Miten saada 3v. nukkumaan omassa sängyssä?!

  • Viestiketjun aloittaja "hansu"
  • Ensimmäinen viesti
"hansu"
Lapsi on n. 2vuotta tullut meidän viereen nukkumaan. Kun vaihdettiin isompaan sänkyyn niin hän alkoi öiset itkut ja haettiin aina viereen nukkumaan. Lopuksi tilanne oli sellanen että saatiin lapsi nukahtamaan omaan sänkyy mutta nukkuis siellä vain n. tunnin ja tuli meidän viereen. Nykyään nukkuu vain meidän vieressa, tai siis minun, mie on siirtynyt sohvalle.

Nyt aletaan olla niin kypsiä tilanteeseen, ettei saada koskaan nukkua vierekkäin miehen kanssa. Tiedän että tilanne on todella naurettava, ja meistähän se on kiinni missä lapsi nukkuu. Mutta miten ihmeessä saadaan lapsi nukkumaan omassa sängyssään pidempään kuin tunti? Samassa huoneessa nukkuu pikkusisko 1,5v. ja sen vuoksi ei kamalasti haluttaisiin lasta itkettää ettei pienempi herää.

Kaikki vinkin tänne kiitos!!
 
"Mur"
Heti kun tiedät kerro minullekkin miten saada kohta 8v omaan sänkyyn nukkumaan... Välillä nukkui omassa sängyssä mut nyt reilu vuoteen ei oo nukkunu. Ja joo ei oo ollu seksiä parii vuotee....
 
"aapee"
[QUOTE="Mur";28330630]Heti kun tiedät kerro minullekkin miten saada kohta 8v omaan sänkyyn nukkumaan... Välillä nukkui omassa sängyssä mut nyt reilu vuoteen ei oo nukkunu. Ja joo ei oo ollu seksiä parii vuotee....[/QUOTE]

Voi ei!! :( Toivottavasti saadaan molemmat apua tähän tilanteeseen. Meillä luojan kiitos seksi on säilynyt vaikkei samassa sängyssä nukutakkaan.
 
"kolmen pojan äiti"
Silläkin uhalla, että pienempi herää... Joka ikinen kerta kannat sen lapsen sinne omaan sänkyyn, kun herää ja tunkee viereen. Vaikka laittaisi vastaan miten. Voi olla, ettet muutamaan yöhön nuku itse juurikaan, mutta sovi vaikka miehen kanssa, että saisit nukkua päiväunia. Ja vielä parempi, jos valvotte vuoroöinä ja toinen saa nukkua. Muutama yö, ehkä kolme ja lapsi nukkuu kiltisti omassa sängyssä, kun ette anna periksi kertaakaan vaikka mikä olisi. Alta viikossa ainakin onnistuu.

Mutta jos annatte kerrankin periksi, niin saatte aloittaa urakan alusta. Muista se!

Tee se nyt heti tänä iltana!

Ja saat tähän varmasti vastauksia, että tottakai 3v:n kuuluu saada tulla viereen nukkumaan ja plaaplaa. Mutta jos äiti ei saa nukuttua, niin silloin se homma ei käy.
 
"tiina"
Tuostahan on ollut useassa supernanny ohjelmassa Tv:ssäkin. Se vaatii pitkäjänteistä työtä ja teidän vanhempien täytyy yhdessä tehdä se päätös.
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/leikki-ikainen/
 
"Vieras"
No jos aluksi laitatte parjan teidän huoneen lattialle/tuotte lapsen oman sängyn siihen teidän sängyn viereen ja sovitte että nukkuu siinä. Nukkuuko 1,5 siis teidän huoneessa vai lasten huoneessa? Jos siirtäisin lapset pois teidän huoneesta niin siirtäisin ne yhtäaikaa keskenään nukkumaan, yksin ei oo kiva kenenkään nukkua.
 
"aapee"
[QUOTE="kolmen pojan äiti";28330656]Silläkin uhalla, että pienempi herää... Joka ikinen kerta kannat sen lapsen sinne omaan sänkyyn, kun herää ja tunkee viereen. Vaikka laittaisi vastaan miten. Voi olla, ettet muutamaan yöhön nuku itse juurikaan, mutta sovi vaikka miehen kanssa, että saisit nukkua päiväunia. Ja vielä parempi, jos valvotte vuoroöinä ja toinen saa nukkua. Muutama yö, ehkä kolme ja lapsi nukkuu kiltisti omassa sängyssä, kun ette anna periksi kertaakaan vaikka mikä olisi. Alta viikossa ainakin onnistuu.

Mutta jos annatte kerrankin periksi, niin saatte aloittaa urakan alusta. Muista se!

Tee se nyt heti tänä iltana!

Ja saat tähän varmasti vastauksia, että tottakai 3v:n kuuluu saada tulla viereen nukkumaan ja plaaplaa. Mutta jos äiti ei saa nukuttua, niin silloin se homma ei käy.[/QUOTE]

Me päätettiin tänään miehen kanssa että tänä iltana saa loppua tämä rumba! Mies on tähän asti valvonut yöt pienemmän kanssa ja isompi on nukkunut hyvin yöt kun saa nukkua minun vieressäni. Mutta täytyy vaan päättää että enää ei ole minun viereeni asiaa kellään muulla kuin miehellä. :) Vielä joku aika sitten lapsi on käynyt kiltisti omaan sänkyyn nukkumaan mutta herää vähän ajan päästä ja huutaa niin kauan että haen hänet viereeni. Nyt ei enää edes suostu menemään omaan sänkyyn. Ei auta muu kuin pysyä tiukkana.
 
"aapee"
[QUOTE="Vieras";28330687]No jos aluksi laitatte parjan teidän huoneen lattialle/tuotte lapsen oman sängyn siihen teidän sängyn viereen ja sovitte että nukkuu siinä. Nukkuuko 1,5 siis teidän huoneessa vai lasten huoneessa? Jos siirtäisin lapset pois teidän huoneesta niin siirtäisin ne yhtäaikaa keskenään nukkumaan, yksin ei oo kiva kenenkään nukkua.[/QUOTE]

Pienempi nukkuu omassa huoneessaan yksin, nukahtaa itsekseen eikä herää montaa kertaa yön aikana. Isompi lapsi on aina ollut huono nukkumaan.
 
Meillä on toiminut tuo lahjonta, kaikennäköstä muutakin on kokeiltu... Kolmevuotias poika (nyt jo kohta 4) oli kans ravannut joka jumalan yö viereen nukkumaan, mutta sit luvattiin, että saa IHAN MINKÄ TAHANSA lelun, kun nukkuu yön sängyssään ja naps, näin tapahtui. Siitä eteen päin annettiin omassa sängyssä nukutusta yöstä tarra ja kymmenestä tarrasta sai sit jotain kivaa. Pian sit jo pysty jättään ton palkitsemisen pois, kun sujui jo automaattisesti.
 
"kolmen pojan äiti"
Joo, noi tarrat vois kans tepsiä. Mutta luulisin, että aluksi täytyy ottaa kovemmat keinot käyttöön. Vaihtaisko lapsi äidin vieressä nukutun yön yhteen tarraan, ehei. :) Mutta heti, kun saatte hänet pysymään yön sängyssä, niin sitten voisi antaa palkinnon aamulla.

Meillä oli yhdessä vaiheessa käytössä. Aina kun oli nukkunut yön omassa sängyssä, sai aamulla valita tarran.
 
"Mur"
[QUOTE="aapee";28330643]Voi ei!! :( Toivottavasti saadaan molemmat apua tähän tilanteeseen. Meillä luojan kiitos seksi on säilynyt vaikkei samassa sängyssä nukutakkaan.[/QUOTE]

Onnea teille :D Meillä poika joko tulee yöllä vanhempien sänkyyn tai vaatii päästä viereen. Meilläkin joskus jompikumpi menee pojan sänkyyn kun hän on niin liikkuvaa sorttia ettei 3 + mun kissa mahduta samaan sänkyyn.
 
"vieras"
Aika karseaa lukea tekstiä: "Nyt aletaan olla niin kypsiä tilanteeseen, ettei saada koskaan nukkua vierekkäin miehen kanssa". Aikuiset haluaisivat nukkua jonkun lähellä mutta pienen lapsen pitäisi nukkua yksin :(
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28330777]Aika karseaa lukea tekstiä: "Nyt aletaan olla niin kypsiä tilanteeseen, ettei saada koskaan nukkua vierekkäin miehen kanssa". Aikuiset haluaisivat nukkua jonkun lähellä mutta pienen lapsen pitäisi nukkua yksin :([/QUOTE]

Onhan tää melkosen karseeta. Mies ei mahdu omaan sänkyynsä, eikä aviopuolisot saa nukkua yhteisessä sängyssään. Meillä on kaksi lasta, eli on heilläkin toisistaan "seuraa" öisin. Mä vaan olen sitä mieltä että lapset nukkuvat omissa sängyissään, nyt vaan tämä tilanne on meidän saamattomuuden takia päässyt tälläiseksi. Eikä mulla ole mitään hinkua nukkua kenenkään vieressa, vaan miehenkin on saatava nukkua omassa sängyssään eikä liian lyhyellä sohvalla jalat koukussa.
 
"hmm"
Me ei ainakaan olla annettu lapselle muita vaihtoehtoja kuin oman sängyn (poikkeuksena jos on kipeä). Viedään vain takaisin jos tulee pois. Mutta lähes aina jää itse nukkumaan.

Ehkä pitäisin sinun tilanteessa pienen "unikoulun" niin että siirtäisin pienemmän muualle muutamaksi yöksi (esim. isän kanssa eri huoneeseen) ja veisin lapsen vaikka koko yön aina takaisin jos yrittäisi tulla pois omasta sängystä. Älä puhu lapselle mitään vaan vie rauhallisesti takaisin omaan sänkyyn.
 
"jokuvaan"
[QUOTE="vieras";28330777]Aika karseaa lukea tekstiä: "Nyt aletaan olla niin kypsiä tilanteeseen, ettei saada koskaan nukkua vierekkäin miehen kanssa". Aikuiset haluaisivat nukkua jonkun lähellä mutta pienen lapsen pitäisi nukkua yksin :([/QUOTE]

Mä en ainakaan pysty nukkumaan hyvin potkivan lapsen vieressä ja lapsikin nukkuu levottomasti. Mies ei sentään potki. Mutta toisaalta itse nukun kaikista parhaiten ihan yksin, silloin kun mies on yövuorossa.
 
Vhmncg
Me päätettiin tässä joku viikko sitten et 2 ja 4 v lasten nukuttamine ( huoneessa istuminen toista tunti) loppuu. Ovat siis samassa huoneessa. Laitetaan satu tai unimusiikki cd soimaan, ja sinne nukahtavat. Johdonmukaisesti vaan
 
"aapee"
Pakko tulla kertomaan!! No eilen kun oltiin päätetty ettei enää viereen tulla, kerrottiin lapselle tänä yönä täytyy nukkua omassa sängyssä, sisko nukkuu vieressa ja äiti isän kanssa toisessa huoneessa. Aluksi oli innoissaan omasta huoneesta, kunnes piti mennä nukkumaan. No nukutettiin 1,5h, mutta lapsi nukkui KOKO YÖN!!! omassa sängyssään, heräsi kaksi kertaa ja itki, mutta nukahti todella nopesti kun kävin vieressä, eikä siskonkaan unet häiriintyneet. :)
 
  • Tykkää
Reactions: MsGodDammit
"vieras"
Meil ois sama edessä. Tavallaan on ihan kivakin kun tuo poika tulee tuhiseen viereen, mut se on alkanu potkia ja touhuta niin paljon ettei kukaan (se itekkään) nukuttua kunnolla, joten ens yönä alkaa johdonmukanen harjottelu omaan sänkyyn.
 
"vieras"
En ole lukenut muiden vastauksia, mutta meillä kaikki yöt vieressä nukkunut 3-vuotias saatiin omaan sänkyyn seuraavasti. Siirrettiin lapsen sänky vanhempien makuuhuoneeseen. Annettiin ehdoton kielto viereen tulemiselle. Jos lapsi tuli viereen, niin siirrettiin lapsi heti takaisin omaan sänkyyn. Puolen viuoden päästä lapsen sänky siirrettiin omaan huoneeseen.

Aiemmin olimme yrittäneet saada lasta omaan huoneeseen nukkumaan ja se ei onnistunut.
 
"Mie"
Lapsen näkökulmasta:

Muistan aikoinaan kun minä nukuin äidin ja isän välissä, olin ehkä jotain 5-7 vuotta. Mulla oli kyllä oma huone mutta en ollut enää pitkään aikaan siellä uskaltanut nukkua jostain syystä, vaan olin varmaan pari viikkoa putkeen nukkunut äidin ja isän välissä. Eräänä iltana isälläni meni hermot ja nappasi minut syliin ja sanoi vihaisella että nyt saa riittää, nyt menet omaan sänkyyn, ja kantoi minut sinne omaan huoneeseeni ja sänkyyn. Ja se riitti, minä uskoin.
 

Yhteistyössä