Miten saada 2,5- vuotinen pois päiväuni vaipasta?

Päivisin muuten mennään ilman vaippaa. Käy pissalla potalla ihan oma-aloitteisesti. Lähinnä nyt alkujaan mietityttää tämä päivuni juttu. Jokseenkin en luota siihen, että ei tekisi pissaa housuihin. Kun joka kerta jos vain on nukahtanut on pissa tullut vaippaan. Varmaan siinä vaiheessa, kun on juuri herännyt. Mitä tekisin, että onnistuttaisiin? :)
 
Anna olla vaippa noin pienellä, on kurja lapsen herätä märkänä vain siksi kun otit vaipan pois.Hermosi menee ja pyykkiä riittää. Sama yövaipan kanssa. Toiset vain nukkuu niin syvää unta etteivät herää pissahätään.
 
Haluaako lapsi itse vaipan päiväunille vai ei? Jos ei, niin älä laita, käytä potalla ennen unia ja heti kun on heränny. Laita muovifrotee lapsen alle niin ettei patja kastu ja kokeile kuinka sujuu. Ei kukaan ole varmaan oppinut kuivaksi ilman vahinkoja eikä lapsi niistä pilalle mene, äidin hermot vaan kun saa lisää hommia ja pyykättävää.
 
Pikkuäiti
Meillä kans on harjoiteltu sujuvasti päiväsaikaan sisällä olemista ilman vaippaa, mutta jotenkin aina päikyille mennessä se tulee automaattisesti laitettua.
Poika on kohta 3.v mutta ei oikein osaa sanoa jos on pissihätä, eikä mene sinne oma-alotteisesti eli pissaamiset pottaan on sen varassa, miten mä muistan ja ennätän häntä potalle marssittaa. Joka kerta pottaan kuitenkin jotain tulee, kun istumaan menee.
Tätä ei ole vielä kovin kauaa jatkunut, että oltais harjoiteltu ilman vaippaa, varmaan olis pitänyt mun jo vaan aiemmin alkaa häntä totuttelemaan siitä huolimatta, että vahinkoja tulee.
Niitä tulee vieläkin, mutta eipä kukaan ole seppä syntyessään. Hyvä idea tuo muovifrotee sänkyyn, täytyy sitä kokeilla joku päivä kun menee päikyille ilman vaippaa.
Samaan syssyyn mietin, miten ihmeessä päästään yövaipasta koskaan eroon ... On se lapsen elämä rankkaa. :LOL:
 

Yhteistyössä