Miten saa voikukan pois vaatteesta????!!!!!

manna
meilläkin kaikki paidat voikukassa. parhaimmassa myös selässä. miten sinnekin saanut... no, mutta tuoreena lähtee hinkkaamalla sappisaippualla. kuivuneena (tai konepesun jälkeen) ei sitten taida enää tehota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
meilläkin kaikki paidat voikukassa. parhaimmassa myös selässä. miten sinnekin saanut... no, mutta tuoreena lähtee hinkkaamalla sappisaippualla. kuivuneena (tai konepesun jälkeen) ei sitten taida enää tehota.
Mä huomasin vasta pesun jälkeen sen. Sappisaippualla kokeilin mut eipä näyttäny auttavan.
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
meilläkin kaikki paidat voikukassa. parhaimmassa myös selässä. miten sinnekin saanut... no, mutta tuoreena lähtee hinkkaamalla sappisaippualla. kuivuneena (tai konepesun jälkeen) ei sitten taida enää tehota.
Mä huomasin vasta pesun jälkeen sen. Sappisaippualla kokeilin mut eipä näyttäny auttavan.
joo, mä muka pesin yhdestä paidasta voikukka tahrat pois, mutta sitten konepesun jälkeen niitä olikin lisää, kun tummuivat. :/ -jospa joku niksipirkko auttaisi tässä!
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja mainos väittää:
voikukka lähtee bioluvililla
Eipä lähteny :D
vähän ne vaalenee pesujen yhteydessä jos käyttää valkaisevaa pesuainetta. josko kokeilis ihan liottaa ja sitten harjata kynsiharjalla niitä länttejä. jos vaan viitsis, mutta en taida jaksaa pelkille trikoopaidoille sitä tehdä.
 
manna
kuukeloin:

Voikukka
Hiero tuoreeseen voikukkatahraan nestemäistä pyykinpesuainetta, hankaa ja huuhtele haalealla vedellä. Toista käsittely tarpeen mukaan. Pese tekstiili lopuksi valkaisuaineellisella pyykinpesuaineella korkeimmassa hoito-ohjeen sallimassa lämpötilassa.

Kokeile vanhaan tahraan denaturoitua spriitä (Sinolia). Hiero tahraan nestemäistä pyykinpesuainetta ja huuhtele sitten haalealla vedellä. Kokeile, että vaate kestää käsittelyn. Valkaise tuote, jos valkaisu on sallittu.

Lähde: Marttaliitto
 
"Kati"
Tiedän, tiedän, käypä katsomassa onko miehesi autotallissa/ varastossa tällaista, kun Cleaner spray, sitruspohjainen puhdistusaine, jos ei löydy, käypä hakemassa jostakin kaupasta jossa myydään tällaisia miesten myrkkypurkkeja, varppina saat voikukat pois:) Itse laitoin tätä tyttäreni takkin, kun oli sotkenut ihka uuden takkinsa voikukalla, ja tätä olen käyttänyt myös poikani rasvan sotkemiin vaatteisiin, tätä pitäisi olla joka äidin pesuaine varastossa:D
 
"vieras"
Eikö nettiin tottuneet äidit enää osaa käyttää puhelinta ja soittaa ilmaiseen omoinfoon kysyäkseen neuvoja tuollaisiin asioihin joihin neuvoja löytyy internetistä miljoonilta sivuilta. Ne voikukat ovat samoja joka vuosi, ei ne muutu vuodesta toiseen, kuten ei niiden jättämät tahratkaan!
 

Yhteistyössä