Miten saa vauvan laskeutumaan alaspäin?

"asdf"
Kyykkiminen voi auttaa. Laita kantapäiden alle vaikka pyyherulla jos ne eivät muuten pysy lattiassa. Näin neuvottiin ainakin raskausjoogassa, ja hyvää se kyykkiminen tekee muutekin :)
 
siis meinasin kotikeinoilla jotain että auttaako esim jonkulainen liikunta tai joku vai onko ihan turhaa lähteä rääkkäämään itteensä lenkille? Ja joo kyllähän sitä ihan muuten vaankin voi lenkkeillä, mutta nivuset on niin kipeet välillä etten kauheen mielelläni pitkästi kävele.

Kun eihän edes paikat voi "kypsyä" jos pää ei paina sinne??
 
[QUOTE="asdf";22489895]Kyykkiminen voi auttaa. Laita kantapäiden alle vaikka pyyherulla jos ne eivät muuten pysy lattiassa. Näin neuvottiin ainakin raskausjoogassa, ja hyvää se kyykkiminen tekee muutekin :)[/QUOTE]

kiitos vinkistä :)
 
"kissa janson"
Mulla taas laskeutui tosi aikaisin, viikolla 37 sanottiin, että on ihan huulilla ja syntyy koska tahansa(oli kohdunsuullakin muutoksia) ja syntyikin sitten vasta 41+3. Tosilla taas vasta salissa laskeutuu. Eikä taida kotikonsteja laskeutumiseen olla, kyykkimisen sanotaa joskus auttavan, mutta eipä itsellä eikä lähipiirissä ole vauhdittanut hommaa kenelläkään..
 
"vieras"
Ymmärrän kyllä,että tuskastuttaa odottaa jos menee yli lasketun ajan. Jotenkin vaan ihmettelen tätä kärsimättömyyttä. Turhaa mielestäni rääkätä itteänsä kaiken maailman konsteilla,kun voisi oikeasti keskittyä keräämään voimia tulevaa synnytystä varten. Kyllä se vauva laskeutuu sitten kun siihen on valmis.
 
[QUOTE="vieras";22489938]Ymmärrän kyllä,että tuskastuttaa odottaa jos menee yli lasketun ajan. Jotenkin vaan ihmettelen tätä kärsimättömyyttä. Turhaa mielestäni rääkätä itteänsä kaiken maailman konsteilla,kun voisi oikeasti keskittyä keräämään voimia tulevaa synnytystä varten. Kyllä se vauva laskeutuu sitten kun siihen on valmis.[/QUOTE]

No joo siis mulla on tässä vielä 10 päivää laskettuun aikaan, mutta sillä mietin että kun tää edes laskeutuis... Ettei menis minnekään 42 viikolle kun haluisin mieluummin ettei tarvis käynnistää.
 
"Maija"
Mulla esikoinen laskeutui vasta synnytyssalissa. Kesti tunnin, eli olin jo täysin auki ja sitten odoteltiin, että laskeutuu. Syntyi siis päivä lasketun ajan jälkeen ja synnytys kesti 6 tuntia (heräsin yöllä supistuksiin ja aamulla jo syntyi, joten kyllä ne paikat vaan kypsyi, vaikkei ollut laskeutunut. Ja helpompi on olla ja liikkua, kun lapsi ei oo pitkään kovin alhaalla.
 
"jep"
tää takuuvarmasti auttaa: mene selälleen ja kiepsahda kyljelleen. Lepää siinä niin kauan, että tulee nälkä ja wc hätä, hoidat ne ja eikun takaisin makuulleen ja kyljelleen. Kyl se vauva siit laskeutuu varmuudella kuukauden sisällä ;)
 
[QUOTE="Maija";22490098]Mulla esikoinen laskeutui vasta synnytyssalissa. Kesti tunnin, eli olin jo täysin auki ja sitten odoteltiin, että laskeutuu. Syntyi siis päivä lasketun ajan jälkeen ja synnytys kesti 6 tuntia (heräsin yöllä supistuksiin ja aamulla jo syntyi, joten kyllä ne paikat vaan kypsyi, vaikkei ollut laskeutunut. Ja helpompi on olla ja liikkua, kun lapsi ei oo pitkään kovin alhaalla.[/QUOTE]

Hmm niin no, ehkä liikkuminen on helpompaa mutta mua närästää niin hitosti ja on hankala hengittää, että sais senkin puoleen mennä vähän matalemmalle :/
 
"piip"
mee kyykkyyn ja heijaa siinä itseäs sivulta toiselle. mulla neukkutäti teki sisätutkimuksen(kovakouraisen) siitä alko lähteen limatulppaa ja käski tehä tota kyykkyjuttua ja vauva oli maailmassa samana iltana :)
 
[QUOTE="piip";22490350]mee kyykkyyn ja heijaa siinä itseäs sivulta toiselle. mulla neukkutäti teki sisätutkimuksen(kovakouraisen) siitä alko lähteen limatulppaa ja käski tehä tota kyykkyjuttua ja vauva oli maailmassa samana iltana :)[/QUOTE]

Pitääköhän tota sit kuinka kauan harrastaa ? :D
 

Yhteistyössä