttu, paitsi kun sanot jollekkin ulkopuoliselle et kaks tulossa, niin ei mikäään ole raivostuttavampaa kuin se sääli ja taivastelu, et miten te meinaatte pärjätä, tai on teillä sit kamalat oltavat huh huh... tms. tosi järkevää ja kannustavaa :kieh:

Ja me ollaan ite niin onnessaan, ja sitä pitää selitellä, et tää ihan oikeesti tuntuu kivalta ajatukselta. Ja sitä paitsi kaikille niitä ei suinkaan suoda, mehän olemme erityisasemassa.
Voimia kaikille!!! :hug:
 
tuplaäitimyös
tirlittan: oot ihan oikees, ja aattele mitä nämä taivastelijat kaksosista/kaksosten hoidosta tietää?! Ei mitää!! Pirulaiset ovat vaan kateellisia, koska ihan niinku sanoit ettei tälläsia jalokiviä kaikille anneta. Mulla monta kertaa ku likkojen kans oon liikentees rattailla, tulee yksönen äityliininsä kans vastaan, äidin ilme jo pelkästään kertoo kaiken ku näkee et mulla kaksoset kyydis, nenä vaan pystyyn ja ollaan ylpeitä saavutuksistamme. Ei millään pahalla kenellekkää yksösen äiskälle mut tää on niin tosi ku voi olla.. :D
 
doubletrouble
Mulla kans kaksoset, jotka oli myös esikoiset. Ei mitään ongelmia, ihania lapsia, tyttö ja poika. En ollu järkyttynyt vaan iloinen ja onnellinen kun ultrassa kerrottiin "olettekin laittaneet tänne kaksi kerrallaan" hymyilytti ! Ei se tuntunut mitenkään pelottavalta tai mitään sellaista. Raskausaika meni ihan ok, lapset synty kuitenkin jo raskausviikolla 33, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ! Olen ylpeä lapsistani ! Kaksosten jälkeen uskallettu tehdä vielä kaksi poikaa ja yksi on mennyt kesken..
 
nurmilintu
No mulla kävi niin, että alussa epäilivät kaksois raskautta ja sit varasivat ultraan ajan ja sanoivat, että yksi on. Silloin petyin vähän ja kuudennen raskauskuun alussa menin ultraan ja lääkäri sanoi että täällä näyttäs olevan aika täyttä. Iloinen olin kun siellä olikin kaksi. Ja sama lääkäri aiemmin sanoi että yksi vaan on.. Ei ollut "shokki" ollenkaan :)
 
kaksosten äiti
Kiva kun täällä joku kirjoittaa tismalleen samalla nimimerkillä kuin minä, joka mielestäni olen alkuperäinen "kaksosten äiti" täällä, tällä hetkellä ainakin. Nytkin kun vastasin ekana ap:lle, heti perään toinen kirjoittaa samalla nimimerkillä...?! :headwall:
 
Aiva mieletön järkytys oli kun ultrassa näkyi kaks!!Lapsia kun ennestään on jo kolme kappaletta ja nuorin vasta 1v :whistle:

Jotenkin sitä tässä raskauden aikana on ehtiny sopeutumaan ajatukseen,saas nähä kuin sitä sitte pärjäilee "ihan oikeesti" :/
 
olin lievästi epätoivoinen, koska olimme "tekemässä" kolmatta ja viimeistä lasta. minulle olisi riittänyt kaksi lasta, mieheni halusi vielä sen kolmannen. tuplat saaminen ei ole taloudellisestikaan mitätön juttu. asunto menee uusiksi, auto meni uusiksi ja hävisimme tässä aika reilusti. mutta enpä antaisi kumpaakaan mussukkaa mistään hinnasta pois!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:56 ni-na kirjoitti:
Aiva mieletön järkytys oli kun ultrassa näkyi kaks!!Lapsia kun ennestään on jo kolme kappaletta ja nuorin vasta 1v :whistle:

Jotenkin sitä tässä raskauden aikana on ehtiny sopeutumaan ajatukseen,saas nähä kuin sitä sitte pärjäilee "ihan oikeesti" :/
Heippa vaan... tuntui kun olisi omia ajatuksia lukenut :p
Meillä kans 3 lasta ennestään ja kun suunnitellen tehtiin sitä neljättä ja viimeistä... onkin tulossa kaksoset :) =)

Ikäeroa tulee nuorimman kanssa 11 kk jos pysyvät masussa loppuun asti. Viikon verran meni sopeutuessa ajatukseen :eek: :eek: Minä mietin ehkä enemmän kaikkia käytännön järjestelyjä... mies taas autoa, taloa yms.

Nyt ollaan molemmat SUPERONNELLISIA :heart: :heart: :heart: enkä kumpaakaan masusta pois antaisi!!!

Vkoja tällä hetkellä 27+4. Tänään loppuu edellinen mammaloma ja huomenna oon menossa töihin. Mies jää "isäkuukaudeksi" kotiin pikkupojan kanssa =) =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 20:55 kaksosten äiti kirjoitti:
Kiva kun täällä joku kirjoittaa tismalleen samalla nimimerkillä kuin minä, joka mielestäni olen alkuperäinen "kaksosten äiti" täällä, tällä hetkellä ainakin. Nytkin kun vastasin ekana ap:lle, heti perään toinen kirjoittaa samalla nimimerkillä...?! :headwall:
Vinkiksi sinulle kuinka erotut alkuperäiseksi nimimerkiksi:
Kirjaudu aina sisään ennenkuin kirjoitat viestiä. Vieras voi käyttää mitä nimimerkkiä vaan, mutta kirjautumaan ei pysty samalla nimimerkillä kuin alkuperäinen. =)

Huomasin kyllä heti että teitä "kaksosten äitejä" on enemmän kuin yksi.
Ikävää kyllä alkuperäiselle nimimerkin haltijalle :(
 
kaksosten äiti
Minä olen se toinen kaksosten äiti. Tuota kun jotenkin olen ajatellut että jos joku kirjoittaa mustana eli rekisteröitynä, hänellä on silloin oma nimimerkki. Sitten taas kaikki muut kirjoittavat vieraina, harmaina ja ovat ns. tuntemattomia.

Tuntuu jotenkin hölmöltä, että jos tänne vastaa harmaana nimimerkillä vieras, ei kukaan muu saisi harmaana vieraana kirjoittaa..

No, eipä nämä niin vakavia asioita ole, en ylipäätään ymmärrä kuinka se voi sinua haitata. En vain lukenut vastaustasi niin tarkkaan että olisin ylipäätään huomannut nimimerkkiäsi..
 
kaksosten äiti
Minä taas olen se "alkuperäinen" (?) kaksosten äiti ja olen pitkään tuolla nimimerkillä tänne kirjoitellut ja odotuspuolellakin syysmassujen ketjuun tällä nimimerkillä liittynyt, ei vaan ole tullut koskaan rekisteröidyttyä tänne. Olen huomannut kyllä aiemminkin että kirjoittelet samalla nimimerkillä mutta ei se ole haitannut. Nyt vaan herätti ihmetystä ja ärsytystä että heti oman vastaukseni perään kirjoitit samalla nimimerkillä...
Mutta enpä jaksa moista enää miettiä vaan vaihdan vaikka nimimerkkini niin saat pitää tuon itselläsi. Se siitä. ;)
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 11:14 kaksosten äiti kirjoitti:
Minä olen se toinen kaksosten äiti. Tuota kun jotenkin olen ajatellut että jos joku kirjoittaa mustana eli rekisteröitynä, hänellä on silloin oma nimimerkki. Sitten taas kaikki muut kirjoittavat vieraina, harmaina ja ovat ns. tuntemattomia.

Tuntuu jotenkin hölmöltä, että jos tänne vastaa harmaana nimimerkillä vieras, ei kukaan muu saisi harmaana vieraana kirjoittaa..

No, eipä nämä niin vakavia asioita ole, en ylipäätään ymmärrä kuinka se voi sinua haitata. En vain lukenut vastaustasi niin tarkkaan että olisin ylipäätään huomannut nimimerkkiäsi..
 

Yhteistyössä